Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości T-Mobile uruchamia HD Voice+

T-Mobile uruchamia HD Voice+

LuiN 29 Września 2017 10:56

12 5

hd voice plus

Sieć T-Mobile jako pierwsza w Polsce ogłosiła uruchomienie obsługi standardu HD Voice+. To połączenia głosowe o jakości bliskiej CD.

HD Voice+ to kodeki najnowszej generacji, funkcjonujące również pod nazwą EVS (Enhanced Voice Services), odpowiadające za jakość połączenia głosowego w sieciach komórkowych. Dzięki szerszemu pasmu, dźwięk jest pełniejszy i oferuje jakość porównywalną z płytą CD.

hd voice plus




Jest to możliwe dzięki zastosowaniu szeregu mechanizmów takich jak dostosowanie do rodzaju dźwięku źródłowego, wykrywanie aktywności głosu lub dźwięku czy generowanie komfortowego szumu tła. Usługa aktywna jest od 29 września... tylko dla posiadaczy najnowszych iPhone'ów 8 i 8 Plus.

W samym HD Voice występowało kilka generacji kodeków, które oferowały minimalne różnice w jakości połączenia głosowego. Kolejnym dużym krokiem było udostępnienie klientom w 2016 roku technologii VoWiFi i VoLTE, dzięki którym zyskali możliwość nawiązywania połączenia za pośrednictwem Wi-Fi bez konieczności używania dodatkowych aplikacji oraz w sieci LTE. Spowodowało to wzrost komfortu użytkowników, ale było bez wpływu na jakość połączenia.

Tym razem nie mamy do czynienia z drobną modyfikacją kodeku, lecz z zupełnie nową jakością połączeń głosowych. Wyższy standard dostępny jest wyłącznie przy połączeniach VoLTE i VoWiFi. Usługa nie wymaga dodatkowej aktywacji po stronie klienta i jest bezpłatna.

Źródło tekstu: T-Mobile     

w sumie: 48
  • 0

    29. ~pabloki  2017-09-29 17:58:16  host: user-188-33-149-54.play-internet.pl

    28 w nowej karcie tmobile aktywacje po 18.04.2017 nie masz wcale juz bezpiecznego internetu. a czego nie masz w tej karcie tmobile? bo LTE jest . nie przesadzaj bo 15 Mbps w telefonie w zupełniści wystarcza nawet do streama w HD bo wysyłanie tez masz 15 Mbps.

  • -1

    30.  2017-09-29 18:09:50

    Jedni próbują coś działać, inni tylko mysla jaką znaną mordeczke zatrudnic do reklam u siebie

  • 3

    31. ~.  2017-09-29 18:14:45  host: user-94-254-145-185.play-internet.pl

    ZA MILIONY SPAMU TYPU: GARNKI FILIPIAK, WINDYKACJA GETBACK (NIE MAM ŻADNEGO DŁUGU) I INNE TELEFONY PRÓBUJĄCE WCISNĄĆ MI JAKIEŚ G.... ALBO WYŁUDZIĆ MOJE DANE MÓWIĘ STANOWCZE NIE !!!!!! T-MOBILOWI

  • 0

    32. ~greg  2017-09-29 18:21:54  host: 095160033006.warszawa.vectranet.pl

    przeszedłem to tmobile na kartę. Mieszkam i pracuję w śródmieściu wawy. Telefon prawie cały czas pracuje na hspa+ i tylko czasem mam jedną kreskę lte. Mam w linii prostej dwa nadajniki lte tomobile. I ciekawy jestem wytłumaczenia dlaczego w budynku nie mogę mieć normalnego lte w tmobile. Te ich nowości można tym bardziej między bajki włożyć....

  • 2

    33.  2017-09-29 18:39:22

    HD Voice nie potrafią wdrożyć między własną siecią a Orange a chwalą się pierdołami dla promila klientów.

  • 0

    34. ~32  2017-09-29 19:33:10  host: a29-02-08.opera-mini.net

    @32. Nie wiadomo jaką masz Usługę na Kartę i co przewiduje Regulamin?

  • 0

    35.  2017-09-29 21:26:58

    W t-mobile nigdy nic nie wiadomo, co ci włączą, a za co cię skasują. Dlatego omijam to i nie polecam.
    Nie podoba mi się ich polityka traktowania prepaidów jak śmieci, korpołby t-mobile myślą że jak zniechęcą mnie do prepaida to wezmę ich abonament. I tu... się mylą. Nie wezmę i nie biorą go inni klienci, idą do innych sieci.
    @29 A co z tymi którzy aktywowali się przed 18.04? I co to za magiczna data?
    Jak jutro ograniczą ci "do 2Mbps" to też powiesz że wystarcza.... No można i tak. Jakoś Orange nie stosuje takich idiotyzmów w prepaidzie, da się?

  • 2

    36.  2017-09-29 22:45:14

    Z T-M jest tak, że przy wdrażaniu nowych usług są spore problemy z ich rozliczaniem. Pamiętam, że występuje to od czasów starej Ery, a konkretnie momentu wprowadzenia pakietu 100 MB za 9 zł. Jednak po czasie system " krzepnie" i dane usługi są rozliczane poprawnie. Co do HD Voice +, to nie wiem, czy aż jest to takie rewolucyjne. Owszem słyszę różnicę pomiędzy pasmem akustycznym 8 kHz, a 16 kHz, ale to już nie jest tak dużą zmianą jak rozszerzenie z 3,5 kHz do 8 kHz. Najważniejsze jest dla mnie, że zwykłe HD Voice pozwala rozróżnić sybilanty od siebie, tak że nie słychać ich wszystkich jako głoski "f". Głoski: c, s, z, ć, ś, ż, ź, dz, dż, dź,sz, są doskonale od siebie rozróżnialne i jeśli ktoś nie ma wad wymowy, to przez słuchającego są bezbłędnie identyfikowane. Osobiście wystarczyłoby mi pasmo 10 kHz, choć bardzo dobrze słyszę do ok. 13 kHz, wyżej już sporo słabiej, a 15 kHz do górna granica mojej słyszalności obecnie...

  • 1

    37. ~ciekawy  2017-09-30 06:39:02  host: a29-02-07.opera-mini.net

    @36. Poruszyłeś ciekawy dla mnie temat. Jakmogę u siebie w telefonie zmierzyć odbieraną częstotliwość głosu? Używam LG .

  • 1

    38. ~  2017-09-30 06:56:46  host: user-94-254-167-212.play-internet.pl

    Ja mam ponad przeciętny słuch i jako młodzieniec 18 letni słyszałem do 20kHz ale teraz jako znacznie starszy słyszę do 16kHz ale czułość nadal mam wyższą od przeciętnej. Tak jak pisze toms, HD voice jest ważniejszy dla ludzi niż HD voice + ponieważ dotyczy większości populacji.

  • -1

    39. ~ciekawy  2017-09-30 07:52:00  host: a06-09-02.opera-mini.net

    @38 cieszę się, że temat też Cię zainteresował. Piszesz że czułość na 20 khz Ci spadła. A ja nie wiem jak zmierzyć te 20 khz w moim telefonie i czy może 35 khz odbieram.

  • 0

    40.  2017-09-30 08:12:17

    @ciekawy. Możesz spróbować użyć aplikacji "Badanie słuchu", ale dokładniej zmierzysz na specjalistycznym urządzeniu.

  • 0

    41. ~ciekaey  2017-09-30 08:20:30  host: a02-07-04.opera-mini.net

    @40 Gormar. Ok. Dzięki za podpowiedż. Moi koledzy w szkole wiele razy nie słyszeli tego co ja słyszałem. Nieraz w tramwaju jak sie sobie po cichu zalecają, to ja to słysze.

  • -1

    42.  2017-09-30 08:50:05

    Ja mam numer w Playu i HD Voice to mam tu w pakiecie już od doobrych kilku lat :D:D:D:D

  • 1

    43. ~ciekawy  2017-09-30 09:21:14  host: a06-09-02.opera-mini.net

    @42 Jo to trzeba wykupić taką usługe z HD Voice? A możesz podać jak się nazywa i koszty na m-c?

  • -1

    44.  2017-09-30 09:25:22

    43. ~ciekawy : przepraszam, żartowałem tylko, nawiązałem moim komentarzem do ciągłych narzekań innych ludzisków na jakość połączeń w Play :):)

  • 0

    45. ~  2017-09-30 09:55:23  host: a06-09-02.opera-mini.net

    Treść wiadomości @43... Możesz sam Twoim telefonem dokonać pomiaru jakie częstotliwości słuchem odbierasz. wpisz adres: websdr.ewi.utwente.nl:8901/m.html. Po otwarciu adresu znajdż jaki kolwiek ton i włącz CW. Od 0 hz co 10 hz możesz przestrajać aż nie będzuesz słyszeć. To będzie Twój max odbiór częstotliwości uchem. Pokaże Ci mierzoną częstotliwość licznik.

  • -1

    46. ~ciekawy  2017-09-30 10:00:05  host: a29-02-09.opera-mini.net

    @44 Jo. Dobrze, że mi wyjaśniłeś.
    @45 Zaraz zabieram się do pomiarów!!!!!!

  • 0

    47. ~kwistas  2017-10-01 18:11:20  host: public-gprs362019.centertel.pl

    T-Mobile jako jedyna sieć gdzie nie działa HD voice między sieciami, resztą działa normalnie, więc niech najpierw ogarną ten temat.

  • 0

    48. ~mam myPhone  2017-10-03 15:42:12  host: user-94-254-135-242.play-internet.pl

    Niestety ten producent wstawia do swoich smartfonów kiepskie mikrofony więc na nic mi ta usługa

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-211-135.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.