DAJ CYNK

Tele2 znów na celowniku UKE

WitekT

Wydarzenia

W 2006 roku UKE zanotował lawinowy wzrost ilości skarg abonentów, które dotyczyły działalności Tele2. Po przeprowadzonej kontroli i nałożeniu kary 1 mln zł kary ciągle konsumenci mają liczne uwagi do procedur telekomu.

W 2006 roku UKE zanotował lawinowy wzrost ilości skarg abonentów, które dotyczyły działalności Tele2. Po przeprowadzonej kontroli i nałożeniu kary 1 mln zł kary ciągle konsumenci mają liczne uwagi do procedur telekomu.

Szerzej o karze 1 mln zł, nałożonej na Tele2 przez UKE w listopadzie zeszłego roku, pisaliśmy w tej wiadomości.

Jak informuje UKE, począwszy od III kwartału 2006 roku, raz w miesiącu odbywały się spotkania przedstawicieli Tele2 i pracowników UKE zajmujących się sprawami konsumentów. W trakcie spotkań przeanalizowano różne kwestie dotyczace zawierania umów na odległość i rozpatrywania reklamacji. Na ich podstawie Tele2 wprowadziło liczne zmiany w sposobie działania.

Według UKE, dzięki dotychczasowym działaniom część występujących dotychczas problemów udało się ograniczyć. UKE odnotowało spadek liczby skarg dotyczących kwestionowania zawarcia umowy na odległość. Znacząco też spadła liczba skarg na podawanie się przedstawicieli handlowych za pracowników innych firm. Usprawnione zostały procedury zawierania ugody z abonentami, z którymi prowadzona była mediacja.

Natomiast zdaniem UKE w dalszym ciągu napływają skargi na postępowanie przedstawicieli Tele2 zawierających umowy poza lokalem przedsiębiorstwa. Również treść odpowiedzi udzielanych na zgłaszane reklamacje nie zawsze zawiera faktyczne uzasadnienie podjętej decyzji lub z innego powodu nie spełnia wymagań obowiązujących przepisów prawnych. Także tryb i sposób rozpatrywania reklamacji poprawił się, jednak wciąż nie jest zadowalający.

Z tego powodu, a także mając na względzie pojawienie się nowych usług na rynku telekomunikacyjnym (WLR) prezes UKE postanowił kontynuować spotkania z przedstawicielami Tele2 i prowadzić dalsze prace nad usprawnianiem działań Spółki wobec abonentów, opierając się na wystąpieniach konsumentów kierowanych do UKE oraz informacjach napływających od powiatowych rzeczników konsumentów.

Ponadto Prezes UKE zamierza przeprowadzić ponowną kontrolę w Tele2 celem ustalenia czy zmiany procedur obsługi klientów, o których Spółka poinformowała UKE zostały faktycznie wdrożone i jaki przyniosły efekt.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE