Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Technologia IP mocno obniży przychody operatorów usług głosowych

Technologia IP mocno obniży przychody operatorów usług głosowych

WitekT 18 Stycznia 2007 12:08

0 0

W latach 2006-2010 przychody operatorów telekomunikacyjnych z klasycznych usług głosowych spadną z 3,1 do 1,5 bln dolarów dzięki technologiom internetowym - uważają specjaliści z firmy analitycznej Gartner.

Przede wszystkim telekomy będą musiały przystosować swoje sieci, systemy informatyczne do nowych warunków działania oraz stworzyć na bazie technologii IP nową ofertę, tak aby przeżyć tę swoistą "rewolucję" - sądzą analitycy Gartnera. Oceniają oni, że do 2010 roku światowi operatorzy telekomunikacyjni będą musieli w tym celu wydać niemal 10 mld dolarów.




Według raportu, symptomatyczne dla wdrażania nowych usług są partnerstwa strategiczne nawiązywane przez telekomy z firmami medialnymi i informatycznymi. Analitycy Gartnera, przytaczając w swoim raporcie takie przykładowe przedsięwzięcia zwracają uwagę, że na świecie zawartych jest obecnie już kilkadziesiąt takich porozumień, ale ich zdaniem tylko 50% z nich zakończy się do 2010 roku powodzeniem.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~Konrad  2007-01-18 16:32:42  host: proxy.zlotniki.pl

    Wolny rynek i postęp technologiczny. Ten kto się nie dostosuje i będzie narzekał, ten przegra :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-138-15.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.