Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Tele2 znów na celowniku UKE

Tele2 znów na celowniku UKE

WitekT 26 Lutego 2007 16:23

0 0

W 2006 roku UKE zanotował lawinowy wzrost ilości skarg abonentów, które dotyczyły działalności Tele2. Po przeprowadzonej kontroli i nałożeniu kary 1 mln zł kary ciągle konsumenci mają liczne uwagi do procedur telekomu.

Szerzej o karze 1 mln zł, nałożonej na Tele2 przez UKE w listopadzie zeszłego roku, pisaliśmy w tej wiadomości.

Jak informuje UKE, począwszy od III kwartału 2006 roku, raz w miesiącu odbywały się spotkania przedstawicieli Tele2 i pracowników UKE zajmujących się sprawami konsumentów. W trakcie spotkań przeanalizowano różne kwestie dotyczace zawierania umów na odległość i rozpatrywania reklamacji. Na ich podstawie Tele2 wprowadziło liczne zmiany w sposobie działania.

Według UKE, dzięki dotychczasowym działaniom część występujących dotychczas problemów udało się ograniczyć. UKE odnotowało spadek liczby skarg dotyczących kwestionowania zawarcia umowy na odległość. Znacząco też spadła liczba skarg na podawanie się przedstawicieli handlowych za pracowników innych firm. Usprawnione zostały procedury zawierania ugody z abonentami, z którymi prowadzona była mediacja.




Natomiast zdaniem UKE w dalszym ciągu napływają skargi na postępowanie przedstawicieli Tele2 zawierających umowy poza lokalem przedsiębiorstwa. Również treść odpowiedzi udzielanych na zgłaszane reklamacje nie zawsze zawiera faktyczne uzasadnienie podjętej decyzji lub z innego powodu nie spełnia wymagań obowiązujących przepisów prawnych. Także tryb i sposób rozpatrywania reklamacji poprawił się, jednak wciąż nie jest zadowalający.

Z tego powodu, a także mając na względzie pojawienie się nowych usług na rynku telekomunikacyjnym (WLR) prezes UKE postanowił kontynuować spotkania z przedstawicielami Tele2 i prowadzić dalsze prace nad usprawnianiem działań Spółki wobec abonentów, opierając się na wystąpieniach konsumentów kierowanych do UKE oraz informacjach napływających od powiatowych rzeczników konsumentów.

Ponadto Prezes UKE zamierza przeprowadzić ponowną kontrolę w Tele2 celem ustalenia czy zmiany procedur obsługi klientów, o których Spółka poinformowała UKE zostały faktycznie wdrożone i jaki przyniosły efekt.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 28
  • 0

    9.  2007-02-26 21:02:25

    do WLO I dokladnie prawidlowo ci z infolinii 0800 102 102 powiedzieli ... myslę ze nigdy nie zarekalmujesz np radia samochodowego bo nie działa -nie mając akumulatora w samochodzie...aby go sprawdzić...

  • 0

    10.  2007-02-26 21:08:36

    podam dziś ci prosty przykład ,sasiadka przyszła ok godzine temu reklamaowac słuchawkę telefonu bezprzewodowego-objaw nie działa- nie było mnie w domu bo pracowałem żona zwróciła całe 35z ł za słuchawkę która ma zasięg 300m.... Ja przyjechałem..a tu ..problem jak wyzej..dobrze się znam na tych klockach i myslę jak to mozliwe...ano mozliwe ktos wrypał akumulatorki odwrotnie tam gdzie minus to plus i etc...czyli w zwiazku z tym mam za to odpowiadac jako sprzedawca??? chyba sobie jaja robisz- proste porównanie do braku synchroniazacji... a moze sie neta dzieli..a router jest u własciciela???

  • 0

    11. ~issa  2007-02-26 21:10:05  host: abpq74.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szukałem danych na Telepolis i nie wiem , czy dobrze wyczytałem , że Tele2 miał milion klientów kręcących przez ich prefiks?

  • 0

    12.  2007-02-26 21:14:02

    issa: oni dokładnych danych nie podają poza ogólnikowym stwierdzeniem, że mają trochę ponad mln klientów.

  • 0

    13. ~issa  2007-02-26 21:18:27  host: abpq74.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dziękuję za informację. Szukałem tej informacji by zobaczyć jak na tym tle wypada przejęcie 177 tysięcy klientów z TP. Niejako przejeli więc "na własność" ok. 20% swoich klientów. To nie jest oszałamiający wynik.

  • 0

    14.  2007-02-26 21:21:30

    ci krecacy przez ich prefiks to jacys zakreceni sa (ladnie mowiac) :-P mi tam do tele2 nie spieszno - mam dialog i (na nic, a tym bardziej na ceny) nie narzekam :-)

  • 0

    15.  2007-02-26 21:42:33

    issa: nie wiem czy założenie, że na WLR przechodzili sami prefiksowcy, jest poprawne... Chociaż fakt, że takie usługi Tele2 oferowała jak na razie telemarketingowo tylko swoim klientom ze względu na kłopoty z TP.

  • 0

    16. ~issa  2007-02-26 21:48:45  host: abpq74.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przyznaję , że nie znam szczegółów , ale nawet gdyby uznac , że pośród tych 177 tysięcy są też pozyskani nowi klienci , tym bardziej nie byłby to powód do zadowoloenia dla Tele2 , uwzględniając też fakt , że o ile pamiętam zamówienia na abonament w Tele2 , zbierają już od września 2006 roku. Rzekłbym nawet , że niecałe 200 tysięcy klientów w 6 miesięcy , to wynik fatalny i to zapewne , przy bardzo nachalnym telemarketingu.

  • 0

    17.  2007-02-26 22:21:53

    issa: wstrzymali pozyskiwanie klientów bodaj na początku października do początku grudnia... A w pozostałym czasie niezbyt aktywnie pozyskiwali. Teraz pewnie dopiero rusza, jak pierwsze WLR-e udanie wdrożono.

  • 0

    18. ~jojo  2007-02-26 22:27:14  host: ees122.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak... Jak sobie pomyśle o tej firemce teraz, to aż śmiech mnie ogarnia. :-D Babka która próbowała mnie namówić 2 lata temu na ich ofertę... Do dziś pamiętam jej zangażowanie. Gadała jak nakręcona, tak mnie przekonywała, a najlepsze było to, że dałem się na to nabrać. Jak to dobrze, że już po wszystkim. :-)

  • 0

    19. ~LOP  2007-02-26 22:36:14  host: dks57.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mamy dopiero koniec lutego, 1mln ludzi nie da sie obdzwonic z dnia na dzien. Z tych 177tys czesc to oczywiscie obecni klienci korzystajacy z Preselekcji (nikt nie wybiera prefiksu recznie, jak ktos wyzej napisal), ale bardzo spory % stanowia nowi klienci, ktorzy z T2 nie mieli nic wspolnego do tej pory. Co do samego produktu to wszystkie polaczenia w T2 sa tansze wzgledem ich odpowiednikow w TP, wiec jak ktos dzwoni i proponuje obnizenie rachunkow za telefon to wie co mowi. Co wiecej 1mln dotyczy klientow indywidualnych i ta liczba jak na warunki polskiego rynku musi budzic respekt. Natomiast 'plotka', ze to same starsze osoby jest doprawdy bzdurna.

  • 0

    20.  2007-02-26 23:01:49

    ~harry - mówię o homologowanych ;-) Sam mam homologowany, co więcej - swego czasu był polecany przez tepsę w serwisie neostardy (dawno temu już). amadeo - przestań... nie mówię o wydziwianych sytuacjach - router stoi 3 m ode mnie np. a sieć jest w domu, nie udostępniana na zewnątrz. Takie też przypadki opisuję.

  • 0

    21.  2007-02-27 07:44:54

    Do 5: Powiedz Kolego, dlaczego tepsa ma wspierać coś czego nie autoryzowała? Czy w np. ASO Mercedesa naprawisz gwarancyjnie np. VW? Nie sadzę. Więc o co takie halo robisz? Skoro jesteś taki magic aby sobie sprzęt zmieniać to bądź taki wiraszka i sam sobie go ustaw.

  • 0

    22. ~telemarketer  2007-02-27 11:44:04  host: dqb228.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witku, nieprawdą jest że tele2 ograniczało sprzedaż abonamentu - pracowałem w cc dla tele2 i 60 ludzi od września bez przerwy sprzedawało abonament.

  • 0

    23.  2007-02-27 11:50:54

    @2: złożenie reklamacji nie zwalnia od zapłacenia rachunku - czy to w firmach telekomunkiacyjnych, czy u dostawców innych tzw. mediów - woda, prąd, gaz...

  • 0

    24. ~Liwiusz  2007-02-27 12:05:46  host: dqb228.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @mikage1: Jeśli opłata została źle naliczona, to abonent jak najbardziej powinien mieć możliwość niezapłacenia spornej kwoty. Trudno, aby był bowiem zobowiązany do zapłaty należności, która się nie należy. I potem może złożyć reklamację. Albo nie składa - operator pozywa do sądu i przegrywa, jeśli opłata faktycznie była niesłusznie naliczona. Czyli: o obowiązku zapłaty spornej kwoty decyduje fakt, czy jest ona w rzeczywistości należna, czy nie. Jeśli operator niesłusznie naliczył coś do rachunku, co zostałoby potem udowodnione przed sądem, to wszelkie negatywne konsekwencje niezapłacenia tej kwoty (np. wyłączenie telefonu) to ryzyko operatora, za co należy się odszkodowanie.

  • 0

    25. ~Liwiusz  2007-02-27 12:07:41  host: dqb228.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @mikage: w skrócie: operator naliczył niesłusznie 100zł, a abonent nie składa reklamacji i nie płaci. Czy sąd - pomimo sprzeciwu abonenta - zasądzi tą kwotę, z tego powodu, że nie została złożona reklamacja, jeśli kwota ta faktycznie nie należy się? Odpowiedź: nie zasądzi. Czyli o wymagalności tej kwoty decyduje stan faktyczny, a nie złożenie lub nie reklamacji

  • 0

    26.  2007-02-27 23:13:44

    @ 24 i 25: powiem jeszcze raz, złożenie reklamacji na ogół nie zwalnia z obowiązku zapłaty nawet kwestionowanej kwoty - przynajmniej w większości regulaminów świadczenia usługi(prawa telekomunkacyjnego nie sprawdzałem), które stety lub niestety podpisujemy wraz z umową: - tpsa, orange, era, jak również sprawdziłem w umowie z moim dostawcą energii elektrycznej (enea) i gazu (wsg) - jedynie regulami plusa przewidywał możliwość zawieszenia płatności zakwestionowanej częsci faktury (ale tylko tej zakwestionowanej)...

  • 0

    27. ~  2007-02-28 00:58:35  host: w3cache2.icm.edu.pl

    Czy wiecie, że na zgłoszeniu WLR z Tele2 wcale nie musi być podpisu właściciela? To teraz już wiecie. Podpis może być dowolny a zgłoszenie i tak zostanie zatwierdzone.

  • 0

    28. ~getITright  2007-02-28 13:27:54  host: chello087206213042.chello.pl

    to działanie wobec Tele2 to zapewne jak często twierdzą tu niekrtórzy (debile, lub/i pracownicy TPsa) w ramach CIĄGŁEGO CZEPIANIA SIĘ TP ??? Coś nie widzę tutaj gromów krytyki wobec UKE które "nie reguluje rynku, tylko ciągle się czepia biednej TP" ehhh, jakież to żałosne, ale drugiej strony te przygłupy ciągle płaczą nad swoim losem i losem swojej firmy - TP, w związku z działaniami UKE, a i tak wszyscy ich mają w dupie i się cieszą ze tak sprawny i tak skuteczny urząd w końcu robi porządek na rynku

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-22-61-134.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.