Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Tele2 o zarzutach UOKiK - oficjalnie

Tele2 o zarzutach UOKiK - oficjalnie

WitekT 21 Stycznia 2005 14:34

0 0

W nawiązaniu do komunikatu prasowego UOKiK z dnia 20. stycznia 2005 roku informującego o podjęciu przez Prezesa Urzędu w dniu 30. listopada 2004 roku decyzji nakazującej Tele2 zmianę niektórych praktyk, które mogą naruszać interesy konsumentów, spółka wydała stosowny komunikat.

Wbrew informacji zawartej w komunikacie prasowym UOKiK klienci byli informowani przez Tele2 w formie pisemnej o konieczności powiadomienia TP SA o rezygnacji z preselekcji. Urząd domagał się jednak, aby ta informacja znalazła się dodatkowo w regulaminie. Odpowiednie zmiany treści regulaminu Tele2 w tym zakresie zostały dokonane już w maju 2004 roku.

Ponadto Tele2 nigdy nie stosowało praktyki polegającej na pobieraniu od abonentów opłat za billing w przypadku reklamacji. UOKiK nie ustalił bynajmniej, aby taka praktyka była stosowana, a jedynie zakwestionował brak stosownej informacji w regulaminie, co również zostało przez Tele2 uzupełnione w maju ub.r.




Tele2 informowała i informuje klientów o możliwości rezygnacji z usług w ciągu 10 dni. Decyzja Prezesa UOKiK dotyczyła kwestii sposobu liczenia biegu terminu do odstąpienia, a nie braku należytej informacji. Począwszy od października ub.r. Tele2 liczy termin odstąpienia od umowy w trybie 10-cio dniowym tak jak sugerował Prezes UOKiK, czyli według daty nadania pisma przez klienta, a nie od daty jego otrzymania przez operatora.

Tele2 na długo przed wydaniem przez Prezesa UOKiK Decyzji (w maju i październiku 2004 roku) zastosowała się do większości sugestii Urzędu. W pozostałym zakresie Tele2 niezwłocznie zastosowała się do interpretacji przepisów wskazanej w Decyzji i to mimo jej formalnej wadliwości.

Ponieważ w opinii Tele2 ustalenia zawarte w Decyzji Prezesa UOKiK są niezgodne ze stanem faktycznym i dla spółki krzywdzące, firma odwołała się od Decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Źródło tekstu: Tele2     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1. ~?????  2005-01-21 23:13:00  host: 195.94.216.178

    Znów widać, że są to sugestie TPSA i Ideii. U nich okres wypowiedzenia liczy się od daty wpływu pisma, dlaczego UOKiK tam nie zareaguje????

  • 0

    2. ~stz  2005-01-24 07:20:00  host: chd197.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Chciałbym zaznaczyć, że nasz monopolista (TPSA)jako jedyny operator telekomunikacyjny w kraju nie obniżył w ostatnim czasie cen abonamentów. Co prawda wprowadził darmowe wieczory i weckendy, ale głównie zrobił dobrze dla siebie, niejako zmuszając ludzi do płacenia większych rachunków. Minęło już kilka lat od wprowadzenia nowego podziału administracyjnego kraju, a TPSA nadal trzyma się 49 stref międzymiastowych. Jest to dla niej sytuacja korzystna , ale niezgodna z prawem. Pamiętam program sprzed kilki lat w Radiu Zet pt. "dzwonię do Pani, Pana..." jak wypowiadał się jeden z przedstawicieli TPSA, że kwestią krótkiego czasu jest wprowadzenie stref numeracyjnych zgodnych z nowym podziałem terytorialnym. Co robią urzędy centralne, że nie zmuszą naszego monopolisty do zmian stref numeracyjnych? Urzędnicy zachowują się tak, jakby dostali jakąś "dolę" za siedzenie cicho, bo inaczej nie potrafię sobie tego wytłumaczyć. Ja mieszkam w woj. mazowieckim i do stolicy chcę dzwonić wg stawek lokalnych, tak jak dzwoni Niemiec w swoim landzie, a Amerykanin w swoim stanie. Czy UOKiK wreszcie zareaguje w tej sprawie?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-54-142.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.