Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Technologie mobilne ważniejsze dla placówek medycznych

Technologie mobilne ważniejsze dla placówek medycznych

sirmark 28 Kwietnia 2009 18:54

0 0

Według badań zleconych przez firmę Motorola, ponad 80% dyrektorów IT z branży opieki zdrowotnej twierdzi, że technologie mobilne są ważniejsze dla ich placówek teraz, niż w roku ubiegłym. Respondenci wskazują na takie korzyści, jak zwiększona dokładność realizacji zleceń, ograniczona liczba błędów oraz wyższa wydajność pracy wynikająca z zastosowania rozwiązań bezprzewodowych w różnych placówkach medycznych.

Badania zatytułowane "Motorola Enterprise Mobility Healthcare Barometer" pokazały, że w służbie zdrowia kluczowymi zadaniami inwestycyjnymi są: elektroniczna dokumentacja medyczna (EHR), skomputeryzowane wprowadzanie zleceń medycznych (CPOE) oraz podawanie leków. Co ciekawe, odnotowano również wzrost inwestycji w śledzenie aktywów oraz zarządzanie aktywami/magazynem, które odzwierciedlają nasilającą się presję finansową spowodowaną niekorzystną sytuacją gospodarczą.

Z badań "Motorola Enterprise Mobility Healthcare Barometer" wynika, że wykorzystanie kluczowych aplikacji mobilnych przełożyło się na 30% ograniczenie błędów popełnianych przez personel medyczny. Pomyłki przy podawaniu leków to najczęstsze błędy medyczne w Stanach Zjednoczonych, które szkodzą przynajmniej 1,5 mln pacjentom każdego roku. Ponadto, koszty leczenia skutków niewłaściwego podania leków w samych szpitalach wynoszą 3,5 mld dolarów rocznie. Inne często wymieniane zalety mobilności to większa produktywność personelu, większa zgodność z przepisami oraz większa dokładność realizacji zleceń.




Lekarze, pielęgniarki i sanitariusze są pod dużą presją ze względu na rosnącą liczbę pacjentów oraz konieczność coraz wydajniejszej pracy przy zachowaniu wysokich standardów opieki. Dzięki szerokiej ofercie komputerów mobilnych, urządzeń do skanowania kodów kreskowych, technologii RFID oraz sieci bezprzewodowych Motorola zapewnia efektywniejsze leczenie pacjentów - powiedziała Vivian Funkhouser, dyrektor ds. globalnych rozwiązań dla służby zdrowia w dziale Motorola Enterprise Mobility.

Ankietowani decydenci IT z branży opieki zdrowotnej wskazali, że zwrot z przedsięwzięcia (ROI) był najczęstszym uzasadnieniem inwestycji w technologię mobilną i bezprzewodową, a następnymi w kolejności były zgodność z przepisami oraz łączny koszt użytkowania (TCO). Badania pokazały, że pracownicy służby zdrowia korzystający z aplikacji mobilnych oszczędzali około 39 minut dziennie, co może przełożyć się na wyższą jakość opieki i (lub) mniejsze koszty pracy. Ponadto, respondenci kładli coraz większy nacisk na transmisję głosu w lokalnych sieciach bezprzewodowych (VoWLAN), konwergencję telefonii stacjonarnej i komórkowej (FMC) oraz rejestrowanie danych. Strategię mobilności przyjęło stosunkowo więcej decydentów z Ameryki (70%) niż z Europy (46%) oraz rejonu Azji i Pacyfiku (41%).

Źródło tekstu: Motorola     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1.  2009-04-28 20:22:00

    Mozę lepiej "Technologie mobilne coraz ważniejsze dla placówek medycznych", ponieważ tytuł sugeruje, że dla placówek tych technologie mobile są ważniejsze, niż dla innych.

  • 0

    2. ~ciapek  2009-04-28 20:48:54  host: 2.202.116.195.easy-com.pl

    taaa a jak będzie fatal error i pacjent na stole operacyjnym to dopiero będzie...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-59-211.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.