Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości T-Mobile zablokuje reklamy, a portale dostęp do informacji?

T-Mobile zablokuje reklamy, a portale dostęp do informacji?

Q! 14 Października 2011 18:33

0 0

Jeśli T-Mobile zablokuje reklamy w dostarczanym przez siebie Internecie, to najwięksi dostawcy treści mogą zażądać dodatkowych opłat lub całkowicie zablokować użytkownikom dostęp do swoich stron - informuje Gazeta Prawna.

Przepychanki pomiędzy T-Mobile i jego nowym pomysłem na blokowanie reklam na stronach, a firmami działającymi w branży internetowej nabierają rumieńców. Po tym, jak operator ogłosił rozpoczęcie testów usługi, która miała blokować reklamy na stronach WWW i po negatywnej opinii IAB Polska na ten temat, głos zabrali dostawcy treści.

Jeśli T-Mobile udostępni komercyjnie zapowiadaną przez siebie usługę, to największe polskie portale (Onet, Wirtualna Polska, Interia oraz Gazeta.pl) mogą zażądać od operatora dodatkowych opłat z tytułu utraconych korzyści - wynika z informacji Gazety Prawnej. Jeśli rozmowy w tej sprawie nie dojdą do skutki, to klienci korzystający z tej usługi mogą zostać odcięci od tych portali.




Przedstawiciel jednego z portali powiedział, że jeśli T-Mobile wytnie reklamy, będzie musiał nam zapłacić za treści, które będzie dostarczał użytkownikom. Jakoś musimy sfinansować ich tworzenie. Bez nas Internet to pusta rura. Oprócz tego padają również argumenty m.in. o zgodności takiego działania z obowiązującym prawem. Z kolei T-Mobile utrzymuje, że reklamy niepotrzebnie zapychają łącza, które operator sam musi rozbudowywać, bez wsparcia ze strony dostawców treści, którzy czerpią m.in. z reklam swoje przychody.

Jak zakończą się te przepychanki? Nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że pomysł T-Mobile może być początkiem rozmów, które doprowadzą do partycypacji w kosztach rozbudowy sieci nie tylko przez operatora, ale również przez podmioty, które wykorzystują ją do przekazywania swoich treści użytkownikowi końcowemu.

Źródło tekstu: gazeta prawna, wł     

Dodaj do:
w sumie: 177
  • 0

    164. ~edmund  2011-10-16 14:55:34  host: 093105117048.siedlce.vectranet.pl

    @162 Ja jestem przeciwnikiem pisania "Sok" na produkcie który nie jest sokiem tylko mieszaniną chemii i wody. Jestem przeciwnikiem nazywania szynką produktu który oprócz mięsa zawiera solanki i chemiczne ulepszacze bo z definicji szynka to jest konkretny kawałek konkretnego stworzenia ;) Portal internetowy który zawiera reklamy nie ukrywa ich przed czytelnikiem, nie używa mylących pojęć. Dlaczego więc porównujesz uczciwy portal z nieuczciwym producentem kiełbasy?

  • 0

    165. ~edmund  2011-10-16 15:26:17  host: 093105117048.siedlce.vectranet.pl

    @162 Jest jeszcze jedna różnica której nie zauważasz - za kiełbasę płacisz i wymagasz określonej jakości. Za dostęp do portalu nie płacisz - wchodzisz za darmo, nie podoba się, możesz wyjść.

  • 0

    166. ~  2011-10-16 16:02:10  host: z23-12.opera-mini.net

    edukowac, informowac, od tego trzeba zaczac. Wiele osob nie wie jak funkcjonuje portal. Wchodzi i nadziewa sie na dyskusje gdzie zostaje nazwany zlodziejem i oskarzany o kradziez. Po takim czyms myslicie ze polubi nagle reklamy? Samym ostrym sprzeciwem nie odniesie sie porzadanego celu. Taki sposob przypomina walke PIS. Jaki to skutek przynioslo wiemy

  • 0

    167. ~kapitalny  2011-10-16 17:05:55  host: dtd52.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pytanie z innej beki, czyli: spółka Networks! gdy praktycznie rozpocznie działalność w terenie to karty sim T-Mobile będzie można zalogować do zasięgu Orange i odwrotnie ? Będzie to obupólny roaming krajowy na podobę jak Play korzysta z Plusa ? Jeśli tylko możliwość wpuszczenia na masz kratownicowy to uważam, że to mija się z celem, bo już na masztach Plusa w niektórych lokalizacjach są instalacje Orange, na T-Mobile widać nadajniki Play itp.

  • 0

    168.  2011-10-16 17:27:31

    kapitalny: a po co wzajemny roaming Orange i T-Mobile, skoro obie sieci będą miały praktycznie identyczny zasięg?

  • 0

    169. ~  2011-10-16 19:05:33  host: dtd52.neoplus.adsl.tpnet.pl

    WitekT- można prosić o precyzję w wypowiedzi ? Jeśli oczywiście znasz potencjalną strategię Orange&T-Mobile w ich spółce NetWorks!. Tu bardziej chodzi o: a. udostępnianie masztów dla partnera (O-T i T-O) b. klasyczny roaming krajowy c. zmiana przeznaczenia pasma GSM900MHz na UMTS900 d. korzystanie z sektorów i radiolinii przez obie sieci jednocześnie. Która z opcji to odpowiedź na pytanie dotyczące celu powstania Networks! ?

  • -1

    170.  2011-10-16 19:59:43

    169: a) c) i d). b) nie, bo to nie będzie roaming, a co najwyżej wspóldzielenie pasma jak przy d).

  • 0

    171. ~Bartello  2011-10-17 11:04:02  host: 87-205-195-236.adsl.inetia.pl

    Sytuacja bardzo ciekawa i mam nadzieje, że cała sprawa pójdzie jednak w kierunku, który stara się wyznaczyć tmobile, reklam jest po prostu za dużo i niepotrzebnie pożerają nasze pakiety transmisji danych w dość szybkim tempie. Może czas powiedzieć nie, zbyt nachalnym reklamom?

  • 0

    172. ~gość  2011-10-17 11:57:58  host: public12581.xdsl.centertel.pl

    Warto zwrócić uwagę na to, że T-Mobile trzyma stronę klienta i chce zrobić tak żeby to użytkownikom było wygodniej a nie pomóc w zarobku portalom i dołożyć tych reklam jeszcze więcej. Moje zdanie jest takie, że reklamy są za wielkie i przesadzone, a na dodatek jest ich za dużo ! i trzymam stronę T-Mobile. Płacę za internet więc chciałbym móc wykorzystać mój transfer internetowy na co mam ochotę, a nie na pobieranie reklamówek.

  • 0

    173. ~  2011-10-18 21:00:43  host: 89-72-232-26.dynamic.chello.pl

    No właśnie i ja nie do końca jestem przekonany że te zmiany będą na plus t-mobile. Może wiecej działań pro społecznych, może sponsoring? Tak patrze na działania Orange: loteria biletów na euro2012, interaktywny fanpage Orange Polska i dochodzę do wniosku że trzeba być ciągle na bieżąco z trendami inaczej można stracić pozycję lidera

  • 0

    174. ~zych  2011-10-19 20:16:37  host: 213-238-98-128.adsl.inetia.pl

    @172, popieram i mam nadzieję, że w PTC blokowanie reklam będzie standardem we wszystkich ofertach data, głosowych, abonamentowych i prepaidach, nawet w Heyah i TuBiedronka.

  • 0

    175.  2011-10-20 09:02:48

    Wielu osobom umyka ważny szczegół: T, blokując reklamy, zmniejszy ilość przesyłanych danych, więc będzie mogła zmniejszyć tempo rozbudowy sieci. Skorzystają klienci, bo nie będą musieli płacić pieniędzy i poświęcać niepotrzebnie czasu (a czas to pieniądz) za przesłanie zbędnej porcji danych. Skoro dostawcy chcą wyświetlać reklamy, to niech zapłacą za ich transmisję! Chcą zarabiać bez nakładów, na koszt innych, pasożyty jedne? Czas już powiedzieć po męsku: nachalna wszechobecna i uciążliwa reklama jest złem i dlatego jest cięta przez szereg programów, czy dodatków do przeglądarek. Może świadomość powyższego spowoduje wreszcie, że "emitenci" reklam dopasują się do potencjalnych odbiorców a nie będą żądać, by ci dostosowali się do nich.

  • 0

    176. ~hubert757  2011-10-20 19:55:14  host: dtj9.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a w wiadomościach mówili, że telefony komórkowe trzymane blisko pszczół ogłupiają ich orientację w terenie, więc nie można łazić koło pasiek z ulami, bo miodu nie będzie !!!

  • 0

    177.  2011-10-21 17:10:51

    ~edmund - tylko dlaczego ja mam płacić za przekaz reklamowy? Bo co innego gdyby za możliwość korzystania z internetu były reklamy, ale ja za dostęp do sieci i transmisję danych płacę niezależnie czy mam reklamy czy nie - a one dodatkow na koszty mnie narażają w tego typu przekazu... A tego nie życzę sobie za bardzo. Wraca tu temat treści i ich dostarczania... To, ze ktoś buduje potral typu YouTube, dostawca łącza nie musi z tego powodu budować szczególnie wydajnych łącz, bo i po co, skoro nie ma z tego grosza od dostawcy treści? Żeby być miłym dla swojego klienta? Śmieszne... Moja opnia jest znana stałym bywalcom w tej kwestii więc nie będę jej powtarzał.

  • 0

    178.  2011-10-21 17:14:38

    A w przypadku wąskiego pasma jakim dysponują operatorzy komórkowi, to szczególnie ważne. Mniej oczywiście w przypadku kablowych łaczy szerokopasmowych, no ale też niby dlaczego je rozbudowywać bez sensownego argumentu?? Chcesz korzystać? Płać. Chcesz więcej? Płać więcej. Dla mnie to proste.

  • 0

    179. ~  2011-10-21 17:32:22  host: z32-03.opera-mini.net

    blokowac i nie patrzec co mowią jakies smieszne organizacje. Sam blokuje reklamy ad block + ad muncher. Gdyby mialy normalny rozmiar i miejsce to ok ale to co wyprawiaja to duza przesada

  • 0

    180. ~fhjkdghmhh  2011-10-24 14:09:43  host: acle246.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Operator jest od zapewnienia łącza a nie od filtrowania. I nikogo nie powinno obchodzić że lubię sobie pooglądać reklamy, np zwiastuny nowych filmów albo kabarety w reklamach plusa. Niech ktoś z was cwaniaki stworzy stronę i ją utrzyma. Darmozjady i złodzieje.

  • 0

    181. ~trevor  2011-11-01 22:06:55  host: host-78-150-138-89.as13285.net

    Niech blokują, jestem za :)

  • 0

    182. ~poczwara  2011-11-04 02:02:28  host: 093105114252.siedlce.vectranet.pl

    WŁAŚnie jeden z komentujących wymienił np AD BLOCK (nawiasem dzięki za przypomnienie już sobie zainstalowałem) - czyli Firefox też trzeba się czepić bo ma taką wtyczkę - HALOŁ!?!

  • 0

    183. ~sonar  2011-11-06 21:10:20  host: public117855.xdsl.centertel.pl

    Jak widać powyżej, użytkownicy myślą tylko o sobie. Nikogo nie obchodzi, że serwery kosztują i wszyscy twórcy stron muszą serwować reklamy, a często cały zysk jest przeznaczany tylko i wyłącznie na serwer. Obecnie w Polsce blisko 20% ludzi blokuje już reklamy, powodzenia, róbcie tak dalej to wszystkie mniejsze serwisy upadną, a zostaną tylko najwięksi, którzy wtedy bez żadnych skrupułów wprowadzą opłaty za swoje treści. Co do propozycji T-Mobile - wystarczy, że jakiś większy serwis zablokuje ich pulę ip czy hosta i szybko się wtedy z tak głupiego pomysłu wycofają.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-168-187.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.