Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Sylwestrowa awaria francuskiego Orange

Sylwestrowa awaria francuskiego Orange

Ringu 4 Stycznia 2011 12:35

0 0
Kilkuset abonentów Orange France doświadczyło przykrej niespodzianki w Sylwestra. Na skutek błędu w systemie operatora, ich wiadomości doszły do odbiorców w kilkudziesięciu kopiach.

Orange przyznało się do winy i obiecuje, że zwróci wszystkim poszkodowanym pieniądze. Część klientów już otrzymało rachunki na których znajdują się opłaty za zwielorotnione SMS-y i MMS-y - nawet o 300 sztuk za dużo.

Podczas Sylwestra i pierwszego dnia 2011 roku we Francji wysłano ponad 930 milionów wiadomości.


Źródło tekstu: Cellular News     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 1

    1. ~bzz  2011-01-04 12:42:00  host: korp14.avistamedia.pl

    No to ładnie im się tam rypło;)

  • 1

    2. ~  2011-01-04 12:44:44  host: 212.160.172.70

    heh ;p orange.. ;]

  • -1

    3. ~dih  2011-01-04 12:45:09  host: public-gprs98664.centertel.pl

    Podobno wszyscy mieli Nokie :)

  • -1

    4.  2011-01-04 12:49:09

    Pewnie wszyscy byli na androidzie :-)

  • -1

    5.  2011-01-04 12:49:46

    To na pewno byli pracownicy googla.

  • 0

    6.  2011-01-04 12:52:41

    France Telecom rządzi SMSy po 20gr gdy w GA są po 2gr, śmiech na sali.

  • 0

    8. ~jx  2011-01-04 12:57:25  host: public-gprs98664.centertel.pl

    A w nokii multitouch obsługuje sie klawiszami 4 i 6

  • 1

    9. ~olo  2011-01-04 13:00:41  host: 088156069091.skarzysko.vectranet.pl

    28 grudnia to i ja dostalem jednego smsa 7 razy. Z orange pl do orange pl

  • 0

    10. ~dph  2011-01-04 14:00:56  host: dph181.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W sylwestra polski Orange też był zapchany na maksa, ale jednak uniknęli awarii i dobrze, bo druga ogólnopolska awaria w jednym miesiącu byłaby dla nich katastrofą.

  • 0

    11. ~  2011-01-04 14:05:06  host: 213-238-85-76.adsl.inetia.pl

    zwielorotnione? translator się popsuł? 10 - potwierdzam, smsy po północy do orżnąć dochodziły po 10-20 minut

  • 2

    12.  2011-01-04 15:41:42

    Orżnąć niedługo całkiem się rozsypie :D Ekstra numer chciałem włączyć - od 2 miesięcy dostaję komunikat, że "usługa chwilowo niedostępna, spróbuj później". Chciałem zarejestrować się w portalu orange online: dostałem komunikat "jesteś już zarejestrowany, użyj normalnej procedury logowania" /numer jest dziewiczy, więc nigdy wcześniej nie mógł być zarejestrowany/. Na numerze internetowym orange free chciałem uruchomić usługę multi box gold - komunikat: "próba zmiany usługi zakończona błędem, spróbuj ponownie". Wszystkie usterki zgłoszone do BOK kilka tygodni temu. I dalej nic nie działa. Więc przeszedłem do Play. Tu jakoś wszystko działa a klienta nie mają za durnia i idiotę.

  • 1

    13.  2011-01-04 16:27:31

    * 12. RudyLis - to że numer kupiłeś jako nówkę, nie oznacza wcale, że ktoś już kiedyś go nie użytkował. Faktem jest jednak, że nawet jeżeli ktoś kiedyś z niego korzystał to powinien on odleżeć swoje i wszystkie dane powinny być wyzerowane. Moja mama ma od jakiś 10 lat nr w Orange, jak podpisywała umowę to były tylko numery zaczynające się na 501. Jak zrobili na stronie obsługę online to zalogowałem mamy nr i wyszło zupełnie inne imię i nazwisko, pomimo iż podawałem właściwe, informowałem o tym BOK ale stwierdzili, że ktoś kiedyś miał już ten numer i nic w nazwie nie mogą zrobić, a w systemie u nich jest wszystko OK. Tak więc logujemy się używając nru, a nie nazwy.

  • -1

    14. ~EDI  2011-01-04 17:06:46  host: host198-89-206-3.limes.com.pl

    ALE NEWS !! NORMALNIE KONIEC ŚWIATA!!... ŻENADA ! "Kilkuset abonentów" u żabojadów ! KOGO TO OBCHODZI ?

  • 1

    15.  2011-01-04 17:28:56

    napewno te kilkaset osob we Francji :-)

  • 1

    16.  2011-01-04 17:41:31

    U nas pewnie daliby minuty w sieci :P

  • 1

    17. ~impassive  2011-01-04 18:02:57  host: ip-89-174-125-153.multimo.pl

    13. "nic w nazwie nie mogą zrobić". Taaa. Edycja jednego, dwóch rekordów w bazie. Max 5 min roboty.

  • 0

    18. ~Tomcio  2011-01-05 01:18:53  host: public59241.xdsl.centertel.pl

    @RudyLis No ja tez jeden numer w firmie przenioslem do Play zeby zobaczyc jak jest. Na szczescie byl to pre-paid bo z Play... no coz... jakosc idzie za cena :) Czyli mam male rachunki i malo tez slychac hahah

  • 0

    19. ~xxl  2011-01-05 13:49:02  host: b14.idd.net.pl

    również w święta była podobna awaria, orange przeanalizujcie swoje rachunki.

  • 0

    20.  2011-01-13 00:48:39

    ja w okresie Wielkanocy miałem przypadek, że MMS-a do 10 kontaktów wysłali mi ośmiokrotnie, równo co godzinę. Najgorsze, że znajomi w środku nocy byli męczeni "przezemie" (dzięki czemu się dowiedziałem o tym i skontrolowałem rachunek).Wszystkie pozostałe wiadomości (ok 160MMS-ów) doszły normalnie. Zgłosiłem w BOK o jakiejś awarii w ich sieci. Sprawę rozpatrzono wnikliwie (2 miesiące) i negatywnie. Jako, że nie zamierzałem zapłacić za ich błąd odcięli mnie od sieci. Teraz mogę się cieszyć brakiem kontaktu z chamskimi złodziejami.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-234-61.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.