DAJ CYNK

Telefon stacjonarny wciąż najważniejszy w biznesie

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Czy w dzisiejszej, coraz bardziej mobilnej rzeczywistości, telefon stacjonarny to przeżytek? Okazuje się, że wręcz przeciwnie, według najnowszego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej dla 93% firm wciąż jest to podstawowa forma kontaktu w biznesie.

Czy w dzisiejszej, coraz bardziej mobilnej rzeczywistości, telefon stacjonarny to przeżytek? Okazuje się, że wręcz przeciwnie, według najnowszego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej dla 93% firm wciąż jest to podstawowa forma kontaktu w biznesie.

Coroczne raporty o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce przygotowywany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej wskazują na dwa istotne trendy związane z stacjonarną technologią. Po pierwsze, od kilku lat liczba abonentów telefonii stacjonarnej w naszym kraju pozornie się zmniejsza. Odwrotny trend możemy za to zaobserwować w przypadku usługi VoIP, czyli współczesnego telefonu stacjonarnego 2.0., która zyskuje coraz większą popularność wśród przedsiębiorców, zwłaszcza tych zatrudniających powyżej 50 osób. W 2015 roku liczba użytkowników korzystających z tego rozwiązania sięgnęła miliona. Mimo to wielu przedsiębiorców wciąż o tego rodzaju usłudze nigdy nie słyszało - nawet 15% badanych przyznaje się, do tego, że nie wie czym jest VoIP.

Według raportu numer telefonu stacjonarnego to wciąż wyznacznik profesjonalizmu, wskazuje na to, że firma posiada fizyczne biuro - nie jest więc kolejnym "krzakiem". Badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej pokazują, że jest to najważniejszy argument za utrzymaniem tej formy kontaktu dla 60% polskich firm. Co więcej, 69% procent przedsiębiorstw nie zamierza rezygnować z telefonu stacjonarnego w przyszłości. Trend ten wzrasta wraz z wielkością firmy i sięga 79% w przypadku przedsiębiorstw zatrudniających 50 i więcej osób.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: LoVo