DAJ CYNK

T-Mobile: Internet w samolocie dzięki sieci EAN

orson_dzi

Sprzęt

Europejska sieć EAN pozwoli na korzystanie z Internetu na pokładzie samolotów. Prędkość pobierania osiągnie 75 Mb/s.



Deutsche Telekom oraz Inmarsat, wraz z partnerem technologicznym Nokią, osiągnęły ostatni technologiczny kamień milowy w rozwoju European Aviation Network (EAN), pierwszej na świecie, zintegrowanej sieci wykorzystującej satelitarne pasmo S oraz uzupełniającą sieć naziemną LTE stworzoną dla Europy. Dzięki niemal 300 stacjom bazowym we wszystkich 28 państwach Unii Europejskiej, jak i w Szwajcarii i Norwegii, naziemne elementy sieci EAN stały się pierwszą w historii, ogólnoeuropejską zintegrowaną siecią LTE. Sieć została ukończona po skutecznym uruchomieniu satelity EAN przez Inmarsat zeszłego lata. Od tego czasu satelitę poddano wielu testom na orbicie, a od września 2017 roku pozostaje on w pełnej gotowości operacyjnej.

European Aviation Network, służąca przemysłowi lotniczemu oraz jego pasażerom, jest pionierskim osiągnięciem technologicznym. Zapewnia bezprzewodową łączność nad ziemią i wodą oraz oferuje pasażerom wysoką przepustowość - obecnie prędkość połączenia do samolotu wynosi 75 Mb/s - linie lotnicze korzystające z tej usługi nie współdzielą zasobów sieciowych z innymi klientami pozalotniczymi. Pasażerowie będą mogli korzystać z mediów społecznościowych, przesyłać obrazy i strumieniować treści z wykorzystaniem dużej przepustowości, z prędkością podobną do tej, z której korzystają w swoich domach.

EAN została zaprojektowana po to, aby odpowiedzieć zarówno na obecne, jak i przyszłe potrzeby pasażerów w zakresie łączności w czasie lotu. Dlatego też naziemna sieć LTE jest w pełni skalowalna, co pozwala na spełnienie potrzeb związanych z łącznością w nadchodzących latach.

European Aviation Network zostanie komercyjnie udostępniona liniom lotniczym od pierwszej połowy 2018 roku, co zmieni zasady gry dla linii lotniczych i ich klientów. Usługa została wypróbowana w czasie kilku lotów w celu sprawdzenia zintegrowanej sieci satelitarnej i uzupełniającej ją sieci naziemnej LTE. Podczas lotów testowych potwierdzono, że EAN osiąga swoje założone parametry w praktyce, zapewniając niezrównaną wydajność przy niskim poziomie opóźnień wynoszącym mniej niż 100 ms.

Linie lotnicze będą mogły zainstalować niewielkie i lekkie urządzenia EAN w szybki i łatwy sposób, zwykle w czasie nocnych przerw przewidzianych dla poszczególnych samolotów oraz w czasie postoju, w ciągu zaledwie kilku miesięcy w całej flocie.

International Airlines Group (IAG), do której należą linie takie jak British Airways, Iberia, Aer Lingus oraz Vueling, to pierwszy klient korzystający z nowej usługi, który już rozpoczął instalowanie urządzeń EAN na pokładach samolotów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: T-Mobile