Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Telefon kluczem do auta

Telefon kluczem do auta

sirmark 26 Września 2008 23:02

0 0

mobile phone intelligent keyNissan Motor, NTT DoCoMo oraz Sharp poinformowali o wspólnym opracowywaniu telefonu komórkowego, który będzie funkcjonować jako inteligentny klucz do samochodów. Urządzenie współpracować ma z systemem Nissan Intelligent Key, który jest standardowym elementem w wielu autach Nissana.

Nissan Intelligent Key od 2002 roku trafił już w Japonii do ponad 950 tys. samochodów Nissana. Umożliwia automatyczne blokowanie i odblokowywanie drzwi samochodu oraz uruchomienie silnika bez konieczności włożenia kluczyka do zamka.




Firmy zademonstrują ten prototypowy telefon na wystawie CEATEC Japan 2008, która rozpoczyna się 30 września. Produkt będzie dalej rozwijany, a komercyjnie na rynek trafić ma na początku 2009 roku.

Źródło tekstu: NTT DoCoMo, wł     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 0

    1. ~Templariusz  2008-09-27 08:22:08  host: staticline23090.toya.net.pl

    Super :D

  • 0

    2. ~segregator  2008-09-27 09:02:14  host: iel142.internetdsl.tpnet.pl

    ciekawe czy na symbian wyjdzie aplikacja dzikei ktorej bedzie mozna otworzyc kazdego nissana :D

  • 0

    3.  2008-09-27 10:31:55

    sirmark: "...Urządzenie współpracować z systemem Nissan Intelligent Key,..." - coś tutaj brakuje ;)

  • 0

    4. ~nestor  2008-09-27 10:33:20  host: 87-205-67-186.adsl.inetia.pl

    Z takim telefonem to człowiek w ogóle bałby się pokazać na ulicy (gdzie grasują dresy).

  • 0

    5.  2008-09-27 10:44:33

    Prawdopodobnie bazą do tego rozwiązania jest stosowana już od kilku lat przez Renault (Renault ma udziały w Nissanie) funkcja Hads-Free. Karta- elektroniczny klucz znajduje się w kieszeni właściciela, który wsuwając rękę za klamkę otwiera pojazd. Odejście właściciela od pojazdu powoduje automatyczne zamknięcie pojazdu. Do uruchomienia pojazdu wystarczy wcisnąć przycisk na konsoli a karta nadal może być w kieszeni.

  • 0

    6. ~peem  2008-09-27 12:05:55  host: 26-dom-14.acn.waw.pl

    a jak padnie bateria, to będzie wesoło ;-)

  • 0

    7.  2008-09-27 13:45:25

    robo: thx, .. a ja nie skojarzylem ze Renault ma udziały w Nissanie. To faktycznie wyglada na ten sam system. #6. jak padnie bateria to pozostaje jeszcze normalny kluczyk.

  • 0

    8. ~xxx  2008-09-27 14:20:30  host: acff31.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w audi jak się zamknie drzwi z kluczyka to alarm od razu się nie włącza trzeba odejść na 10 m

  • 0

    9. ~Gal  2008-09-27 18:16:05  host: 77-253-2-210.adsl.inetia.pl

    Nastepny patent po kompletnym fiasku platnosci przez telefon. Przeciez takie rozwiazania sa kompletnie bez sensu!

  • 0

    10.  2008-09-27 22:23:23

    Z tego co mi wiadomo to od czasu fuzji z Renault czy jak to tam się odmienia to spadła strasznie jakość Nissanów. Teraz to już nie ten sam Nissan co kiedyś. A tak w innym temacie to ja zwolennik japońskich aut jeżdżę niemieckim, a najprawdopodobniej za kilka dni dojdzie właśnie Renault:)

  • 0

    11.  2008-09-27 22:38:42

    Kiedyś byłem zwolennikiem niemieckich bo solidne ale z tego pozostała tylko solidna cena, potem wygodnych i wyposażonych francuzów, a teraz niezawodnych japończyków (Tyota, Mzda, Honda). Niestety sprawa jakości to wyczyn jednego z kontrowersyjnych managerów Nissana, który potem przeszedł do Renault i też sporo tam namieszał. Głownie odbiło się to na jakości.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-33-246.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.