Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości T-Mobile ma zgodę na stosowanie dopłat w roamingu

T-Mobile ma zgodę na stosowanie dopłat w roamingu

orson_dzi 22 Maja 2018 10:40

4 5

t mobile roaming  wide

T-Mobile uzyskał zgodę UKE na stosowanie dopłat w roamingu. Tym samym cała Wielka Czwórka może już stosować dopłaty.

T-Mobile jako ostatni z największych polskich operatorów uzyskał od UKE zgodę na dopłaty w roamingu. Jako pierwszy zaczął je stosować Play, w Orange jak na razie dopłaty pojawią się tylko w ofertach na kartę i będą obowiązywać od 18 czerwca. Tymczasem cały czas nie znamy planów Plusa i Cyfrowego Polsatu.




Zobacz: Nowe zasady roamingu w Play
Zobacz: [Aktualizacja] Dopłaty w Orange i nju na kartę

Dopłaty w T-Mobile najprawdopodobniej pojawią się w okolicach wakacji. Wakacyjne wyjazdy oznaczają więcej połączeń w roamingu i większe straty dla operatorów, które sięgają kilkudziesięciu milionów złotych kwartalnie.

Dopłaty pojawiają się w pierwszej kolejności w ofertach na kartę. Jest to zwyczajnie najprostsze rozwiązanie, bo zmiany cenników abonamentowych oznaczają możliwość zerwania umowy przez dotychczasowych klientów. Dlatego też jeśli operatorzy, tak jak Play, zdecydują się na stosowanie dopłat w abonamentach, to zmiany będą dotyczyć tylko nowych klientów lub przedłużających umowy. Dlatego też im wcześniej taka zmiana zostanie wprowadzona, tym szybciej operatorzy zminimalizują straty. Nie będzie to jednak dobrze odebrane przez klientów, dlatego tez w grę wchodzą kalkulacje, co będzie bardziej opłacalne - strata wizerunkowa, czy szybsza minimalizacja kosztów roamingu.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita; wł     
Źródło zdjęć: pixabay

Dodaj do:

Tagi: uke | roaming | t-mobile

w sumie: 95
  • 0

    76. ~pabloki  2018-05-22 21:56:11  host: user-188-33-64-70.play-internet.pl

    74 a ta neostrada nie jest po okresie promocyjnym?

  • 0

    77.  2018-05-22 22:07:17

    Pabloki, w Orange nie ma czegoś takiego jak w innych firmach, masz jakiś okres promocyjny a po zakończeniu abonamentu umowa sama przechodzi na czas nieokreślony, tylko automatycznie przechodzi na kolejne 12 miesięcy, chyba że wydasz dyspozycje by przeszła na czas nieokreślony ale wtedy wzrasta opłata ale znacznie więcej niż 120 PLN.
    To ewidentny błąd systemu, ja osobiście to też tego doświadczyłem, z tym że ja się na tym trochę znam i udało mi się dość szybko czyli w około 2 miesiące załatwić, że zaliczyli nadpłatę na poczet następnej faktury.

  • 0

    78.  2018-05-23 09:01:30

    t r o i p - jeśłi ktoś pisze tylko o preoaidze - nie właczam się do dyskusji - nie mam wiele do powiedzenia. Ale, jak już nie raz zaznaczyłem, także Tobie napisałem, zawsze będę w opozycji do kogoś kto pisze o wolności, o kagańcach, o postronku itp. ;-)

  • 0

    79.  2018-05-23 09:02:11

    t r o i p 74 - nie - kwestionowanych faktur nie trzeba płacić ;-)

  • 0

    80.  2018-05-23 09:05:05

    74 - przyślij mi umowę, na podstawie której klient ma tę usługę - wtedy podyskutujemy. Płąsko patrzesz. Miałeś taki problem? Czy świat chcesz zbawiać? Pomóż cżłowiekowi, zamiast bezmyślbie kopiować wyrwane z kontekstu obrazki.

  • 0

    81.  2018-05-23 09:10:31

    Od początku lat 90. płacę Tepsie/Orange za telefon i internet... Może ze 2 razy składałem reklamację w związku z fakturą... A moze raz? Umów w tym czasie miałem mnóstwo.
    Wychodzi na to, ze są ludzie bardziej i mniej pechowi - pod tym względem przynajmniej ;-)

  • 0

    82.  2018-05-23 11:36:08

    Wlo, musisz zrozumieć, że nie jesteś wyznacznikiem standardów, abonament otwiera prawie nieograniczone możliwości robienia wałków na klientach, którzy się nie znają. Choćby jak tu:

    "Witam serdecznie, Orange to jakieś totalne dno. Podpisałem umowę na Orange Love w styczniu tego roku. Powiedziałem, że muszę mieć pewność, że będę mieć stabilne połączenie z siecią i chce płacić tyle na ile się umówiłem podczas podpisywanie umowy (125zł). Pierwszy miesiąc, dostałem fakturę na ponad 400zł, drugi miesiąc na ponad 500zł. Byłem w placówce w tym miesiącu 6 razy bo nic nie dało się załatwić na miejscu. Wypisałem pracownikowi Orange na liście ile za co mam płacić, sprawdził moja umowę i się zgodził, że coś jest totalnie pomieszane. Dowiedziałem się, że mam ponad to dwa konta w Orange nie wiadomo z jakiej racji i na drugi rachunek też przychodzą faktury do zapłacenia. Dziś zerwali mi połączenie, nie mam internetu w ogóle. Dlaczego w ogóle mam wam udowadniać, że mam płacić tyle ile mi obiecano? Czemu co miesiąc mam płacić 3x więcej? Proszę o natychmiastowy kontakt i wyjaśnienie sprawy. W piątek wysłałem z palcówki reklamację ale dziś mam do zapłacenia ponad 1500zł i nie mam internetu "

    Teraz najważniejsza sprawa KLIENT MA PRAWO SIĘ NIE ZNAĆ. Może robić meble, albo naprawiać samochody, i NIE MA OBOWIĄZKU ZNAĆ SIĘ na taryfach, regulaminach i innych z jego punktu widzenia duperelach. OD TEGO JEST KONSULTANT, KTÓRY MA ZA ZADANIE DOBRAĆ MU OFERTĘ.
    Niestety bardzo często jest tak, że konsultant widząc nieświadomego człowieka po prostu skroi go mówiąc slangiem.

    Więc nieuczciwość i możliwość przekręcenia klienta jest drugą poważną wadą abonamentu długoterminowego a pierwszą wadą niewątpliwie jest zamrożenie się na kilka lat w ofercie podczas gdy usługi są poprawiane na bieżąco, np Od niedawna premium daje za 25 zł w abo z 30 dniowym pełny

  • 0

    83.  2018-05-23 11:38:52

    Od niedawna premium daje pełny no-limit i 20 GB za 25 PLN w 30 dniowym abonamencie.
    Podobnie dają na kartę Virgin i viking 15 GB i no-limit.
    Nie dostaniesz takich warunków w żadnym długoterminowym abonamencie.

  • 0

    84.  2018-05-23 11:54:15

    Ja wiem, że możesz powiedzieć, ja tego nie potrzebuje, a place tyle bo mnie stać,
    Jeste to dokładnie opisane w poradniku "Jak zostać fanboyem abonamentu."

    Rozdział drugi:
    Wmawiaj sobie, że wady to zalety
    Abonament  jak każdy jak każda usługa — ma swoje wady i zalety. Jeśli jednak chcesz być prawdziwym fanboyem, nie możesz dopuszczać istnienia tych pierwszych do swojej świadomości.

    Nie jest to łatwe, bo oczywiście nie możesz udawać, że za abonament długoterminowy płaci się znacznie więcej niż za prepaid . Zamiast tego wmów sobie, że to zaleta. Musiałeś zapłacić 600 zł więcej niż w prepaidzie ? Doskonale. Zostało ci mniej pieniędzy na alkohol, więc będziesz zdrowszy. I jak tu nie kochać abo?

    Poniżej kilka przykładów wad zamienionych w zalety.

    REKLAMA

    Twoja taryfa robi się coraz słabsza z miesiąca na miesiąc względem nowych? Dzięki temu zwiększa twoją produktywność, bo uruchamiasz Internet tylko wtedy, gdy potrzebujesz i nie tracisz czasu na głupoty.
    Brak możliwości wcześniejszej rezygnacji bez kary umownej? Będziesz liczył dni do końca umowy i przez to podciągniesz się z matematyki.
    Mało internetu ? Genialnie — nie będziesz marnował czasu na ściąganie niepotrzebnych aplikacji i oglądaniu filmów, co pozwoli ci się skupić na tym, co najważniejsze.
    Czasami trudno jest wymyślić wiarygodny argument. Gdy ktoś wytyka jakiś brak, najbezpieczniej odpowiedzieć "a po co ci to? Mnie to niepotrzebne.". To sprawdza się w każdej sytuacji.

    Ważna uwaga: to, że oczywista wada jest zaletą, musisz wmówić nie tylko karciarzom , ale i przede wszystkim sobie. W przeciwnym wypadku będziesz mało wiarygodny.

  • 0

    85.  2018-05-23 11:59:59

    t r o i p - masz rację... Tylko co z tego?

  • 0

    86.  2018-05-23 12:08:29

    A! Mnie nie interesuje udzielanie zgód marketingowych.
    Płacę terminowo, przynajmiej się staram. Ale zniżka za terminową płatność jest śmieszna...
    Mnie osobiście tego typu oferty nie inyteresują. Ty z pewnością używasz Premium Mobile? Skoro wskazujesz jaka to dobra oferta jest?

  • 0

    87.  2018-05-23 12:20:14

    Wlo, oferta jest zacna, to prawda, nie muszę używać danej oferty żeby wiedzieć, czy jest dobra, czy nie.
    Już wielokrotnie ci pisałem czego używam. Opowiedziałem o Premium mojemu znajomemu któremu kończyła się umowa w T-mobile i od chyba 4 miesięcy jest w tej sieci, i bardzo sobie chwali .

  • 0

    88.  2018-05-23 12:33:22

    t r o i p - sobie poczytaj co ja piszę o ofertach... Wiele bardzo chwalę. Ale czy muszę ich używać? Po co do mnie piszesz, że są jakieś tam oferty? Ja mniej więcej, a raczej więcej, orientuję się w temacie.
    Sugerujesz mi coś? Po co? Płacisz za mnie, zebyć moim portfelem się przejmował?
    Jeśli Ty uważasz, ze kiedy mówię o mojej ofercie, z której korzystam, mówię, zę to najlepsza oferta... No nie dla Ciebie anie dla większości. Bo wtedy ja mówię tylko o sobie. Tak cięzko to skapować? Ty natomiast piszesz o jakiś tam ofertach, jakie to one zacne, ale ich nie używasz... Weź się skup co chcesz przekazać i skup się co inni mówią.
    Premium Mobile może i jest OK, ale nie dla mie. Co mi po cenie 24,70 przy mojej opłacie 25 z groszem? Że 20 GB a nie 7 GB jakie ja mam? Wystarcza mi 7. A mam inne rzeczy, których Premium Mobile mi w tej cenie nie daje. Kumasz temat?

  • 0

    89.  2018-05-23 12:35:43

    Widzę, że poradnik fanboya abo, wykułeś na blachę. ;)

  • 0

    90.  2018-05-23 14:00:02

    t r o i p - masz z tym problem? Ja nie ;-)
    Czy ja Cię przekonuję do abonamentu? Nie.
    Znaczy, ze tak samo głupi jestem jak 2/3 do 3/4 Polaków, korzystająćych z abonamentów a nie prepaidów. I wiesz co? Dobrze mi z tą głupotą!!

  • 0

    91. ~  2018-05-24 05:28:45  host: user-94-254-165-167.play-internet.pl

    Kiedy Plus wystąpił o dopłaty, których nie stosuje do dzisiaj, to nastąpił zmasowany hejt.
    Dzisiaj T-Mobile wystąpił i jakoś nie przeszkadza, to jego klakierów a taki super Orange nalicza opłaty w prepaid czyli jest gorszy od Plusa i też jakoś klakierzy nie widzą w tym problemu.
    Widać, że T-Mobile i Orange mają tutaj opłacana klakę, która ma każdy ruch konkurencji hejtowac.

  • 0

    92. ~  2018-05-24 05:36:09  host: user-94-254-165-167.play-internet.pl

    Skoczyć proszę ten idiotyczny spór prepaid vs postpaid.
    Każdy wybiera, co mu pasuje. Ceny są niemal identyczne więc oszczędności rzędu kilku złotych na m-c nie mają znaczenia.
    Dla mnie ograniczeniem prepaid dość znacznym był brak przekierowania połączeń. Operatorzy działający na Play mają przekierowania ale Plus i Orange nie miał. Nie wiem jak jest z T-Mobile. Ale tak jak napisałem wcześniej, wybieramy co komu pasuje.

  • 0

    93.  2018-05-24 09:58:05

    92 - ceny może nie, ale już to czy się wykorzystuje za to co się płaci... Okazuje się, ze tak ;-)

  • 0

    94.  2018-05-25 13:58:08

    T-Mobile ma zgodę, a Plus swoją zgodę wykorzystuje ;-)

  • 0

    95. ~  2018-05-28 09:33:37  host: user-94-254-226-170.play-internet.pl

    Dzięki UKE RLAH użytkowników polskich sieci stał się fikcją. Rozumiem, że to ideał do którego wszyscy ochoczo dążą. Ideał by być bezczelnie dymanym przez Opów.
    żal.pl

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-103-69.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Kto wygra w meczu Polska - Senegal?

Promocja doładowań w Play

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet