Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Telekomunikacja Novum zaskoczona postępowaniem UKE

Telekomunikacja Novum zaskoczona postępowaniem UKE

LuiN 7 Lutego 2011 10:51

2 0

Trwa postępowanie UKE przeciwko Telekomunikacji Novum dotyczące m.in. wprowadzania klientów w błąd co do nazwy operatora. Telekomunikacja Novum jest zaskoczona działaniami UKE.

Jak wcześniej informowaliśmy, pojawiły się sygnały o tym, że przedstawiciele handlowi operatora celowo wprowadzają w błąd klientów twierdząc, że Telekomunikacja Polska S.A. przestanie istnieć i wszyscy zobowiązani są przejść do Telekomunikacji Novum. Telekomunikacji Novum zarzuca się ponadto, że jej przedstawiciele nie przekazują nowym klientom pełnego pakietu dokumentów po podpisaniu kontraktu - kopii umowy, cennika i regulaminu.

UKE poinformował, że takie postępowanie jest kwalifikowane jako naruszenie obowiązków informacyjnych wobec konsumenta i może zakończyć się nałożeniem na operatora wysokiej kary pieniężnej.

Tymczasem Telekomunikacja Novum broni się informując, że stosuje taki system weryfikacji, który eliminuje ryzyko nadużyć. Przede wszystkim operator zrezygnował ze współpracy z firmami prowadzącymi sprzedaż przez akwizycję i działa jedynie przez call-center.




Każda rozmowa jest nagrywana i weryfikowana. Dopiero po rozmowie i otrzymaniu zgody klienta kurier dostarcza umowę, która posiada wyraźne logo Telekomunikacji Novum S.A. Po otrzymaniu umowy od klienta operator dzwoni ponownie, weryfikując pracę pracowników dotychczas uczestniczących w procesie sprzedażowym.

Jak czytamy w komunikacie Telekomunikacji Novum, problem pojawia się w momencie, kiedy klient po upływie 10 dni od podpisania umowy zostaje skuszony przez poprzedniego operatora do powrotu, a tym samym zerwania jej z Telekomunikacją Novum. Klient decydując się na lojalnościowe bonusy od poprzedniego operatora nie zdaje sobie sprawy, że będzie musiał zapłacić Telekomunikacji Novum "opłatę wyrównawczą".

Telekomunikacja Novum funkcjonuje na rynku operatorskim od 2007 roku, przy czym aktywną sprzedaż usług rozpoczęła w 2008 roku. Obecnie ma 160 tys. abonentów.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Novum, wł     

Dodaj do:
w sumie: 134
  • 0

    123. ~andrew71  2012-02-28 11:47:29  host: 176.106.32.4

    Umowa podpisana i już !!!10 dni czasu na odstąpienie od niej ...Konsultant dzwoniąc podaje się za przedstawiciela TELEKOMUNIKACJI !!!Nie można w pierwszej chwili rozeznać się, że to nie TP s.a.Przy wizycie w domu PAN KONSULTANT mówi, że obniża koszty użytkowania telefonu !!!???Bzdura...Mówię gościowi, że mam podpisaną umowę promocyjną z TP s.a.W odpowiedzi twierdzi, że to nie koliduje w ramach współpracy między TP NOVUM a TP s.a.Wynikiem tej "współpracy" jest to, że muszę zapłacić ponad 400 PLN(czterysta) za zerwanie umowy !!!A przez to, że nie miałem możliwości szybkiego spłacenia tej kwoty, sprawa została przekazana firmie windykacyjnej... "Pozdrawiam" tp NOVUM !!!Życzę jak największej liczby "nabitych w butelkę"klientów

  • 0

    124. ~  2012-03-06 08:34:06  host: z29-10.opera-mini.net

    A tu trochę o sms-ach z nagrodami itp.cwaniactwem i naciąganiem (adres na wersję mobilną): http://m.onet.pl/biznes/5044348,detal.html

  • 0

    125. ~Olla  2012-03-14 16:20:54  host: bh.mailing.net.pl

    Za pewne się powtórzę, ale zaznaczę jeszcze raz: skoro decyzje pozostawia się w rękach kogoś obcego, nie czytając, nie zapoznając sie z warunkami, tylko w ciemno podpisując, to nie można oczekiwać, że będzie to oferta najlepsza dla nas. Ja poprosiłam o wysłanie wzoru, przeczytałam porównałam i teraz szczęśliwie i świadomie korzystam z usług t novum.

  • 0

    126. ~Calm7  2012-03-28 22:23:00  host: z11-14.opera-mini.net

    Dla wszystkich klientow, ktorzy uwazaja, ze padli ofiara oszustwa, TP uruchomila bezplatna infolinie 800 500 005 (czynna od Pn do Pt w godz. 8-20, w Sb 8-16). Jezeli klient chce upowaznic TP do zajecia sie sprawa w jego imieniu oraz ewentualnego zlozenia zawiadomienia do prokuratury, konsultant wysle mu do podpisu stosowny dokument. Bez pisemnego upowaznienia TP nie moze podjac zadnych krokow w imieniu klienta.

  • 0

    127. ~Calm7  2012-04-19 09:48:50  host: z58-03.opera-mini.net

    Pojawił się kolejny cwaniak, nazwał się "Dzień Dobry". Dzwoniąc przedstawiają się: "Telekomunikacja dzień dobry." Reszty możecie się domyślić ...

  • 0

    128. ~incenty  2012-06-22 13:49:40  host: bus29.neoplus.adsl.tpnet.pl

    informuje iz mnie tez wprowadzono wblad , nie mozna podpisac umowy stalej umowy , konsultanci sa wycwiczeni ,jak sekretarze do spraw propagandy OSZUSCI

  • 0

    129. ~Szafcia  2012-06-26 13:55:20  host: apn-46-169-149-42.dynamic.gprs.plus.pl

    Teraz już nie będzie niepotrzebnych naciąganych sporów o słowo "telekomunikacja", skoro tp jest teraz orange. Nie będą się ludzie mieli jak tłumaczyć z nieczytania umów, a orange czepiać się konkurencji.

  • 0

    130. ~ringo.50  2012-07-17 14:05:21  host: 088156246172.bartoszyce.vectranet.pl

    ...Moja sprawa jest podobna ale.. Też nieświadomie podpisałam umowę, mysląc, że To TPSA. Mineło już 3 miesiące, na pierwszy rachunek nie spojrzałam, był tylko abonament, ale juz drugi to powalił mnie na łopatki... trykrotnie wyższy niż poprzednie, za 2 godziny rozmów mam do zapłacenia 168 zł. Przyjrzałam się bliżej składnikom rachunku i okazało się, ze rozliczana jestem w taryfie "Wszechstronna", a podpisałam umowę na "Rodzinny". Czy to jest oszustwo ze strony TN i czy mogę na tej podstawie rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez kary...?

  • 0

    131. ~M.  2012-07-31 19:29:12  host: public-gprs370358.centertel.pl

    warto zapoznać się z warunkami, często te mniejsze, ale też konkurencyjne firmy, mają bardzo dobre oferty.

  • 0

    132. ~marcy  2012-08-09 15:42:09  host: 31.191.29.239

    dlaczego nie, ja korzystam z tnovum i pełne zadowolenie

  • 0

    133. ~basic  2012-08-29 22:57:06  host: dynamic-78-8-99-152.ssp.dialog.net.pl

    też mam abonament w novum, jest na prawdę w porządku!

  • 0

    134.  2012-10-01 22:58:17

    ja z Novum miałem jedynie styczność kiedy dziakom wybieralismy operatora i jak narazie są całkiem zadowoleni

  • 0

    135. ~Pupilo  2012-10-02 12:55:57  host: 89-76-150-170.dynamic.chello.pl

    Ja nie rozumiem w ogóle tego całego przywiązania starszego pokolenia do tepsy, tfu!, orendża obecnie. Wiadomo, że zawsze monopolista zawsze ma najgorszą ofertę, to ludzie i tak za wszelką cenę gotowi trwać przy nim...

  • 0

    136.  2012-10-02 22:10:04

    od TP coraz więcej abonentów odchodzi ale czasami (wiem to z własnego doświadczenia), że po podpisaniu umowy z innym operatorem dzwoni ktoś z TP i sugerując odłączenie telefonu skłania do zerwania nowo zawartej umowy co dla osób niezorientowanych jest równoznaczne z zapłaceniem kary (która nic nie daje żadnemu z operatrów a jedynie udeża w klienta)

  • 0

    137. ~Pacman  2012-10-06 20:44:11  host: 178.73.48.80

    Heh - ja nie wiem - jak można się nie skapnąć z jaką firmą ma się do czynienia jeśli się wyraźnie słyszy jej nazwę a później widzi wyraźne logo i nazwę na umowie... Do tego z tego co widzę oferują lepszą ofertę niż tp więc już zupełnie nie rozumiem w czym problem.

  • 0

    138.  2012-10-07 23:02:11

    problemem mogą być inni podobni operatorzy, których działalność jest wątpliwej jakości - a dla TP najłatwiej pozbyć się konkurencji określając ich wszystkich jednym mianem

  • 0

    139. ~chyba  2012-11-25 23:18:54  host: 31.178.187.226

    No wiadomo, że taniej jest robić czarny PR niż poprawiać ofertę, widać orange obrało tę drogę ;)

  • 0

    140. ~Jules  2012-11-29 01:08:39  host: afhw64.neoplus.adsl.tpnet.pl

    oni na kampanie (np Serce i Rozum) wydają kilka milionów, czarny PR to wydatek pewnie w granicach 1/10 tej ceny (lub nawet mniejszy), a obniżenie ceny do poziomu takiego jaki oferują mniejsi operatorzy to strata nawet kilkudziesięcu mln zł miesięcznie a na coś takiego nie mogą sobie pozwolić

  • 0

    141. ~Manio  2013-01-09 19:20:24  host: 31.178.187.226

    True story, wydatki na obniżenie cen usług do konkurencji to horendalny koszt, dlatego lepiej i taniej jest oczerniać... :/

  • 0

    142. ~  2013-01-13 16:58:52  host: 79.175.247.23

    Moje doświadczenie z Novum : podanie nieprawdziwej informacji o likwidacji Telekomunikacji i konieczności przejścia do nich . Po 4 miesiącach funkcjonowania , nie mogę wykonywać połączeń wychodzących a za następne 3 miesiące jest blokada całkowita . Słychać jest dzwonek i telefon jest nieczynny . Rachunki były zawsze w terminie płacone . Interwencje w sprawie są nieskuteczne , tylko rachunki są regularnie przesyłane . Z stacją telefoniczną mam doświadczenie od 1966 r i takiego czegoś nigdy nie doświadczyłam . Jeśli otrzymam jeszcze jeden rachunek to udam się do prokuratury rejonowej o wszczęcie dochodzenia w sprawie o wyłudzenie i poświadczenie nieprawdy przez firmę Novum .

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-193-33.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.