Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości T-Mobile Usługi Bankowe: kradzież pieniędzy po weryfikacji telefonicznej

T-Mobile Usługi Bankowe: kradzież pieniędzy po weryfikacji telefonicznej

orson_dzi 21 Lutego 2017 22:41

7 1

bank zlodziej

Serwis niebezpiecznik.pl informuje o sprawie zamknięcia rachunku i kradzieży środków wyłącznie na podstawie samej rozmowy telefonicznej.

W opisywanej sprawie złodzieje zgłosili się telefonicznie do obsługi T-Mobile Usług Bankowych i na podstawie samej rozmowy i weryfikacji danych byli w stanie zamknąć rachunek bankowy i przelać z niego znaczną sumę pieniędzy. Nie potrzebowali do tego żadnych dodatkowych haseł lub kodów jednorazowych.




W odpowiedzi na pytanie serwisu rzecznik Alior Banku przekazał, że w takich sytuacjach Weryfikacja obejmuje szereg bardzo szczegółowych pytań osobowych oraz produktowych. Po jej dokonaniu klient może przelać środki na rachunek w obcym banku, obecnie jedynie do kwoty 100 zł (...) Decyzje o stosowanych metodach bezpieczeństwa podejmowane są w oparciu o analizę i ocenę ryzyka, z uwzględnieniem potrzeb i wymagań biznesowych.. Czyli mówiąc w skrócie - jeśli ktoś zna nasze dane osobowe i będzie w stanie odpowiedzieć na pytania weryfikacyjne, będzie w stanie pozbawić nas zgromadzonych środków.

Kwota 100 zł nie jest tutaj do końca jasna, ponieważ osoba zgłaszająca problem informuje, że przelana została kwota o dwa rzędy wyższa. Kluczowym słowem jest tutaj obecnie, ponieważ nie wiadomo czy ten limit obowiązuje od zawsze, czy został wprowadzony dopiero po felernym zdarzeniu, które miało miejsce pod koniec stycznia.

Sprawa jest obecnie badana przez organy ścigania, a została tam zgłoszona przez obsługę banku. Przelew został zatrzymany i skradziona kwota wkrótce ma wrócić do klienta. Złodzieje chcieli wykorzystać pieniądze w bardzo popularny sposób - do wymiany ich na wirtualną walutę. Poszkodowany dostał w tej sprawie list z prośbą o weryfikację nowego konta na giełdzie bitcoinowej.

Źródło tekstu: niebezpiecznik     

Dodaj do:

Tagi: t-mobile usługi bankowe

w sumie: 60
  • 0

    45.  2017-02-22 18:11:43

    @44: ważne co mówi regulamin, a nie co bank mógł lub nie mógł zrobić. Jeśli mówi, że zlecenie jest nieodwołalne, to nie miej pretensji, że go nie odwołują. To jest też zabezpieczenie w drugą stronę. Od razu po zdjęciu kasy z konta w takim Aliorze (ale nie w mBanku) możesz pobrać potwierdzenie przelewu i je komuś przekazać - gdyby można było taki przelew odwołać, to by był bezwartościowy dokument.

  • 0

    46. ~szewczenko  2017-02-22 20:04:51  host: user-94-254-130-108.play-internet.pl

    at gliwice. uważam kolego ,że w zaistniałej sytuacji w następnym przelewie dla tego ubogiego człowieka powinieneś przeprosic go za nazwanie oszustem. tego wymaga przyzwoitośc. skoro rozdajesz po 120 zł to nie oczekuj bóg wie czego od obdarowanego. jego podziękowanie jest wystarczająca satysfakcja dla ciebie. masz jakieś ....rozbuchane oczekiwania co do tego jaki rodzaj wdzieczności winien obdarowany. te 120 zł to kilka win a które w krzakach spijasz z kolegami. dla niego to poważny zastrzyk finansowy i dzieki któremu kupi leki i pożywienie przez tydzien.

  • -1

    47.  2017-02-22 20:17:14

    Swego czasu na moje konto trafiło kilkadziesiąt tysięcy złotych... Pomyłkowo oczywiście - nie mój bank mi przelał, tylko klient, którego obsługuję - pomylił konto moje z kontem innego swojego kontrahenta. W ciągu kilku godzin, bez moich działań, pieniądze zniknęły ;-) I to było już dość dawno - w Kredyt Banku. Znaczy, ze można wycofać już zaksięgowane na koncie w innym banku pieniądze? Można. I nie sądzę (nie znam prawa bankowego aż tak), żeby to było zakazane czy niedopuszczalne.

  • 0

    48. ~szewczenko  2017-02-22 20:26:55  host: user-94-254-130-108.play-internet.pl

    at 47. wlo , ty nie tylko na prawie bankowym nie znasz się ale i na każdym innym też . nie przeszkadza to jednak tobie snuć tu wynurzenia . czyli opisujesz to co myslisz lub to co wydaje sie tobie , że myślisz (zakładajac ,że taki złożony proces emocjonalno - biochemiczny ma miejsce w twojej czaszcze) jednakże majac na względzie ,że nie znasz sie na niczym a co opisano wcześniej - to nikt nie traktuje twojej beletrystyki poważnie.

  • 0

    50. ~Gliwice  2017-02-22 20:56:18  host: pub-137.65.multiplay.pl

    47. wlo Jest coś takiego jak "reklamacja przelewu" może wtedy jest taka procedura jak opisałeś. Mi T-Mobile Usługi Bankowe (AliorBank) odrzucił reklamacje, ponieważ teoretycznie się nie pomyliłem (wg. ich regulaminu oczywiście). Prawo jest takie że jeśli nie masz dobrego adwokata to nie wygrasz nawet jeśli widać że ma się rację. Każdy ma rację XD

  • 0

    51.  2017-02-22 21:05:30

    Wycofywanie przelewu w trybie reklamacyjnym wygląda w Polsce następująco: składam reklamację w moim banku, mój bank zwraca się pisemnie do banku odbiorcy, a bank odbiorcy musi uzyskać zgodę właściciela konta docelowego na zwrot środków. Bez takiej zgody nie ma żadnej podstawy by pozbawić go tych pieniędzy. Jeśli on się zgadza, to bank odbiorcy zwraca przelew nadawcy, a wszystko zamyka się w kilku dniach. Jeśli zgody odbiorcy nie ma, to finalnie mój bank przekazuje mi tę informację i mogę iść tylko do sądu z pozwem dot. bezpodstawnego wzbogacenia.

    Przypadek opisany przez wlo jest więc bardzo ciekawy. Na pewno nie odbyło się to zgodnie z procedurą, ani też bank nie miałby nic konkretnego na poparcie swoich działań w przypadku reklamacji.

  • 0

    53.  2017-02-22 21:12:03

    @Gliwice,
    na czym polegało to oszustwo i jak się zorientowałeś, że to oszust? Piszesz o pozwie cywilnym i o policji jednocześnie.

    Kwota 120 zł nie ma nic do niskiej szkodliwości, więc zgłaszaj.

    Co do banków, to one mają jakiś kanał do wymieniania się numerami kont wykorzystywanych do oszustw i blokują przelewy na te konta, ale z tego co czytałem dotyczy to tylko masowych ataków, a nie drobnych oszustów.

  • 0

    54. ~Gliwice  2017-02-22 22:14:15  host: pub-137.65.multiplay.pl

    @53. Remington Wpisałem numer konta w internet, opinii na jego temat jeszcze nie było ale info na stronie "To konto było już sprawdzane 160 razy, dało mi to do myślenia. Przelew wykonałem bo najpierw OSZUST podał niepełny numer konta (rzekomo przez pomyłkę a drugie było to że 120zł nie było ceną niską a konkurencyjną a nie takie kwoty już przelewałem obcym ludziom i to na portalach bardzo mało znanych (niszowych) kilka razy i nie zostałem oszukany (byłem zbyt ufliwy) a dopełnieniem moich przeczuć było to że nie odbierał telefonu gdy dzwoniłem dopiero po wykonaniu przelewu).
    Mogę Ci podać numer jego konta to sam sprawdzisz opinie, nie byłem pierwszy ani ostatni:-/ Z biegiem czasu opinii było coraz więcej. Zorientowałem się w 10-15min, ale pewności nabrałem po tym jak nie otrzymałem numeru nadania a same ściemniane historie. Jeśli nie odzyskam pieniędzy to on naje się wstydu a ja będę miał wyświetlenia na YT XD a poważnie to niestety nie takie pieniądze się straciło a nie jestem bogaty:-( aaa jak kraść to miliony! To się opłaca;-D

    Sprawę zapewne zgłoszę w ciągu kilku dni, minęło już kilka miesięcy od dokonania przelewu na konto Oszusta.
    Dałbym mu nawet zajęcie żeby mi to odpracował ale jak oszukuję tak pracuję :-/
    Pan Oszust jest z drugiego końca Polski, może przejadę się doń na wakacje to mnie ugości:-D
    @52. ~szewczenko Niestety ty nie chciałeś:P
    @51. Remington u mnie reklamacja trwała dzień albo i mniej, składałem nawet "odwołanie" od ich decyzjij (pewnie nawet proces reklamacyjny jaki Nam podałeś nie miał miejsca w moim przypadku).

  • 0

    55.  2017-02-22 22:50:11

    @Gliwice, pewnie ruszyli by z tym trybem, gdybyś wprost poprosił ich o wystąpienie do odbiorcy o zwrot. Ale jasne przecież, że oszukał nie po to by oddawać :(

    Nr konta podeślij na PW albo wklej tutaj.

    Piszesz, że naje się wstydu jak nie zwróci. Nie łudziłbym się, konto zapewne miał przejęte skoro wykorzystał je do wielu oszustw, albo założone na słupa. Możesz poczytać artykuł z dzisiaj na bankier.pl o handlu kontami na słupa, aż włos się jeży.

    Moją żonę oszukał handlarz na olx, buty za 170 zł z przesyłką przepadło. Policja wszczęła śledztwo. Nr konta w necie nie widniał, więc może to nie jakiś masowy przestępca jak u Ciebie, tylko amator.

  • 0

    56. ~Gliwice  2017-02-22 23:41:50  host: pub-137.65.multiplay.pl

    55. Remington masowy oszust to też za duże słowa dla "mojego" Pana Oszusta. On zajmuje się chyba bardziej pożyczkami opartymi o oszustwo...ponoć kilku osobą (dwóm) oddał pieniądze. Nie mam tutaj konta więc nie napisze na PW. Podaj jakiś kontakt ogólnodostępny to podam bezpośredni link wraz z numerem konta gdzie jest kilka komentarzy o nim...Liczę że odda niebawem skromne i nic nie znaczące co dla poniektórych tutaj 120PLN, dlatego wstrzymam się z publikacją danych sprawcy:-/

  • 0

    57. ~Gliwice  2017-02-22 23:48:20  host: pub-137.65.multiplay.pl

    Potwierdzam, że wszelkie czynności składające się na realizację reklamowanego przelewu zostały po stronie T-Mobile Usługi Bankowe wykonane prawidłowo. Po złożeniu zlecenia przelewu na kwotę 120 PLN Bank udostępnił środki do jego realizacji. Przelew został więc zrealizowany zgodnie z dyspozycją. Tym samym T-Mobile Usługi Bankowe nie znajduje podstaw do uznania reklamacji i wypłaty przedmiotowej kwoty. Ponadto wyjaśniam, że po otrzymaniu reklamacji T-Mobile Usługi Bankowe zwrócił się do banku Odbiorcy przelewu z prośbą o zwrot kwoty 120 PLN na rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy numer 89 0700 0888 0000 XX00 9000 4XXX. Bank Odbiorcy przelewu może dokonać zwrotu środków wyłącznie za zgodą właściciela rachunku, na który trafiły środki. Jednak czas realizacji ewentualnego zwrotu może przekroczyć 60 dni. Tak długi termin rozpatrzenia zgłoszenia uzależniony jest wyłącznie od tego, kiedy i czy bank Odbiorcy uzyska zgodę Beneficjenta środków na dokonanie zwrotu. Proszę o weryfikację rachunku. Wyrażam nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia spotkają się z Pana akceptacją. Z poważaniem ESTERA JASEK Specjalista ds. Reklamacji i Skarg Zespół Reklamacji i Skarg ALIOR BANK S.A. ODDZIAŁ T-MOBILE USŁUGI BANKOWE Pouczenie o możliwości odwołania: Klient ma możliwość odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację składając ponowne zgłoszenie w Banku. Spory wynikłe z Umowy mogą być rozstrzygane pozasądowo na wniosek Klienta - przed Arbitrem Bankowym, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 8.000,00 PLN. Klient ma możliwość wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego w trybie skargowym lub w pozasądowym postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów. W sprawach ochrony konsumentów organem nadzoru jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszelkie spory wynikające z Umowy lub pozostające w związku z Umową, mogą być rozstrzy

  • 0

    58. ~Gliwice  2017-02-22 23:50:05  host: pub-137.65.multiplay.pl

    cd. do 57 -gane na podstawie pozwu przeciwko Alior Bank S.A. przez sąd miejscowo właściwy do rozpoznania sprawy, zgodnie z wykazem dostępnym na stronie http://tlp.is/cpr Nadzór nad działalnością Banku sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).

  • 0

    59. ~Gliwice  2017-02-22 23:54:06  host: pub-137.65.multiplay.pl

    Kolejna odmowa odnośnie tej samej sprawy:
    Szanowny Panie, W odpowiedzi na reklamację numer 261XXX, dotyczącą płatności krajowej, kieruję poniższą korespondencję. Z przykrością przyjęliśmy informację o Pana niezadowoleniu związanym z jakością usług świadczonych przez T-Mobile Usługi Bankowe. Proszę przyjąć przeprosiny, jeżeli jakość obsługi nie spełniła Pana oczekiwań. Ponadto uprzejmie przekazuję, że Bank nie przewiduje wprowadzenia usługi umożliwiającej anulowanie zleconego przelewu krajowego. Podkreślam, że Klienci podczas zlecania przelewów dokonują weryfikacji zleconej płatności zatwierdzając ją kodem autoryzacyjnym SMS. System Bankowości Internetowej jest systemem samoobsługowym i kontrolowanie wykonywanych księgowań przez Klienta jest niezbędne. W imieniu Banku dziękuję za przekazane uwagi, są one bardzo pomocne w tworzeniu oraz udoskonalaniu stosowanych w Banku procedur i procesów. Mając na celu stałe podnoszenie jakości świadczonych usług oraz ich dopasowanie do potrzeb Klientów, Bank dokładnie analizuje wszystkie komentarze. Wyrażam nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia spotkają się z Pana akceptacją. Z poważaniem, RENATA POSTAWA Lider Sekcji Zespół Reklamacji i Skarg ALIOR BANK S.A. ODDZIAŁ T-MOBILE USŁUGI BANKOWE Pouczenie o możliwości odwołania: Uprzejmie informujemy, że Klientowi przysługuje prawo odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację składając ponowne zgłoszenie w Banku, a także wystąpienia z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego przy Związku Banków Polskich (w sprawach, w których wartość przedmiotu sporu nie przekracza 8 tys. PLN - szczegółowe informacje:www.zbp.pl) oraz Rzecznika Finansowego - w trybie rozpatrywania reklamacji lub pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporu (szczegółowe informacje: www.rf.gov.pl). W przypadku otrzymania wniosku od wskazanych powyżej podm

  • 0

    60. ~Gliwice  2017-02-22 23:54:42  host: pub-137.65.multiplay.pl

    cd.do 59 -aniu. Informujemy ponadto, że wszelkie spory wynikające z Umowy lub pozostające w związku z Umową, mogą być także rozstrzygane na podstawie pozwu przeciwko Alior Bank S.A. przez sąd miejscowo właściwy do rozpoznania sprawy, zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.

  • 0

    61. ~  2017-02-23 08:52:21  host: 178-36-221-184.adsl.inetia.pl

    Ludzie sa bardzo niedojrzali - trzymaja pieniadze w parabankach, a pozniej ze zdziwieiniem stwierdzaja, ze sa problemy. Jak dzieci!

  • 0

    62.  2017-02-23 09:11:30

    Czyli o możliwości wystąpienia do odbiorcy o zwrot napisali, tylko później zamydlili komunikację. Możesz zażądać by bank wystąpił do banku odbiorcy o zwrot, zgodnie z tym co napisali w pierwszej odpowiedzi. Dziwny ten oszust, że niektórym oddaje kasę. Zarejestruj się i poczytaj na forum, jest wątek (w sumie dwa) o oszustwach na Allegro. Jeden z nich założył koleś, który sprzedał podróbkę iPhona i szukał tu pomocy :)

  • 0

    63.  2017-02-23 09:42:12

    W tematyce oszustw polecam:
    http://tlp.is/cpt

  • 0

    64. ~Wojtaszek  2017-02-23 14:05:01  host: 91-193-209-18.eimperium.pl

    #21: Inteligo (PKOBP) też umożliwia anulowanie przelewu tak jak ten jarmarczny, drogi, pseudo-bank mbank. ING chwali się super hiper nowym interfejsem, z klasyfikacją, której tak jak w para-mbanku nie można wyłączyć, ale anulowania przelewu nie ma.

  • 0

    65.  2017-02-23 15:37:21

    @64: Bo na to musi pozwalać funkcjonalność głównego systemu banku, a to co widzisz to tylko webowa/mobilna aplikacja komunikująca się z tym systemem. Żeby coś takiego wdrożyć w systemie głównym, to bardzo duży koszt - który musiałby się zwrócić konkretnym przychodem. A trudno znaleźć business case na odwoływanie przelewów :(

  • -1

    66.  2017-02-23 18:34:12

    Tak nawiasem mówiąc... Wszyscy chcą, żeby przelewy w minutę były na koncie odbiorcy i jednocześnie chcą anulowania zleconych przelewów... To jest raczej paradoks jakiś?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-50-28.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.