DAJ CYNK

Masz dosyć ofert garnków i innych rzeczy? Wycofaj zgodę na kontakt marketingowy i nie trać rabatu w Orange

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

Wszyscy chcemy płacić mniejsze rachunki, ale nie każdemu podoba się udzielanie zgód marketingowych, by potem być zalewanym telefonami z propozycję zakupu różnych towarów lub usług, których niekoniecznie potrzebujemy. Można jednak pogodzić ze sobą te dwie rzeczy, przynajmniej w pomarańczowej sieci.

Ciekawych odkryć można dokonać, jeśli się od czasu do czasu zagląda do regulaminów. My tak prześledziliśmy dwa dokumenty obowiązujące w Orange Polska, znajdując w nich zapisy, których wcześniej nie było (lub przynajmniej nie w dokładnie takiej formie). Ale po kolei.

Chcesz płacić mniej, wyraź zgody marketingowe

W zasadzie każdy operator telekomunikacyjny, z którym podpisujemy umowę dotyczącą świadczenia usług, pozwala nam nieco zmniejszyć miesięczne opłaty. Wymaga to na ogół wyrażenia dwóch zgód - różnie nazwanych, ale tego samego dotyczących. Udzielone rabaty też są najczęściej podobne. W Orange są to:

  • rabat za korzystanie z elektronicznej formy faktury i terminową płatność rachunków - 5 zł,
  • rabat za wyrażenie zgody na telefoniczny kontakt marketingowy - 5 zł.

O ile pierwszy z rabatów nie wiąże się z żadnymi większymi niedogodnościami. Ot, zamiast faktury papierowej dostaniemy ją w formie elektronicznej, na przykład e-mailem. Trzeba też płacić w terminie. Druga zgoda oznacza, że możemy być niepokojeni telefonicznie składanymi ofertami, które będą nas przekonywać do zakupu różnych towarów lub usług, których nie koniecznie potrzebujemy lub chcemy. A gdyby tak wycofać zgodę?

Wycofaj zgodę i nie trać rabatu

Aby otrzymać rabat za udzielenie zgody na telefoniczny kontakt marketingowy, należy takiej zgody udzielić co najmniej 5 dni roboczych przed początkiem okresu rozliczeniowego poprzedzającego ten, w którym chcemy uzyskać rabat. Jeśli tak zrobimy, nasz miesięczny abonament zostanie obniżony o 5 zł. Mówi o tym pierwsze zdanie punktu 2.2 w II rozdziale regulaminu oferty Plan komórkowy:

Rabat za wyrażenie zgody na telefoniczny kontakt marketingowy przyznajemy cyklicznie, w każdym okresie rozliczeniowym, od początku najbliższego okresu rozliczeniowego, następującego po dniu, w którym wyrazili Państwo zgodę pod warunkiem, iż została ona wyrażona nie później niż na 5 dni roboczych przed końcem poprzedniego okresu rozliczeniowego.

W tym samym punkcie przeczytamy także:

Jeżeli jesteście Państwo Konsumentami lub prowadzicie jednoosobową działalność gospodarczą, w tym jako wspólnik spółki cywilnej, wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na udzielony rabat.

Zadaliśmy sobie pytanie. Jeśli wycofamy zgodę na telefoniczny kontakt marketingowy, to czy udzielony za to rabat będzie obowiązywał tylko do końca danego okresu rozliczeniowego, czy też do końca obowiązywania umowy? Nasze wątpliwości rozwiała odpowiedź z Biura Prasowego Orange Polska, gdzie wysłaliśmy prośbę o wyjaśnienie. Oto ona:

Wycofanie przez klienta zgody na kontakt marketingowy nie ma wpływu na udzielony rabat i pozostanie on do końca trwania umowy.

Czyli udzielamy zgody marketingowej, otrzymujemy rabat, wycofujemy zgodę, a rabat nadal mamy. Do końca trwania umowy.

Zapis na ten temat znaleźliśmy także w regulaminie promocji Orange Love (punkt 11):

Wycofanie zgody na korzystanie z e-faktury oznacza utratę rabatu. Wycofanie zgody na telefoniczny kontakt marketingowy nie łączy się z utratą rabatu. Mogą Państwo wycofać obie zgody lub tylko jedną z nich.

Przy okazji odradzamy cofnięcie zgody na korzystanie z e-faktury, ponieważ w tym przypadku udzielony rabat zostanie nam odebrany.

Zobacz: regulamin oferty Plan komórkowy
Zobacz: regulamin promocji Orange Love

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł