Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości T-Mobile weryfikuje użytkownika po głosie

T-Mobile weryfikuje użytkownika po głosie

Q! 12 Grudnia 2011 11:15

0 0

T-Mobile uruchomił usługę weryfikacji opartą o biometrię głosową, czyli rozpoznawanie użytkownika za pomocą jego głosu. Na razie skorzystają z niej pracownicy operatora.

Usługa głosowej weryfikacji użytkownika wprowadzona została przez T-Mobile na potrzeby wewnętrznego systemu automatycznego resetu haseł dostępowych w sieci wewnętrznej. Dzięki niej czas potrzebny na wygenerowanie nowego hasła skrócony został do 20 sekund, a usługa dostępna jest przez całą dobę.




Według Macieja Zawady, dyrektora Biura Rozwoju Platform i Systemów PTC, takie wykorzystanie biometrii w jego firmie to dopiero początek. Jak twierdzi, operator rozważa udostępnienie w przyszłości podobnej usługi, która pozwoli na bezpieczną i wygodną weryfikację użytkwników głosem.

Nie wiadomo dokładnie kiedy taka usługa mogłaby zostać udostępniona klientom T-Mobile. Uruchomiony obecnie program ma za zadanie oswojenie się z technologią biometrii głosowej. Jednak pozytywne doświadczenia związane z tym sposobem weryfikacji mogą przyspieszyć zastosowanie technologii u tego operatora na szerszą skalę.

Źródło tekstu: T-Mobile     

Dodaj do:
w sumie: 15
  • 0

    1.  2011-12-12 11:37:33

    a co jak ktoś będzie przeziębiony ? lekka chrypka i dziękuje :)

  • 0

    2. ~ktos  2011-12-12 11:39:40  host: 84.1.254.227

    Rozwiazanie dobre tylko pytanie co w momencie gdy glos bedzie nagrany w wysokiej jakosci i odtworzony potem podczas weryfikacji?

  • 0

    3. ~Enzo  2011-12-12 11:45:00  host: 77-255-240-145.adsl.inetia.pl

    Na pewno są jakieś zabezpieczenia przed taką sytuacją, co do samego sposobu weryfikacji to w przypadku chrypki zapewne będą też dostępne bardziej tradycyjne metody ;) Pomysł na plus bo już i tak się motam przy tej ilość haseł, kodów abonenckich, loginów do banków :D

  • 0

    4. ~  2011-12-12 11:48:51  host: public13936.xdsl.centertel.pl

    Zobaczcie, że jest to rozwiązanie wewnętrzne i testowe.Dla mnie bomba że ktos o tym myśli, bo często haseł nie mam przy sobie. Swoją drogę ciekawe czemu w laptopach nie ma weryfikacji po głosie, wydaje się to rozwiązanie naturalne i najbardziej wygodne.

  • 0

    5.  2011-12-12 11:58:57

    @2, wystarczy zeby automat za kazdym razem prosil o powtorzenie podanego przez niego zdania. Za kazdym razem inne.

  • 6

    6. ~Longman  2011-12-12 12:03:17  host: aeip183.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe czy będzie to działać w obie strony, to znaczy będzie można zidentyfikować konsultantów opowiadających banialuki.

  • -2

    7.  2011-12-12 12:23:08

    @6, W T konsultanci raczej uważają, co mówią :).

  • 0

    8.  2011-12-12 12:25:56

    ad.4 kiedys takie rozwiazanie bylo na iMac-u. Przez pewien czas nawet go uzywalem. :)

  • 0

    9. ~Marko  2011-12-12 13:45:17  host: apn-77-113-198-122.dynamic.gprs.plus.pl

    Za jakiś czas będą pobierane próbki głosu od każdego obywatela coś jak odciski palców, i wchodząc do urzędu, banku lub krzycząc na wiecach od razu po słowach: dzieńdobry,urzędnikowi wyświetlą się pełne danę delikwenta ;). Wielki brat czuwa. A co jeżeli ktoś ma chrype lub katar, głos się wtedy przecież zmienia? a co gdy ktoś się podszyje pod kogoś używając dyktafonu?

  • 0

    10. ~ktos  2011-12-12 13:58:45  host: 84.1.254.227

    @ 5 - no tak, tylko tyle, ze nie jest latwo podac i zmodyfikowac probke. Dla przykladu zapisane haslo bedzie "sok jablkowy" a automat zapyta cie o inne... np "truskawka".. No i tutaj jest problem jezeli ktos nie potrafi wypowiedziec "r". Automat takich poprawek nie wylapie.

  • 0

    11. ~ktos  2011-12-12 14:03:17  host: 84.1.254.227

    @ 4 - w lapkach mozesz weryfikowac po twarzy. Problem w tym, ze na latwym czy srednim poziomie weryfikacji nawet osoba, ktora nie jest podobna do mnie przeszla weryfikacje w odpowiednim swietle a na nawyzszym poziomie bezpieczenstaw to ja w innej koszulce juz jej nie przeszedlem w innym pomieszczeniu... Musialem siedziec w tym samym miejscu, w tych samych ciuchach itp... Za ktoryms razem sie udalo... Tak wiec rozwiazanie spoko ale widac do poprawki. Mowie tutaj o Face Logonie Asusa.

  • 0

    12. ~  2011-12-12 14:03:36  host: 77-253-133-29.adsl.inetia.pl

    Ta, genialne, zwłąszcza teraz jak masa ludzi jest przeziębionych :-). Głupota, a śmiałem się jak na hamerykańskich filmach pokazywali systemy IVR, gdzie nie wybierało się klawiszy, a mówiło się co chce się wybrać... Z mizernym skutkiem.

  • 0

    13.  2011-12-12 16:15:10

    Oczywiście, że takie rozwiązanie czyni z tej sieci pierwszorzędną jeśli chodzi o najnowszy standard technologii. Dobrze, że PTC działa teraz w ten sposób. Dzięki temu mamy w Polsce szansę nie być całkowicie w tyle a wręcz na równi z innymi państwami. @12 taka technologia napewno jest w stanie rozpoznać głos użytkownika nawet w stanie przeziębienia. Liczę na rychłe wprowadzenie tego na rynek.

  • 0

    14. ~  2011-12-12 21:24:19  host: ip-157-25-188-232.multimo.pl

    A co na to urzędasy z GIODO (którzy nb. nie potrafią uporać się z tak prostym wydawać by się mogło problemem, jak spam esemesowy, szczególnie praktykowany zwłaszcza przez PTC, który za nic ma oświadczenia składany przy podpisywaniu umowy/rejestracji karty)?

  • 0

    15. ~Erowiec  2011-12-15 23:47:46  host: 78-131-145-31.tktelekom.pl

    a ja mam w telefonie 42 mega pixeli obiektyw i chcę być weryfikowany poprzez zdjęcie odcisków palców ewentualnie przez zdjęcie siatkówki :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-164-247.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.