Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości T-Mobile: opóźnione odsetki za opóźnienia

T-Mobile: opóźnione odsetki za opóźnienia

LuiN 2 Czerwca 2011 10:36

0 0

Jak nieoficjalnie dowiedział się TELEPOLIS.PL, użytkownicy sieci Era (a niebawem T-Mobile), którzy zalegają z płatnościami, w czerwcu mogą jeszcze spać spokojnie. Naliczanie odsetek z tytułu nieterminowych płatności ruszy dopiero w lipcu.

Pierwotnie PTC miała naliczać odsetki od niezapłaconych w terminie faktur począwszy od 1. czerwca. Termin ten został jednak przesunięty na lipiec (dokładna data nie została jeszcze ustalona).




Odsetki będą naliczane za każdy dzień zwłoki w wysokości ustawowej, wynoszącej aktualnie 13% w skali roku. Na kolejnych fakturach będą uwidocznione w pozycji Opłaty nie objęte podatkiem VAT.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 49
  • -1

    31.  2011-06-02 15:15:45

    29. RudyLis - nic nie stoi na przeszkodzie, zebyś sam został kapitalistą - jest ustawa o swobodzie działalności gospodarczej ;-) Ja akurat na niczyjej łasce nie jestem ani nikomu łaski nie robię - sam na siebie i swoją rodziną zarabiam ;-)

  • -1

    32.  2011-06-02 15:17:40

    a prpos... widzę, ze ubodło słowo honor? a właściwie stwierdzenie o jego braku? jak kogoś nie stać, jak ktoś ma problem z pracodawcą, to nie bierze kredytó na dom, nie kupuję Bóg wie jakich telefonów... A jak służbowo musi gadać, to firma za to płaci... Nie widzę wieć problemu z myśleniem podczas standardowego bytowania na planecie ;-)

  • 0

    33.  2011-06-02 15:20:56

    @wlo no i nie stoi, jestem medykiem specjalności naszego ministra obrony. Ale jest przytłaczająca masa ludzi uzależnionych od widzimisię nowobogackiego pseudokapitalisty, który wyznaje zasadę: dziś pracujesz, jutro trawka. Dodam, że nie każdy nadaje się do prowadzenia własnego biznesu.

  • 0

    34.  2011-06-02 15:27:12

    33. RudyLis - na to nic nie poradzisz... Ale to nie zwalnia z myślenia, szczególnie jak wiadomo z kim się "podpisuje" umowę o pracę ;-)

  • 1

    35.  2011-06-02 15:30:36

    @wlo Dlatego najbezpieczniejsze wyjście w tych warunkach, to pre-paid. A telefonik na raty u prowidenta. Klient nie musi o niczym pamiętać - jak nie zapłaci w terminie raty, to mu przypomną w czasie wizyty domowej ;D

  • 0

    36.  2011-06-02 15:36:55

    no prowidenta bym raczej nie polecał takim osobom... ;-)

  • 1

    37. ~  2011-06-02 16:21:20  host: v07-16.opera-mini.net

    "A to zabrania pobierać opłatę za przypomnienie o płatności, zaległości itd." To jak to było z 5 zł kasowanymi za przypomnienie o zaległościach w Erze? Z honorem akurat trafiłeś ... w płotek, bo już dawno z abo nie korzystam. Tu w pełni zgadzam się RudymLisem - tylko prepaid.

  • 0

    38.  2011-06-02 16:48:43

    najlepszy sposób to płacić w terminie. A jak się zdarzy opóźnienie to odsetku ustawowe, czyli od 10 zł za miesiąc jakieś 10 gr. wielka mi rzecz.

  • 0

    39.  2011-06-02 19:25:21

    37. - no nie musiałem trafiać, bo nie Ciebie w takim razie dotyczy problem... Poza tym... Mówię nie tylko o fakturach za telefon. Za prąd, za zakup komputera, paczki papieru... Opłata czynszowa... Cokolwiek.

  • 0

    40.  2011-06-02 19:25:51

    Zwrot książki do biblioteki ;-)

  • 0

    41.  2011-06-02 19:27:39

    37. - jak było? bo nie pamiętam?

  • 0

    42. ~Franek  2011-06-02 21:13:00  host: apn-95-40-8-246.dynamic.gprs.plus.pl

    Jeśli ktoś nie jest w stanie z jakichś powodów płacić w terminie ze swojej winy niech nie bierze abo. Jeśli poczta ma opóźnienia notorycznie to niech walczy pokazując dowody że to wina poczty. Jeśli poczta nie przyśpieszy to jest e-faktura i drukowanie lub wypełnianie długopisem blankietu na kwotę która przyszła smsem. Jeśli ktoś to wszystko olewa to zapłaci te grosze i ma spokój. Wiele różnych rozwiązań.

  • 0

    43.  2011-06-03 09:32:23

    Ja bym honoru i operatora telekomunikacyjnego w jednym zdaniu umieszczał. Jeżeli operator jest winny to te odsetki to kpina. Wysokosc zobowiązania można sobie sprawdzic na www. Jeżeli potrzeba fv a jej nie ma pojawia się problem. Trzeba pamiętac że klienci też mają prawo do rekompensaty jak jest przerwa w swiadczeniach usług. Przy udawadnianiu tego operatorowi honor koncernu zanika ?

  • 0

    44.  2011-06-03 09:39:57

    Nie umieszczał ;)

  • 0

    45.  2011-06-03 18:45:09

    TomekO - nie mieszam - mówię o płatnościach w ogóle a ne o operatorze. to tylko przyczynek do moich opinii o niepłacących w terminie tego do czego się zobowiązali ;-) Jeśli się zastanwiasz nad hipotetyczną sytuacją, to Ci powiem, zę zależy od cżłowieka - ja zawsze wymagam tego co mi się należy zgodnie z umową - bo sam się z umów wywiązuję, a jak nie - płacę odsteki ;-) Ostatnio 1,17 zapłaciłem bo zapomniałęm przelać za obudowę do komputera w terminie zapłaty... A w międzyczasie w tym samym sklepie wydałem dwa razy więcej niż ta obudowa kosztowała - co ciekawe, nie przypominali mi o zaległej płatności - pewni liczyli na kasę z odsetek za zwłokę ;-D

  • 0

    49.  2011-06-03 19:08:08

    Są naprawdę bardzo różne sytuacje życiowe. Znam np. osobiście osobę pracującą nienagannie 23 lata w tej samej aptece, w tym 1,5 roku z nowym właścicielem. I z dnia na dzień dostała wymówienie, pod pozorem "oszczędności", bo nowy pracodawca wykorzystał fakt zatrudnienia na czas określony. Drogi wlo, czy teraz ta osoba ma otwierać swój biznes, bo straciła pracę? Z czego ma wziąć środki na abonament, jeśli bieżące starczały z niewielkim zapasem na codzienne życie, a obecnie brak jest perspektyw na nową pracę? Nie każdy ma możliwość pracować wyłącznie na siebie, a pewnych sytuacji nie sposób przewidzieć. Więc każdy przypadek należy rozpatrywać INDYWIDUALNIE. Generalizowanie, jak to niestety masz w zwyczaju, prowadzi do bardzo błędnych wniosków i tworzy fałszywy obraz świata. Co nie znaczy, że bronię tych, którzy nie płacą terminowo z premedytacją - tutaj odsetki powinny być podwójne.

  • 0

    50.  2011-06-03 21:39:18

    wlo zawsze silniejszy może więcej od słabszego. Klient przeważnie odpuszcza ale nie ma co łatwo skóry sprzedawać.

  • 0

    51.  2011-06-03 21:45:21

    toms w takiej sytuacji odsetki to chyba najmniejszy problem. Jeżeli nie ściągnął abonamentu to firma windykacyjna będzie próbować. Jak się nie da ściągnąć to pozostali klienci zapłacą bo koncern z zysków przecież nie zrezygnuje. Umarłego będą ścigać.

  • 0

    52.  2011-06-04 00:24:49

    49. toms - owszem, masz rację - jednak podajesz przykłąd trochę z sufitu - taka osoba znajdzie pracę bez problemu ;-) Wiem to - akurat to wiem jak są poszukiwani specjaliści ;-) Chyba, że apteka na aptece jest tam gdzie ma miejsce sytuacja. No i naprawdę nie rób z igły widły, bo nie mówimy zapewne o abonamencie za 300 zł a pewnie za nie więcej niż 50. Naprawdę da sie przeżyc do końca kontraktu ;-) Generalnie ludzie nie myślą - 2 miliony podobno już nie płąci w terminie kredytów i zobowiązań... Ja sam mam dłużników, którzy rok i więcej mi zalegają z płatnościami. Ja od tych faktur z własnych pieniędzy musze dołożyć do podatków - vat i dochodowy... JAk ma funkcjonować firma duża, wielka, koncern? A jak mi zapłaca po roku, w plecy jestem całkiem sporą kwotę - czysty zysk dla cwaniaka. Nie ma zakazu cwaniakowania, ale nie dziwcie się cwaniacy, ze kij nagle drugim końcem po *** uderza ;-)

  • 0

    53.  2011-06-04 05:45:21

    wlo - przykład bardzo prawdziwy, nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak mocno. W mieście jest siedem aptek, a w rodzinie są małe dzieci, więc praca na cały etat odpada. Osoba jest technikiem co dodatkowo pogarsza sprawę. A Tobie szczerze współczuję, takich cwaniaczkujących klientów.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-55-221.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.