Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości T-Mobile modyfikuje system aktywacji serwisów premium

T-Mobile modyfikuje system aktywacji serwisów premium

sirmark 1 Grudnia 2015 19:28

7 4

T-Mobile wprowadza zmiany do systemu aktywacji serwisów premium - będzie wymagane potwierdzenie kodem. Operator, w ramach poprawy jakości usług, chce wyeliminować ryzyko uruchomienia płatnych usług, przez użytkowników, którzy nie są tego świadomi.



Klienci mają możliwości kupna usług premium na stronach internetowych. Operator przyznaję, ze oprócz serwisów, których aktywacja wymagała potwierdzenia przez użytkownika kodem, w sieci funkcjonowały też takie serwisy, które pozwalały na uruchamianie usług bez potwierdzenia kodem. Klient co prawda otrzymywał SMS-a potwierdzającego zakup, lecz nie zawsze był go w stanie odczytać (np. dlatego, że korzystał z tabletu, routera lub komputera gdzie nie idzie odczytać wiadomości), a przez to nie wiedział o aktywacji takiej usługi i nie mógł z niej w odpowiednim momencie zrezygnować.




T-Mobile podjął decyzję o zablokowaniu możliwości aktywacji usług premium bez konieczności potwierdzenia tego przez użytkownika. Teraz jeśli użytkownik będzie chciał uruchomić taki serwis przez stronę www będzie poproszony o wpisanie potwierdzającego kodu, który dostanie SMS-em. Pozwoli to z jednej strony na ograniczenie przypadkowej aktywacji, a z drugiej nie wprowadza znaczącego utrudnienia dla osób, które chcą zrobić to z pełną świadomością.

Operator zachęca też do podzielenia się pomysłami, co może zmienić, aby ułatwić korzystanie z usług.

Źródło tekstu: T-Mobile, wł     
Źródło zdjęć: SerwerSMS.pl

Dodaj do:

Tagi: t-mobile | premium | sms premium

w sumie: 45
  • 0

    27. ~  2015-12-01 22:41:03  host: user-5-173-104-55.play-internet.pl

    W ofertach internetu mobilnego wszystkie usługi premium są zablokowane i nikt z tego powodu nie płacze. Domyślnie na karcie SIM służącej wyłącznie do transmisji danych wystarczy, żeby oprócz internetu działały tylko zwykłe sms-y i ew. połączenia głosowe. I nic więcej.

  • 0

    28. ~Piotrek  2015-12-01 22:59:34  host: 188.146.132.231.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    sirmark tu chodzi o serwisy 6xxxx - SMS MT (przychodzące za określoną opłatę co kilka dni? czy chodzi o płatności wap push premium (chomik) ?

  • 3

    29. ~Piotrek  2015-12-01 23:04:05  host: 188.146.132.231.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    A co do rózowych - bardziej bym się ucieszył gdyby na nowych starterach na karte (nowoaktywowanych) nie wlaczali sami angielskiego flirtu grania na czekanie i innych "bezpłatnych przez 3 dni" usług

  • -1

    30. ~roman  2015-12-02 01:25:39  host: 178-37-27-232.adsl.inetia.pl

    brawo T-M, teraz tylko jakiś rozsądny no-limit w prepaidzie

  • 1

    31. ~Zcris  2015-12-02 05:50:31  host: 31-178-48-62.dynamic.chello.pl

    Tu chodzi o usługę WAP BILING a ta była właśnie uruchamiana bez potwierdzania przez użytkownika np w usłudze internetu jak napisał autor kiedy karta jest w routerze wszyscy operatorzy to mają

  • -1

    32. ~mm  2015-12-02 06:10:15  host: 188.146.65.188.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @7 - mi też kiedyś uznali w T-Mobile zwrot za 4 SMSy z jakiegoś abonamentu premium. Karta SIM siedziała w routerze i na pewno nie używałem nigdzie tamtego numeru telefonu. Nie mam pojęcia w jaki sposób usługa się aktywowała ale po mojej reakcji T-mobile ją zablokowała i w następnym miesiącu zrobili mi rabat na kwotę pobraną przez SMSy premium.

    Dodatkowe zabezpieczenie to bardzo dobry krok. Brawo T-Mobile :)

  • 0

    33.  2015-12-02 07:53:33

    W końcu krok we właściwym kierunku. Wszystkie dodatkowe usługi, nie tylko te premium, ale zwłaszcza premium (poczta, dane, roaming, granie na czekanie, notka sms, nawigacja, spam, itd.) powinny być domyślnie zablokowane, kto będzie chciał, to sobie włączy, a że większość nie włączy, bo nie potrzebuje, to inna sprawa (czytaj: brak zysku operatora głupio tłumaczony ułatwieniami dla użytkownika, że niby potem będą dzwonić i łazić, że coś nie działa).

  • 0

    34. ~jarko  2015-12-02 10:18:11  host: agxk174.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powoli odzyskują w moich oczach, choć dużo przed nimi. 4gr zdjęte, teraz taki myk... Napluli sobie w twarz, teraz wzięli ręcznik i się wycierają powoli :)

  • 0

    35. ~Andrzej  2015-12-02 10:57:15  host: public-gprs516777.centertel.pl

    "gdzie nie idzie odczytać wiadomości" Czizys... ze wsi pan jesteś?

  • 0

    36.  2015-12-02 11:50:49

    A to dobre - może niech najpierw usuną ryzyko uruchomienia ICH niechcianych płatnych usług, które bez woli użytkownika są aktywowane jako czasowo bezpłatne, a potem zaczynają za nie kasować?

  • 0

    37. ~  2015-12-02 12:06:38  host: user-94-254-128-217.play-internet.pl

    I tak większość aktywacji serwisów odbywa się przez zwrotny sms, a nie www z kodami.

  • 0

    38. ~  2015-12-02 12:09:24  host: user-94-254-128-217.play-internet.pl

    Sugeruję by wysyłając sms premium lub na numer skrócony poza numerami operatora, taki sms z kodem przychodził przy próbie wysłania. Bo tak to tylko chcą ocieplić wizerunek a nic z tego nie wynka.

  • 0

    39.  2015-12-02 12:10:15

    35 - Czizys? W mieście się tak mówi? A co to znaczy?

  • 0

    40. ~Ahhh  2015-12-02 12:32:25  host: host-185-102-190-188.jmdi.pl

    Szkoda ze play zwiazal sie umowa roamingowa z tymi dziadami wtedy dopiero wyniki finansowe pokazalyby faktyczny obraz porazki . Siec ktora w Polsce chciala udajac marke premium skusic klientow mityczna jakoscia od lat sie stacza i tylko sie mozna cieszyć ze niemcy coraz mniejsze grono polskich konsumentow sa w stanie doić!

  • 0

    41. ~  2015-12-02 13:08:48  host: cpc89614-cove14-2-0-cust471.3-1.cable.virginm.net

    Ja już dawno zablokowałem w Playu wszelkie subskrypcje premium.

  • 0

    42. ~zzeracz  2015-12-02 14:04:31  host: host135.v17.interkam.pl

    Smsy premium to chyba największe zło świata..raz się nabrałem i włączyłem jakąś opcję że płaciłem za każdego ODEBRANEGO smsa..jak przyszedł mi rachunek za abonament to musiałem pół wypłaty oddać i biedować cały miesiąc... na szczęście już jestem na kartę i nie mam z tym problemów bo płacę za taryfy no limit raz w miesiącu 24zł i się nie martwie że mnie zadłuży jakaś premium opcja.

  • 0

    43.  2015-12-02 15:01:57

    41 - to od dokładnie tego samego czasu można u każdego operatora zrobić. Ustawa wprowadziła taki obowiązek ;-) Co chciałeś swoim komentarzem przekazać? Oczywistą oczywistość? Czy może to, że Ty już to zrobiłeś? Nie wiem czy moja siostra wcześniej od Ciebie tego nie zrobiła... Nie w Plej ;)

  • 0

    44.  2015-12-02 15:03:11

    42 - mi minęło 18 lat odkąd ma telefon komórkowy... Ani raz nie zdarzyło mi się dostać niechcianego esemesa premium MT ;-)

  • 0

    45. ~Kma  2015-12-02 16:10:30  host: public-gprs351542.centertel.pl

    Bo się wie gdzie się wchodzi :) Ale jak telefon ma jakiś łepek które zacznie wchodzić tam gdzie człowiek o zdrowym rozsądku nie wejdzie, to może coś takiego się przydać :) i to nieźle :)

  • 0

    46. ~Wolkp  2015-12-02 23:35:59  host: user-94-254-128-106.play-internet.pl

    ~21 i 26 - to regionalizm wielkopolski. Chodzi o to, że czegoś tam nie da się, jest niemożliwe.
    Najbardziej podoba mi się "Nie szło jechać".

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-175-236.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.