Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Szykują się kolejne nowości w Neostradzie

Szykują się kolejne nowości w Neostradzie

WitekT 19 Maja 2005 10:29

0 0

Telekomunikacja Polska szykuje zmiany w szerokopasmowym dostępie do Internetu. Będzie zachęcać klientów do korzystania z szybszych, ale droższych opcji usługi Neostrada.






Ten szerokopasmowy dostęp do Internetu w technologii ADSL jest jedną z niewielu usług TP, z której przychody firmy rosną. Firma jest na etapie budowy masowego rynku szerokopasmowego dostępu do Internetu, a to oznacza, że ceny tych usług będą spadały.

80% nowych przyłączeń do Neostrady dotyczy usługi, w której prędkość ściągania danych wynosi do 128 kb/s. Dyrektor uważa, że cena Neostrady 128 nie pokrywa kosztów wynikających ze świadczenia usługi oraz inwestycji z nią związanych. TP będzie zachęcała klientów do przechodzenia na większe prędkości - podstawowym produktem szerokopasmowego dostępu do Internetu dla klientów indywidualnych jest Neostrada 512. Firma chce dla tej i wyższych prędkości oferować nowe dodatkowe usługi. Nowości można się spodziewać w ciągu najbliższych tygodni. Dziś Neostrada 512 z umową na rok kosztuje w TP 120,78 zł miesięcznie.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 43
  • 0

    24. ~WitekT  2005-05-23 23:13:00  host: host-81-190-128-137.olsztyn.mm.pl

    Od kiedy niby TELE2 korzysta z łącz za darmo???

  • 0

    25. ~ehmm  2005-05-23 23:26:00  host: 212.244.115.33

    do bgx104.neoplus.adsl.tpnet.pl: ja już nie korzystam z TP, odkąd mi w ramach DWiW dali rachunek ponad 300zł - a rozmawiałem zazwyczaj w godzinach darmowych - okazało się że nie każdy nr był TP i dlatego tak się stało - to przesądziło w wszystkim - teraz zamiast płacić TP 85zł miesięcznie i mieć rozmowy gratis tylko wewnątrz sieci TP czy jeśli sie zdecyduje na najtańszy plan - socjalny - płacić miałbym niecałe 30zł miesięcznie, rozmowy naliczane podwójnie, nie ma możliwości prefiksu ani dostępu do Neostrady np. Teraz jestem w Era płacę 30 zł miesięcznie i mam darmowe wieczory od 21wszej do 8 rano - i... jakoś mozna...?? - inni mogą dać taką ofertę - tylko jakoś TP nie może..?? - tak samo tele2 niekorzysta z łacz TP za darmo - płaci za wszystko, tak samo inne firmy - i to duże pieniądze - za udostępnienie łacz internetowych też TP bierze sobie pieniążki - więc coś chyba jest nie tak (PS - ja np korzystając ze stałego łacza - nie poprzez TP i płacę 80zł brutto miesięcznie i mam 3Mbit/s łacze oraz nie mam żadnych limitów transferu).
    W TP co chwile są jakieś afery, przekręty, non stop TP działa niezgodnie z prawem, chce niedopuścić konkurencję - chce być monopolistą, olewa swoich klientów i nawet błekitna linia Im nie wyszła - jeśli chodzi o inwestecje - to radzę porównać sobie inwestycje innych firm w branży telekomunikacyjnej i inwestycje w TP. Poza tym TP ma kapitał od FT - którego jakoś nie wykorzystuje - tylko ciągle zdziera kasę od swoich klientów.
    Na szczęście od marca nie mam z TP już kontaktu:)) - i nie mam już tak dużych rachunków za nic praktycznie - tak naprawdę płaci się minimum 30 - 50zł tylko i wyłącznie za posiadanie numeru telefonu...
    Ponawiam pytanie - co TP zrobiło z tymi 20 mld euro, które dostała podobno od France Telekom - pozdrawiam

  • 0

    26. ~no name  2005-05-24 09:09:00  host: 80.48.227.115

    Przyszłość internetu leży w rękach operatorów TV kablowych. To oni mogą zaoferować szybszy internet i po niższej cenie. Wszystko w jednym koncentryku - TV, telefon, internet.

  • 0

    27. ~ehmm  2005-05-24 10:07:00  host: 212.244.115.33

    co do przyszłości tv kablowych i telewizji to kieedyś może tak, teraz nie jestem już tego taki pewien, ponieważ tv kablowe muszę płacić każdej stacji za nadawanie, nawet za stacje zagraniczne, czego nie ma w telewizji satelitarnej..(cyfrowej)teraz jeśli będzie można mieć dobrej jakości tv naziemną, bez opłat (znaczy się-jedynie obowiązkowy abonament-który i tak trzeba płacić oprócz kablówki) w ten sposób oferta programowa tv kablowych jest coraz mniej interesująca...
    Nadrabiają to dostępem do internetu z szybszymi łączami niż TP i niższymi cenami,oraz wprowadzeniem usług telefonicznych, z tym-że obecnie oferta telefonii internetowej zaczyna być bardziej ciekawa, a tv kablowe poniektóre próbują blokować to dając niższe priorytety na rozmowy np głosowe w sieci internet(dlatego właśnie, by więcej osób skorzystało z Ich oferty telefonii stacjonarnej(gdzie płaci sie abonament jak w TP (tyle,że mniej)i rozmowy też tanie nie są..))-także czy tv kablowe mają taką przyszłość to ja nie wiem. Bardziej sądzę,że przyszłość jest w tzw. Hot Spotach i WiFi(czy jakoś tak).I jeśli jakość i prędkość łaczy(w obie strony) będzie szybszy w Polsce-a ceny niskie, to będzie mógł się rozwijać Peercast (czyli stacje radiowe w internecie nie będą musiały już płacić tyle za serwery-bo każdy słuchający będzie jednocześnie słuchał i nadawał ten sygnał innym-co znacznie obniży koszty-i internetowe stacje np radiowe będą powszechniejsze i oferta ciekawsza) jeśli rynek będzie się rozwijał to może i będzie możliwe w ten sposób nadawanie obrazu i dźwięku-czyli tv-i to do nieograniczonej ilości osób i na nieograniczonym terenie-w ten sposób może być dużo wiecej stacji radiowych i telewizyjnych-jeśli łacza będą szybkie w obie strony w Polsce także to i odbiór tv
    (takie coś będzie mogło się swobodnie rozwijać kiedy w Polsce standardem staną się łacza internetowe minimalnie 2-3Mbit/s na 2-3Mbit/s - ponieważ takie łącza pozwalają już o odbiór tv jak o jakości porównywalnej jak z odbiornika tv.

  • 0

    28. ~Jasiek  2005-05-24 17:34:00  host: gprs7.idea.pl

    A co ja mam powiedzieć?!Mieszkam na wsi a tu stałe łącze to abstrakcja- nie mówiąc o szerokopasmowym necie!!Do tej pory za pakiet 30godzin po modemie w TPSA płaciłem 72zł.!!!I co Wy na to?To moim zdaniem barbarzyństwo!!!Teraz mam żółwiasty GPRS w IDEI za 60 zł brutto i mam święty spokój,chociaż prędkości żałosne!

  • 0

    29. ~no name  2005-05-24 22:48:00  host: 80.48.227.115

    Moim skromnym zdaniem najlepszym medium na połączenia internetowe jest TV kablowa. Stare sprawdzone rozwiązanie z sieci BNC. pożądny koncentryk, odpowiedni modem i nie dość że jest stały dostęp do neta to i jeszcze można wymieniać się plikami w lokalnej sieci tv kablowej. Stara para drutów miedzianych to nie jest na czasie, ale puki co też wystarczy.

  • 0

    30. ~2012  2005-05-25 00:00:00  host: eag99.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no i się wysypało, wystarczy napisać, że tp zdziera i zaraz się znajdą jej obrońcy. Ja dla przykładu nie chcę netu za darmo. Chcę go mieć i płacić za niego STOSOWNIE do mojej i wielu innych Polaków siły nabywczej; czyli naszych płac. Chyba jako jedyna firma tp NIE OBNIŻYŁA ceny netto czyli swojej marży za neostradę aby zniwelować użytkownikom wzrost vatu o 22%. Wiele firm tak postąpiło i mam nadzieję, że mimo tego sobie poradzą. A tp zaraz się wydziera, że dokłada i nie mogę już tego zdzierżyć. Najgłośniej ryczy krowa, która mało mleka daje. Zgodnie z planem najpierw nie przedłużam neostrady, potem rezygnuję z nijakiej przyjemności płacenia 43 zł za nic, pozostając przy komórce i necie po radiu jak wybiorę sobie dobrego ISP. To tyle, jak ktoś chce to niech daje się doić, mówi się trudno, nie zazdroszczę tylko tym, którzy faktycznie nie mają innej alternatywy dla tp.

  • 0

    31. ~kermit  2005-05-25 08:03:00  host: eh102.internetdsl.tpnet.pl

    Inne firmy nie maja ogolnopolskiego zasięgu. Dlaczego w Polsce nie mozna zaoferowac lepszych lacz? Wszystko chodzi wolno i jest beznadziejne? Bo w Polsce cala infrastruktura sieci jest po prostu stara. Piniadze ida glownie na wymianie poszczegolnych odcinkow sieci. Np. internet we Wroclawiu chodzi najlepiej bo po powodzi wymienione zostalo wszystko na co moszlo kupe kasy. RADIUS tez sie sypie (dlatego sa czeste problemy z synchronizacja), ale koszty jego to miliardy zlotych. Stan Polskiej sieci nie jest tak piekny i kolorowy. Pamietajmy ze sa miejsca w Polsce gdzie wcale nie siegaja sieci TPSA.

    ehmm: mowisz ze 20 mld zl. Tam gdzie duza kasa tam i tez duze przekrety. A skoro tak to my musimy placic wiecej :(

  • 0

    32. ~ehmm  2005-05-25 09:53:00  host: 212.244.115.33

    tak kermit, FT kupując akcje TPSA zobowiązał się, że do końca 2007 roku wyda na inwestycje w TP 27 mld, z tego 20 mld do końca 2005 roku, i jeszcze jedno FT nie płaciłoby w zł lacz w usd czy euro - więc to 20 mld zł pomnóż sobie razy 3 czy 4 krotnie, to wyjdzie Ci suma jaką dostała TP na inwestycje, robudowę i unowocześnienie infrastruktury całej TP. Nie wiem, może się nie znam - ale mi osobiście się wydaje, że za taką sumę zrobił bym całą infrastrukturę, kable, sprzęt i wszystko w całym kraju od nowa. Dla przykładu podam Ci, iż na to, by wprowadzić UMTS na terenie całego kraju firma potrzebuje 1,5 mld, a TP ma 20 mld - więc nie wiem w czym problem - powinniśmy mieć my użytkownicy w TP najlepsze łącza, nowoczesne, szybki i tani internet jak i rozmowy telefoniczne (i np ja bym całkowicie zrezygnował z abonamentu, a jeśli już - to tak, jak to jest w sieciach komórkowych za to połączenia gratis (i by w telefonii stacjonarnej było mozliwe to co jest w komórkach zamiast abonamentu możliwość korzystania z kart pre-paid:))
    To by było rozwiązanie - i najbardziej uczciwe a nie wieczne "dojenie" swoich klientów..
    PS - obliczyałem sobie kiedyś, że nawet jakby mieli zwolnić wszystkich pracowników dotychczasowych w TP i dać im po 50-70tys zł odprawy i przyjąć nowych pracowników, tańszych, lepiej wykształconych i lepszych fachowców w tej branży to wydali by na to max 3-6 mld, reszta to inwestycje - i spokojnie za to można by było wszystko zrobić od nowa - całą infrastrukturę - w tym momencie pisanie, iż TP ma stary sprzęt z lat 80tych czy 90tych i nie ma kasy na inwestycje jest jawnym robieniem klienta "w balona" mają kasy na inwestycje. To jest "chora firma" która nie szanuje ani klientów ani pracowników - nikogo - i ta reklama "&TP bliżej" jest jak dla mnie zdeka obłudna... - pozdrawiam

  • 0

    33. ~kermit  2005-05-26 00:39:00  host: eh102.internetdsl.tpnet.pl

    Masz racje :)

  • 0

    34. ~ehmm  2005-05-27 12:51:00  host: 212.244.115.33

    apropo internetu i tv internetowej to podaje link gdzie tv chodzi ładnie i bez urywań (znaczy korzystają pewnie z "mocnych" serwerów:)) - niemiecka co prawda - ale co tam:)) - to jest przyszłość internetu, jeśli chodzi o internet jest kilka łącz streamingów do wyboru (liczonych w kbit/s): ISDN 40,DSL 500,SDSL 1500, TV-DSL 2500 i HDTV 6000 (to pewnie jest max prędkości jakie są możliwe - bo z każdego linku mi poszło i obraz i dźwięk jest (lub prawie jest) jak w tradycyjnym tv od 1500:)), są tutaj jeszcze opcje do wybrania dla telefonii komórkowej (Mobile): GPRS-TV 28, UMTS-TV 500 (a więc po tym już zrozumiałem jaka jest podstawowa różnica między GPRS a UMTS:)),oraz jest też opcja (pewnie dla tradycyjnego tv) TV-GERAD Pal 2500 - polecam - i jak ktos ma dobre łącza - polecam:)) (od 256 czy 512 kbit/s już można sie w tv bawić:)) - pozdrawiam (PS to jest oferta nie dla użytkowników TP i neostrady np:(( &TP wprowadziła takie badziewie jak limit transferów :(( - ale dla reszty polecam:))

  • 0

    35. ~ehmm (cd)  2005-05-27 12:53:00  host: 212.244.115.33

    zapomniałem w końcu podać ten link:
    http://www.musical-tv.com/

  • 0

    36. ~morfeusz24  2005-05-28 22:59:00  host: chello212186134234.chello.pl

    TP to z... taka jest moja opinia zdzieraja na czym sie tylko da połączenia, internet- zastanówcie sie nad wyborem bo wkońcu jakiś mamy

  • 0

    37. ~Akrisr  2005-05-30 00:14:00  host: ga226.internetdsl.tpnet.pl

    pozadam 512kb/s...
    ale telepsy tak tanio sie nie sprzedadza...
    telefon stacjonarny to usluga zeszlej ery... a trza placic...(komora tansza)
    niestety musimy poczekac na UMTS dopiero sie wtedy ceny rusza...

  • 0

    38. ~darmozjad tp  2005-05-30 17:33:00  host: caz54.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja piernicze oni mysla że 71.78 to malo kasy kumpel taki sam internet tylko bez ograniczeń placi 30 zł z vatem a wogole tp to darmo zjady

  • 0

    39. ~ehmm  2005-05-30 18:18:00  host: 212.244.115.33

    tak - zgadzam sie, zastanawiam sie tylko kiedy TP upadnie,i przejmie ją albo FT w pakiecie większościowym i wtedy bedą mogli wiele - albo francuzi odsprzedadzą TP (&TP) innej firmie - która jeszcze chciała by sie bawić w te badziewie...
    Na mój gust, pozwalniałbym na "dzień dobry" conajmniej połowe personelu (wiem, że to jest opinia, która się nie podoba większości osobom, ale..) uniezależnić sie od skarbu Państwa (by państwo nie kładło łapę swoją na wszystkim) i zacząć działalność pod inną marką - np ja bym proponował "EndTP"-co by mi się ładnie kojarzyło:)), potem wprowadził bym kilka zmian, np ok - jest sporo pakietów - to zróbmy tak - pierwsza propozycja - powiedzmy za (np) 50-60zł brutto miesięcznie - ma się powiedzmy od 18tej w dni powszednie i całe weekendy i święta rozmowy gratis do wszystkich sieci stacjonarnych, wewnątrz sieci rozmowy nielimitowane - gratis nie zależnie od pory dnia. Rozmowy z sieciami komórkowymi tanie - powiedzmy 60-70gr/min o każdej porze, rozmowy lokalne i międzymiastowe w jednej cenie np 10-12 gr/min brutto z naliczaniem sekudowym i by nie było takiego badziewia jak płacenie ileś tam groszy za inicjację połączenia..(!).A ponieważ Idea (Orange) i TP to jedna firma prawie (wyjdzie - że FT - który ma 100% udziałów z Orange) to tańsze połączenia do tej sieci komórkowej (np 20-30gr/min - i naturalnie naliczanie sekundowe w standardzie).
    Druga opcja jaką bym proponował to telefon na kartę -kupowało by się np kartę zdrapkę (tak jak to jest w sieciach komórkowych np) i ta kasa szła by tylko i wyłącznie na rozmowy - i podobnie by były ceny - czyli 10-12gr/min na rozmowy lokalne i międzymiastowe do sieci stacjonarnych i np 60-70gr/min na sieci komórkowe - i naturalnie także naliczanie sekundowe w standardzie.Tylko wtedy firma telefonii stacjonarnej miała by sens (musi być konkurencyjna..!)no i by miała usługi dostępu do internetu - ale nie jak obecnie - lecz, np 20-30zł brutto miesięcznie za łacze128kb/s, 50zł (np) za łacze 512kbit/512kbit

  • 0

    40. ~ehmm  2005-05-30 18:33:00  host: 212.244.115.33

    itp (np 70-80zł brutto miesięcznie za łacze 5-10Mbit/5-10Mbit bez limitów transferu...:))
    Jeśli czytali by to "władze" &TP, to mam jeszcze kilka innych pomysłów:)) - swój e-mail podałem z boku, a więc jak co to &TP - piszcie do mnie - chętnie pomogę w propozycjach jak zachęcić klientów..:)) - pozdrawiam

  • 0

    41. ~ehmm  2005-05-31 12:54:00  host: 212.244.115.33

    ja jeszcze sam do siebie - jeśli chodzi o "łapę rządu" to wprowadził bym tylko taki zapis do ustawy " każda firma telekomunikacyjna czy to stacjonarna czy komórkowa ma obowiązek udostępniać tzw prefiksy by można było swobodnie wybierać połączenia, które interesują danego klienta"(cnaczy chodzi mi o ceny połączeń) np - wtedy by może coś ruszyło - i jeśli by np TP miała takie ceny, jak pisałem wcześniej i na takich warunkach jak pisalem wcześniej - nie musiałaby obawiać sie konkurencji - ani wymyśłać "takich głupawych zagrywek" jak nie dopuszczanie konkurencji do lini telefonicznych czy łącz internetowych...
    Ale czy &TP do tego dorosła...??
    Mam wrażenie że jeszcze nie, &TP to firma która ma chyba za wiele patologii by wyjść na prostą...
    A szkoda.
    Pytanie, co rynek zaproponuje Polskim klientom?? - bo jak wiadomo rynek nie lubi próżni...

  • 0

    42. ~ooooooooo!!!A.F  2005-05-31 20:07:00  host: avl186.neoplus.adsl.tpnet.pl

    120 zł za 512kbps to chyba lekka przesada w japoni za 100 mbps płacą 20$.
    Kto się ze mną zgadza? Odpowiadajcie
    BOŻE GDZIE MY ŻYJEMY

  • 0

    43. ~no name  2005-06-01 14:45:00  host: 80.48.227.115

    oooooooooo!!!A.F A jak podpiszesz umowę na 24 miesiące (bzdura) to za 512 kbps zapłacisz 96 zł. W Multimedia Internet taka sama prędkość kosztuje 99 zł z umową na 12 miesięcy. $TP zaczyna się starać, ale jej to nie wychodzi. W ciągu dwóch lat tranfer może wzrosnąć dwukrotnie, a ludzie będą zobowiązani umową do opłacania tej samej stawki przez 24 miesiące.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-156-247.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet