DAJ CYNK

Tele2 o WLR i dzisiejszym komunikacie TP - oficjalnie

WitekT

Wydarzenia

Tele2 Polska jest gotowe do wdrożenia usługi WLR (abonamentu). TP, odmawiając realizacji zamówień, podaje nieprawdziwe informacje, wprowadzając w błąd klientów Tele2 i TP, zainteresowanych skorzystaniem z usług Tele2 – napisało Tele2 w komunikacie.

Tele2 Polska jest gotowe do wdrożenia usługi WLR (abonamentu). TP, odmawiając realizacji zamówień, podaje nieprawdziwe informacje, wprowadzając w błąd klientów Tele2 i TP, zainteresowanych skorzystaniem z usług Tele2 – napisało Tele2 w komunikacie.

Firma Tele2 poinformowała, że już od lipca jest przygotowana do świadczenia usługi abonamentu na rzecz swoich klientów. TP podaje nieprawdziwą informację, jakoby Tele2 nie było przygotowane do tego, próbując w ten sposób wprowadzić w błąd UKE oraz opinię publiczną – można przeczytać w dalszej części komunikatu.

Decyzja Prezesa UKE bardzo dokładnie precyzuje zasady funkcjonowania tej usługi, szczególnie w zakresie procesów obsługi klientów. Już 20. lipca Tele2 przekazała TP obszerną dokumentację ze szczegółowymi zasadami współpracy, w pełni zgodnymi z Decyzją. Zdaniem Tele2, była ona wystarczająca do wdrożenia WLR, w szczególności w zakresie procesów obsługi klientów – podała firma w komunikacie.

Niemniej Tele2 podjęło współpracę z TP nad dopracowaniem poszczególnych zagadnień. Tele2, w interesie sprawnej współpracy, zaakceptowała szereg zmian zgodnych z oczekiwaniami TP i dostosowała swoje procesy do rozwiązań TP. Pozostałe zagadnienia, które TP określa jako zagadnienia uniemożliwiające wdrożenie decyzji, są operacyjnymi kwestiami, które mogą, ale nie muszą być uzgodnione dla wdrożenia tej usługi na tym etapie prac. Szczególnie, iż treść Decyzji jest wystarczająco precyzyjna dla rozpoczęcia tego procesu, a ustalenia między stronami służyły jedynie określeniu sposobu najwygodniejszego jej wykonania – można przeczytać dalej w komunikacie prasowym.

Biorąc pod uwagę gotowość Tele2 do realizacji WLR oraz to, iż kwestie niezbędne do przyjmowania i obsługi zleceń z TP zostały uzgodnione, w dniu dzisiejszym Tele2 wysłało do TP pierwszą partię 5 tysięcy zamówień na abonament od obecnych klientów Tele2.

Tele2 chciałaby również stanowczo zaprzeczyć insynuacjom TP jakoby Tele2 świadomie wprowadzała klientów w błąd – prowadząc kampanię promocyjną ofert abonamentowych i przyjmując od klientów zamówienia – mimo posiadania wiedzy o tym, że TP nie będzie realizować Decyzji. W lipcu TP i Tele2 przyjęły bowiem wspólny harmonogram prac ustalający uruchomienie usługi WLR w wyznaczonym przez Prezesa UKE terminie 14. września. W ciągu dwóch miesięcy wspólnych prac, TP nie zasygnalizowała Tele2, iż nie będzie gotowa na czas z uruchomieniem usługi, a o rzekomym braku gotowości poinformowała dopiero 13. września. Tele2 przyjęła, iż TP nie będzie podejmować działań zmierzających do łamania obowiązujących ją decyzji – co najwyraźniej było błędnym założeniem. Tym bardziej nieuprawnione jest twierdzenie TP, iż Tele2 dąży jedynie do wymuszenia odszkodowania od TP – podała firma w komunikacie.

Naszym celem jest oferowanie klientom tańszego abonamentu, a nie egzekwowanie kar zawartych w umowie. Po kary sięgniemy w sytuacji, gdy TP w sposób uporczywy będzie odmawiać realizacji zleceń klientów, którzy chcą korzystać z tańszego abonamentu w Tele2 – powiedział Piotr Nesterowicz, Dyrektor Generalny Tele2 Polska.

Komunikat TP, do którego odnosi się niniejsze stanowisko Tele2, opublikowaliśmy w tej wiadomości.

14. września ma zostać uruchomiony podstawowy WLR, który obok abonamentu obejmuje połączenia na numery alarmowe, skrócone (9xxx), typu 0-80x, biuro numerów. Inne usługi, jak połączenia o podwyższonej opłacie (typu 0-70x), niektóre usługi dodane, tj. poczta głosowa, nie są dostępne w podstawowej wersji WLR. Zgodnie z decyzją Prezesa UKE, pełen WLR – obejmujący pełną gamę usług i połączeń – będzie wdrożony z końcem 2007 roku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Tele2