DAJ CYNK

T-Mobile: 100 tys. użytkowników WiFi Calling

LuiN

Taryfy, promocje, usługi

Jak poinformował na Twitterze Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska, z usługi WiFi Calling korzysta już ponad 100 tys. klientów T-Mobile.



Jak poinformował na Twitterze Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska, z usługi Wi-Fi Calling korzysta już ponad 100 tys. klientów T-Mobile.

VoWiFi i VoLTE dostępne są w T-Mobile od połowy listopada 2016 roku. Sieć rozpoczynała świadczenie powyższych usług przy użyciu 2 modeli telefonów: Samsung Galaxy S6 i Samsung Galaxy S6 Edge, szybko jednak lista kompatybilnych urządzeń została rozszerzona.

VoWiFi pozwala na realizowanie połączeń głosowych i wysyłanie/odbieranie SMS/MMS łącząc się z dowolną, dostępną siecią WiFi w Polsce i za granicą. Usługa działa natywnie - nie wymaga od klienta instalacji dodatkowej aplikacji.

VoLTE z punktu widzenia klienta niesie ze sobą dwie najważniejsze korzyści - szybsze zestawianie połączeń oraz niższe zużycie akumulatora telefonu. To drugie osiągane jest poprzez unikniecie tzw. fallbacku, czyli przełączenia telefonu z sieci LTE do 3G, co występuje w każdej sieci, która nie ma VoLTE. Dzięki temu zużycie energii może być nawet o kilka procent niższe, w zależności od liczby wykonywanych połączeń. Podobnie jak VoWiFi, technologia VoLTE jest oferowana dla klientów całkowicie bezpłatnie.

Urządzenia kompatybilne z usługami VoWiFi i VoLTE sieci T-Mobile to obecnie:


Według listopadowych zapowiedzi, z VoWiFi i VoLTE do końca I kwartału 2017 roku miało korzystać ponad 0,5 mln klientów T-Mobile. W tym świetle obecne 100 tys. użytkowników WiFi Calling nie jest już wartością aż tak imponującą i całkiem możliwe, że T-Mobile nie zrealizuje swojego planu.

Zobacz: T-Mobile: VoLTE i VoWiFi dostępne w iPhone'ach
Zobacz: VoWiFi i VoLTE dostępne w T-Mobile
Zobacz: Play bez VoLTE
Zobacz: Orange uruchamia WiFi Calling

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: T-Mobile, wł