Od 20 listopada Telefonia Dialog zajmie się sprzedażą usług indywidualnych Netii.
W opinii Zarządu Spółki, koncentracja sprzedaży w Telefonii Dialog, w perspektywie kilku lat, wpłynie na uproszczenie funkcjonowania Grupy Kapitałowej Netia.
W modelu docelowym - którego osiągnięcie, w opinii Zarządu Spółki, potrwa kilka lat - działania komercyjne w segmencie klientów indywidualnych, realizowane wyłącznie poprzez jeden podmiot z Grupy Kapitałowej Netia, pozwolą Spółce na zwiększenie efektywności, m.in. dzięki dokonywaniu mniejszej liczby zmian w systemach IT, sprawniejsze posługiwanie się dokumentacją i systemami przez pracowników. Prostsza i bardziej transparentna struktura formalnoprawna pozwoli też na ujednolicenie i uproszczenie procesów, w tym procesów sprzedażowych, co w ocenie Zarządu Spółki, może się przełożyć na osiągnięcie przez Grupę Kapitałową Netia dodatkowych oszczędności.
Ważną informacją jest również fakt, że to Dialog będzie stroną umowy z klientami, a Netia będzie pobierała hurtowe opłaty za dostęp do sieci. Migracja całej bazy klientów z Netii na umowy z Telefonią Dialog ma potrwać 4-5 lat.
Pozostaje tylko mieć nadzieję, że "nowi" sprzedawcy Netii z Telefonii Dialog nie przysporzą firmie kolejnych problemów z UOKiK.
Zobacz: UOKiK: Netia dzwoni z ofertą bez zgody klienta?
Źródło tekstu: Netia; Telko.IN; wł