Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Telekomunikacja Novum wprowadza klientów w błąd?

Telekomunikacja Novum wprowadza klientów w błąd?

Ringu 2 Lutego 2011 08:53

0 0

Urząd Komunikacji Elektronicznej wszczął postępowanie przeciwko Telekomunikacji Novum. Pojawiły się sygnały o tym, że przedstawiciele handlowi operatora celowo wprowadzają w błąd klientów twierdząc, że Telekomunikacja Polska S.A. przestanie istnieć i wszyscy zobowiązani są przejść do Telekomunikacji Novum - donosi Gazeta Wyborcza.

Ofiarą oszustw padają najczęściej osoby starsze.

Zgodnie z przepisami takie postępowanie jest kwalifikowane jako naruszenie obowiązków informacyjnych wobec konsumenta i może zakończyć się nałożeniem na operatora wysokiej kary pieniężnej - powiedział Gazecie Piotr Dziubak, rzecznik UKE.




Telekomunikacji Novum zarzuca się ponadto, że jej przedstawiciele nie przekazują nowym klientom pełnego pakietu dokumentów po podpisaniu kontraktu - kopii umowy, cennika i regulaminu.

UKE w 2009 roku nałożył karę na operatora w wysokości 250 tys. zł za podobne uchybienia, o czym pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 45
  • 0

    28. ~Półprawnik  2011-02-02 20:34:28  host: brj215.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Używanie pierwszego słowa z dwuwyrazowej nazwy jednej legalnej firmy, w pierwszym członie nazwy innej - i to wyraźnie konkurencyjne firmy - powinno być prawnie zakazane, bo to prowadzi do nieuczciwej konkurencji, wprowadzania w błąd klientów, np. poprzez tendencyjnie spreparowane, samo wymawianie tych słów, w innej tonacji, szybciej lub ciszej, niewyraźnie lub wyraźnie, albo przez przestawianie słów, np mówiąc tu "Polska Telekomunikacja", pomijając "novum" - co też jest łamaniem prawa o firmie, bo nie ma zarejestrowanej nazwy "Polska Telekomunikacja", a tym bardziej nie ma firmy w rejestrze podmiotów - "Polska Telekomunikacja Novum". Albo głupie zagajenie- wie pani-pan, jest takie NOVUM, POLSKA TELEKOMUNIKACJA da pani ulgi... Gdyby stosowne kary szły w miliony złotych, to nikt nawet by nie pomyślał o takim okłamywaniu klienta. Niech by tak jakiś baran, z ramienia firmy np. "Coca-colca" - zdobywał klientów - dzwoniąc niby od firmy "Tu Amerykańska COCA", albo zamiast swojej firmy "Panasconic", czy "Panasonix" - podawałby "Tu Japońska Panasoni...", przełykając ślinę po "Panasoni"

  • 0

    29. ~  2011-02-02 22:37:57  host: public-gprs139381.centertel.pl

    @22,24: przesadzasz, i to grubo, @Witek: Czego dotyczy temat? Telekomunikacji Novum czy TPSA? Więc co robią tu komentarze o TP? @28: Dokładnie o to chodzi.

  • 0

    30.  2011-02-03 08:12:37

    przeciez wiadomo ze takie firmy na tym jada. kiedys widzialem od kuchni jak urabiaja ludzi. wystarczy ladnie sie usmiechac powoli mowic zgadzac sie z emerytem jak narzeka na emeryture/mlodziez/panstwo unikac slow kluczy (oferta promocja). pierw prosimy o rachunek a jak jest w rozsadnej kwocie (50zl i wiecej) to mowimy ze jako stalemu klientowi TP przysluguje panu/pani rabad do xx%. a to ze dostanie dwa rachunki (stary od tp z abonamentem i nowy od Naciagacza5) to juz przemilczamy. teraz wszystko przenioslo sie do call-center. mile panie dzwonia z telekomunikacji-cos-tam i proponuja nowy abonament. powiedz raz tak i juz cie maja....

  • 0

    31. ~  2011-02-03 09:57:45  host: public-gprs175298.centertel.pl

    Niezły ten "rabad" ;-) Poza tym racja!

  • 0

    32. ~  2011-02-03 12:53:33  host: mail.teleksiegarnia.com

    Ja nic bym nie kupił przez telefon i żadnej umowy telefonicznie nie zawierał sam pracuje w call center i sprzedaje różne produkty telefonicznie. Ludzie zazwyczaj podejmują decyzję pod wpływem impulsu i chwili i call center na tym zarabiają i to nie mało a zdarza się, że klient czasem zamówi jeden produkt kilka razy bo często zapomina o tym co wcześniej zamówił. Poddajemy się całkiem niezłej manipulacji telefonicznej bo my konsultanci zawsze będziemy przedstawiać ofertę kolorową i bardzo potrzebną klientowi, wystarczy nie dać się złapać i myśleć, MYŚLEĆ. Jestem konsultantem ale nic bym telefonicznie nie kupił i Wam też nie polecam.

  • 0

    33. ~  2011-02-03 13:39:08  host: public-gprs79474.centertel.pl

    @32 Rozumiem bo tez pracowalem w telesales i wiem jakie to zagrozenie. Nie rozumiem tylko jednego. Powinienes dbac o swoj interes a piszesz posta z komputera pracodawcy [wkoncu host to mail.teleksiegarnia.com]. Nie sadzisz ze dzialasz w tej chwili na wlasna szkode bo twoj pracodawca moze to sprawdzic?

  • 0

    34. ~1111  2011-02-03 14:14:47  host: 212.160.172.70

    Chyba nie pomyślał :D

  • 0

    35. ~  2011-02-03 14:54:24  host: mail.teleksiegarnia.com

    tego się akurat nie muszę bać :)

  • 0

    36. ~  2011-02-03 15:01:09  host: mail.teleksiegarnia.com

    Wiesz nie trzeba lubić swojej pracy czy myśleć o niej dobrze, by móc ją dobrze wykonywać.

  • 0

    37. ~loveley  2011-02-25 19:01:57  host: nat2-2.elomza.pl

    jestem konsultantem Netii i w życiu nie powiedziała bym czegoś co jest niezgodne z prawda, po prostu nasze rozmowy są odsłuchiwane i za każde odstępstwa od prawdy mające na celu wprowadzenie klienta w błąd są duże kary. Przesyłając ofertę klientowi na adres meilowy załączamy regulaminy i cenniki. Tak samo jest z umową. Zanim kureier przyjedzie skan umowy przesyłany jest na adres meilowy wraz z cennikami i regulaminami, żeby klientem wiedział co podpisuje. Niektóre firmy żądają opłat za dzierżawę łącza, my takich opłat nie pobieramy. Nr tel zostaje ten sam, wszelkie formalności załatwiane są za klienta więc nie wiem skąd tyle zarzutów do Netii

  • 0

    38. ~Zastanawiające...  2012-01-04 20:22:21  host: 90-156-26-144.internetia.net.pl

    ...a konsultanci novum nie są czasem nagrywani? Trudno uwierzyć, że nie i że ktokolwiek pozwala na to, by nie przedstawiali się z jakiej firmy dzwonią. Zresztą wyczuwam tu bardzo dalekie ogniwo w głuchym telefonie;)

  • 0

    39. ~Olla  2012-03-14 16:16:25  host: bh.mailing.net.pl

    Oszukali, oszukali, skoro decyzje pozostawia się w rękach kogoś obcego, nie czytając, nie zapoznając sie z warunkami, tylko w ciemno podpisując, to nie można oczekiwać, że będzie to oferta najlepsza dla nas. Ja poprosiłam o wysłanie wzoru, przeczytałam porównałam i teraz szczęśliwie i świadomie korzystam z usług t novum.

  • 0

    40. ~Szafcia  2012-06-26 13:47:37  host: apn-46-169-149-42.dynamic.gprs.plus.pl

    Ja mam telefon, a dokładniej abonament wykupiony w telekomunikacji novum już chyba nawet drugi rok i nie narzekam. Rachunki są stałe, co jakiś czas dorzucają "świąteczne" promocje, generalnie polecam:)

  • 0

    41. ~Baj  2012-07-14 02:27:18  host: public-gprs530537.centertel.pl

    zgadzam się, mniejsze firmy mają ciekawe oferty, często lepsze; także warto orientować się w rynku.

  • 0

    42. ~Mari  2012-07-31 19:13:09  host: public-gprs370358.centertel.pl

    novum ma dobrą ofertę, zwłaszcza po tym jak telekomunikacja polska została orange i już się tak nie czepia. Polecam.

  • 0

    43. ~marcy  2012-08-09 15:40:27  host: 31.191.29.239

    zgadzam się, także polecam usługi tej firmy telekomunikacyjnej

  • 0

    44.  2012-10-01 23:01:23

    ich oferta nie jest zbyt bogata, ale jeśli ktos szuka korzystniejscych warunków i niższej ceny to napewno warto zapoznać się z ich ofertą

  • 0

    45. ~Arnold  2012-10-06 20:46:56  host: 178.73.48.80

    Novum proponuje lepszą ofertę niż TP, mają wyraźnie na umowach napisane nazwy i duże loga, rozmowy z klientami są nagrywane więc niezbyt wierzę w te teksty. Ludzie chyba narzekają, żeby sobie ponarzekać...

  • 0

    46.  2012-10-07 23:04:56

    narzekanie to podstawa większości komentarzy ;) ... a co do dokumentów Novum to rzeczywiscie są tak oznaczone że nie da się ich pomylic z TP i innymi operatorami

  • 0

    47. ~Mikrus  2013-01-09 19:25:29  host: 31.178.187.226

    Nie sądzę, żeby jakakolwiek firma mogła sobie pozwolić na drukowanie umów bez swoich symboli. W końcu każdy walczy nie tylko o klienta ale też o rozpoznawalność

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-146-5-196.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.