DAJ CYNK

UKE - bezpłatny telefon do BOK w określonych przypadkach

orson_dzi

Taryfy, promocje, usługi

Stanowisko UKE w sprawie telefonicznych kontaktów z Biurem Obsługi Klienta dostawców usług telekomunikacyjnych.

Stanowisko UKE w sprawie telefonicznych kontaktów z Biurem Obsługi Klienta dostawców usług telekomunikacyjnych.

Podstawowymi problemami, na które narzekają konsumenci są:

  • zbyt długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem,
  • pobieranie opłat za każdą minutę połączenia, w tym za czas oczekiwania na połączenie z konsultantem,
  • brak informacji w cennikach usług telekomunikacyjnych operatorów oraz na ich stronach internetowych o koszcie połączenia i sposobie naliczania opłaty (za całe połączenie, czy za czas jego trwania),
  • skomplikowana, wielokrotnie rozgałęziona struktura zapowiedzi słownych przed możliwością faktycznego dostępu do konsultanta lub innej formy załatwienia sprawy.

Zdaniem UKE klienci nie powinni ponosić kosztów kontaktu z Biurem Obsługi w przypadku zgłaszania awarii sieci lub problemów nie wynikających z winy klienta, czyli wszelkiego rodzaju błędów systemowych, błędnie działających usług, źle rozliczonych faktur itp.

Według UKE najbardziej pożądanym rozwiązaniem byłoby oczywiście zrezygnowanie z opłat za połączenia z Biurem Obsługi. Jako alternatywne rozwiązania UKE proponuje ustanowienie stałej opłaty za cały czas trwania połączenia lub czytelne podawanie ceny połączenia w cennikach usług i na stronach internetowych operatorów.

W tej sprawie UKE wystąpił do Izb branżowych, zrzeszających przedsiębiorców telekomunikacyjnych, o wsparcie w zmobilizowaniu operatorów do podjęcia w tej sprawie działań, których efektem byłaby poprawa obsługi ich abonentów poprzez dedykowane do tego infolinie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE