Po tradycyjnie słabszym I kwartale, w II kwartale producenci zanotowali wzrost, głównie dzięki rynkom rozwijającym się. Wszyscy, oprócz Motoroli, która zanotowała dramatyczny wręcz spadek o ponad 30% w porównaniu z II kwartałem 2006 roku.
Nokia znów umocniła swoją pozycję rynkowego lidera, sprzedając w II kwartale więcej telefonów niż kolejni trzej producenci w rankingu razem wzięci. Wszystko to głównie rynkom europejskim i azjatyckim, bo rynek amerykański to ciągle dla Nokii niezdobyty bastion.
Samsung zanotował czwarty z rzędu rekordowy kwartał pod względem ilości sprzedanych telefonów, co dzięki wyjątkowej słabości Motoroli pozwoliło mu zająć drugie miejsce na świecie. Do sukcesu mocno przyczyniła się seria Ultra, czyli "cienkich" telefonów, oraz udana sprzedaż na rynkach rozwijających się.
Motorola to jedyny producent, który zanotował spadek w ujęciu rocznym i to aż o ponad 30%. Słabo szło i w Azji, i na Bliskim Wschodzie, i w Afryce. Nienajlepiej też w Europie. Zaradzić temu mają nowi menadżerowie, odświeżone portfolio produktów i zwolnienia. Z pozytywnych informacji - w II kwartale Motorola sprzedała 100-milionowy telefon z serii RAZR.
SonyEricsson ma pewne, czwarte miejsce, które ma dzięki największemu wzrostowi w ujęciu rocznym - o ponad 50%. Hitami sprzedaży były Walkmany, dwa kolejne modele z tej serii pojawią się w III kwartale - W910i i W960i. Producent planuje także otworzenie kolejnego centrum badawczego, tym razem w Indiach - kraju, gdzie swoje fabryki mają dwaj wytwórcy telefonów firmy, Flextronics i Foxconn.
LG zanotował rekordowy kwartał pod względem sprzedaży, jednak nie zmniejszył, a wczęcz zwiększył dystans do SonyEricssona. Znacznie jednak poprawił swoje wyniki finansowe, głównie dzięki większej sprzedaży zaawansowanych i droższych telefonów, takich jak m.in. seria Chocolate.
Producent | Sztuk 2Q07 | Udział 2Q07 | Sztuk 2Q06 | Udział 2Q06 | Wzrost rok do roku |
Nokia |
100,8 mln | 37,0% | 78,4 mln | 33.4% | 28,6% |
Samsung |
37,4 mln | 13,7% | 25,2 mln | 10,7% | 48,4% |
Motorola |
35,5 mln | 13,0% | 51,9 mln | 22,1% | -31,6% |
Sony Ericsson |
24,9 mln | 9,1% | 15,7 mln | 6,7% | 58,6% |
LG |
19,1 mln | 7,0% | 15,0 mln | 6,4% | 27,3% |
Inni |
55 mln | 20,2% | 48,5 mln | 20,7% | 13,4% |
Razem |
272,7 mln | 100% | 234,7 mln | 100% | 16,2% |
Źródło tekstu: IDC, wł