Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości T-Mobile: płatne aneksy bez e-faktury

T-Mobile: płatne aneksy bez e-faktury

WitekT 13 Sierpnia 2012 15:57

0 1

Od 14. sierpnia klienci prywatni T-Mobile przedłużający umowę w taryfach Rodzina, frii oraz blueconnect, będą musieli ponieść jednorazową opłatę. Chyba, że włączą fakturę elektroniczną - wynika z informacji TELEPOLIS.PL.

Opłata wynosi 19,90 zł. Będzie pobierana przy przedłużaniu umowy poprzez dowolny kanał operatora i uwidoczniona na fakturze z pierwszym, równym abonamentem za pełny cykl rozliczeniowy. Aby jej uniknąć, w momencie podpisania aneksu należy włączyć fakturę elektroniczną. Opłata nie będzie pobierana także od tych, którzy już mają aktywną e-fakturę.




Podobna opłata dla klientów biznesowych została wprowadzona na początku maja. Tam jednak nie ma możliwości jej ominięcia poprzez aktywację faktury elektronicznej.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 152
  • 0

    134.  2012-08-14 22:54:11

    LOL

  • 0

    135.  2012-08-14 23:57:02

    @101 przeciez platna faktura, bedzie dopiero na przedluzeniach wiec ludzie siedza. platne sprawdzanie konta wiele osob przeboleje. w obu przypadkach jednak predzej czy pozniej gros z nich odejdzie. niestety wiele osob nie liczy calkowitych kosztow funkcjonowania w swiecie komorkowym. co bardziej mnie zastanawia to dlaczego wszelacy operatorzy w przypadku przedluzen coraz czesciej wyciagaja rece po "aktywacje" wszystkiego. z 1,5 roku temu przedluzalem umowe na internet i musialem zaplacic za aktywacje promocji 50zl. na pytanie dlaczego i co to za promocja, gdy na umowie terminowej place tyle samo co na bezterminowej (by podniesc predkosc z obecnie posiadanej u mojego operaotra trzeba podpisac przedluzenie) nikt nie potrafil mi odpowiedziec. przedluzajac Nke tez za wymiane dekodera trzeba bylo zaplacic za aktywacje promocji...

  • 0

    136.  2012-08-15 00:12:40

    @113 i po co piszesz takie glupoty jak wiesz, ze tego nie zrobia? by sie popisac ignorancja? nie popieram takich oplat i nie bede, ale pozwol ludziom decydowac czy 20zl to dla nich duzo za papier czy tez nie. oni Tobie w portfel nie zagladaja. znam takich, ktorzy machna reka oraz takich, ktorzy pogadaja, a i tak zaplaca, bo chca miec "papier", choc placa przez internet, a numer konta i kwote mozna dostac kodem USSD... kwestia podejscia do tego, ze zdrowym rozsadkiem. efektow tej decyzji predko nie zobaczymy, byc moze dopiero w wynikach za 4Q2012 i 1Q2013, bo wiele abonamentow jest branych na swieta i bezposrednio po nich. dopiero wtedy bedzie mozna powiedziec, czy operacja "przerzucanie kosztow na klientow" (jakby juz wczesniej tego nie finansowali) miala pozytywny dla PTC skutek. btw. i znow jest to samo - najwiecej do powiedzenia w temacie abonamentow maja zatwardziali prepaidowcy, ktorzy nawet w TM nie sa ;)

  • 0

    138. ~  2012-08-16 08:01:06  host: z19-02.opera-mini.net

    To że koszt wysyłki jest w cenie abonamentu jest oczywiste, ale ekstra opłata za fakturę? Netia obniżała cenę aktywacji, inne oppy dają bonusy za efakturę. A co do elektronicznej drogi - nie każdy chce, a wielu nie może - np. starsze osoby, lub takie które internetu nie mają. I co - ukaz im dasz?

  • 0

    139. ~Aslan  2012-08-16 09:29:12  host: 213-238-69-125.adsl.inetia.pl

    ~135 tak to już teraz wygląda niestety, sam przeszedłem efakturę z wygody (wiem, że nie dla każdego dostęp przez internet jest wygodny) wszystko pod ręką kiedy potrzebuję, płacę i tak przelewami bo nie mam czasu chodzić po mieście i robić opłaty jak to było kiedyś....

  • 0

    140.  2012-08-16 09:39:39

    137. - tak jak każdy usługaodawca, uwzględnia koszty związane z wystawieniem i dostawą faktury usługobiorcy (czy sprzedawca kupującemu - ogólnie mówiąc). To jest co innego. Natomiast nie może być odręnej pozycji opłaty za fakturę. Co innego billing - to nawet ustawa jasno reguluje, że operator może pobierać za to opłatę, jęśli na życzenie klienta dostarcza mu billing (czy tam rachuek szczegółowy to się w cennikach nazywa chyba). Dla przeciętnego człowieka, któy ma dostęp do komputera i Sieci, e-faktura nie powinna być najmniejszym problemem. A nawet jest wygodna. No ale wielu powie od razu - po co ja mam za papier płacić? Tylko pytanie - czy dotychczas nie płacił? Może to i lepiej, ze chcą pieniądze za billingi i w ten sposób (czyli nie zachętami a kosztowo) promują e-fakturę...

  • 0

    141. ~  2012-08-16 09:59:24  host: nl2.anonymox.net

    @140 Jako przedsiębiorca doskonale wiesz, że faktura papierkowa, to nie to samo co elektroniczna. I dla US (przykre, ale prawdziwe) to nie to samo. A Operatorzy WYMYŚLILI sobie dodatkowe źródło PRZYCHODÓW. Bo jako dorosły człowiek w gadanie o ekologii w przypadku takich molochów chyba nie wierzysz :-( Ilość papieru zużywana DZIENNIE przez pracowników wszelkich telekomów spokojnie PRZEWYŻSZA ilość faktur przez nich wystawianych miesięcznie. Bo tu nie chodzi o ekologię, a o EKONOMIĘ. Zwłąszcza ekonomię ZYSKU.

  • 0

    142.  2012-08-16 10:23:19

    141. - wiem doskonale, bo miałem poważne problemy ze skarbówką kiedy zacząłem brać i wystawiać elektroniczne faktury...

  • 0

    143. ~  2012-08-16 10:58:48  host: 37.130.224.21

    @142 No i tyle w temacie :-( Opy doją na maksa i nie ma znaczenia kto i jak. A całą tzw. ekologię mają gdześ :-( Bo ich to NIE DOTYCZY. Pierdzenie opów o ekofaturach to śmiech na sali. Im zależy TYLKO i WYŁĄCZNIE na kasie. I dobrze (kapitalizm wszak mamy), bo sprawa JASNA, tylko DLACZEGO ściemniają? Bo tak łatwiej i piękniej? :-)

  • 0

    144.  2012-08-16 16:05:29

    Nie przesadzaj znowu. Milion kartek to jednak milion kartek papieru, milion kopert - już nie mówię o kosztach pocztowych. Jeśłi jest tego miej to i środowisko jest mniej obciążone - to oczywiste. Co najwyżej można mówić o skali. Ja np. wystawiam tak mało faktur, ze to nie ma znaczenia czy elektronicznie (przestałem, bo z tym większy problem był niż z kosztowymi) czy papierowe - za mała skala. W przypadku operatorów jest to już na tyle dużo, ze ma znaczenie. A to, ze to niewiele w skali tegoż przedsięborstwa - można by tak o wszystkim mówić - i eksploatować Planetę do jądra... Tylko co to da?

  • 0

    145.  2012-08-16 16:06:38

    A uwierz - w tej dziedzinie mogę tu wiele powiedzieć ;-)

  • 0

    146. ~  2012-08-16 18:30:36  host: user-164-127-167-4.play-internet.pl

    Nie jest to jakaś wielka opłata i nie ma co robić z tego powodu jakiegoś dramatu. Ekologiczna wizja tej sieci, żeby przekonać Klientów do tego typu fakturowania świadczy o nich tylko dobrze. Jak dla mnie e-faktura jest i tak o wiele wygodniejsza a na dodatek przychodzi na czas.

  • 0

    147. ~  2012-08-16 23:33:55  host: v07-15.opera-mini.net

    @146 Co za marketingowy bełkot. :) Niektórzy wolą papierowe faktury i tyle.

  • 0

    148.  2012-08-16 23:59:00

    @141 troche sie zagalopowales - e-faktura i faktura papierowa to dokladnie to samo - kwestia jest tylko tego, ze nasze USy sa zacofane wzgledem obowiazujacego prawa i czesto trzeba im i tak dostarczac wydruki choc wcale nie trzeba tego robic. Ty zapewne piszesz o tzw. elektronicznym obrazie faktury, ktory faktycznie jest nic nie wartym zlepkiem zer i jedynek w obliczu rozliczen z US.

  • 0

    149.  2012-08-16 23:59:35

    @146 nie pisz glupot, bo to nie chodzi o ekologie tylko o oszczednosc. wiele osob stwierdzi, ze nie zaplaci i tyle.

  • 0

    150.  2012-08-17 08:49:06

    147. - wiec mogą brać papierowe... Mi nie jest potrzebna papierowa, a jednak dostaję - zamiast w pełni wdrożyć system e-faktur (czyli zapewniający ich integralnośc czy jak tam w ustawie to jest zdefiniowane - co gwarantuje bezpieczny podpis, który zapewne sporo ludzi u mojego operatora posiada w dziale księgowości) wolą firmom wysyłać cały czas jedną kartkę z brulionem z makulatury (to w miejsce tych blaszek - pewnie tańsze a na pewno bardziej "ekologiczne" - nie lubię tego słowa bo nie odzwierciela tego co ma przekazać i znaczy tak naprawdę zupełnie co innego niż się utarło pod nim rozumieć), zamiast normalnej e-faktury, co potrafi taka Vectra zrobić, mimo, ze tam nie potrafią poprawnie rozliczyć usług nawet na tej fajnej fakturze ;-)

  • 0

    151.  2012-08-17 08:58:22

    148. thonka - no nie jest to samo całkiem teraz... Jest to samo o ile e-faktura spełnia wymagania określone w ustawie. Nie wiem jak u wszystkich operatorów to wygląda, ale w Polkomtelu nie jest to "ustawowa" e-faktura niestety. Dlatego firmom wysyłają mino rezygnacji z papieru, ale osobom fizycznym? Nie rzumiem do czego ten papier jest potrzebny? Do odliczenia od podatku czy przychodów? Nie sądzę... Internet się odlicza tylko przecież a z tym nie ma najmniejszego problemu. Masz rację, zę ludzie pracujący w urzęach mają z tym problem - przeżyłem to z e-deklaracjami łądnych parę lat temu, z e-fakturami i.in. podobnmi rzeczami. Z wystawiania e-faktur zrezygnowałem z tego powodu - kazali mi doprowadzić do tego, zeby mieli on-line dostęp do moich faktur... No to trochę nadużycie było, bo ustawa nie przewiduje (chyba, zę za granicą są przetrzymywane - ale z koniem debilem kopać się nie ędę i dąłem sobie spokój. Natoiast kiedy "wdrożyłem" e-deklaracje, przez pół roku chcieli mnie karać mandatami, ze nie składałem (najpierw w ogóle a potem, ze nie w terminie) deklaracji VAT-7. Z tym sobie poradziłem, chociaż paniusie które z chęcią wróciłyby do używania liczydeł i maszyny do pisania i kalki technicznej (z tą kalką mogę Wam historię fajną opowiedzieć) długo nie mogły przetrawić, że czasy się zmieniają i ludzie nie mają czasu do nich chodzić i czekać w na korytarzu aż księżniczka dupę ruszy i załatwi sprawę... bo muuszą zarabiać na na tych darmozjadów ;-)

  • 0

    152. ~katek  2012-08-20 15:37:32  host: a3-me.krak.tke.pl

    Czy papier czy nie, opłata czy nie opłata... najlepiej nie podpisywać żadnej umowy tylko kupić starter Heyah i trzymać sie prepaida.

  • 0

    153. ~  2012-08-21 07:57:58  host: 31.41.144.41

    @152. Czasami rzeczywiście lepiej mieć kartę, ale nie koniecznie w tej sieci którą reklamujesz. Teraz przy ofertach z darmowymi rozmowami w sieci liczy się ilość klientów, którą posiada dany operator. A do Heyah T-Mobile się nie przyznaje i niestety PTC nie podaje ilości aktywnych numerów u tego pseudo MVNO. Moim zdaniem nie jest to więcej niż 2 mln. No chyba, że ty znasz bardziej konkretną wartość to może w sekrecie byś ją nam zdradził ;). I tak piszesz przez jakieś proxy. Nikt ciebie nie wykryje, gdy zrobisz tak po godzinach pracy z innego serwera pośredniczącego.

  • 0

    154. ~aps  2012-08-21 23:11:05  host: 46.205.96.123.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    żenada...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-237-64.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.