Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Światowy rynek telefonów i systemów mobilnych w 3Q2012 wg Gartnera

Światowy rynek telefonów i systemów mobilnych w 3Q2012 wg Gartnera

sirmark 15 Listopada 2012 01:43

0 0

W III kwartale na rynek trafiło ponad 427,7 mln telefonów, czyli o 3,1% w porównaniu do III kwartału 2011 - wynika z danych przedstawionych przez Gartnera.



Największym producentem na świecie był Samsung, który sprzedał w tym czasie prawie 98 mln telefonów. Na drugim miejscu znalazła się Nokia z wynikiem 82,3 mln, a na trzecim Apple, którego sprzedaż wyniosła prawie 23,6 mln sztuk.




Smartfony w dalszym ciągu napędzają sprzedaż telefonów komórkowych na całym świecie. Rynek smartfonów zdominowały firmy Samsung i Apple, a ich łączny udział wyniósł 46,5%. Najwięcej z nich sprzedał Samsung - 55 mln sztuk dało mu 32,5% udziału w rynku smartfonów w 3Q2012. Bardzo zły kwartał zaliczyła Nokia, która spadła na 7 pozycję sprzedając tylko 7,2 mln smartfonów.

Producent 3Q2012 (mln) 3Q2012 udział 3Q2011 (mln) 3Q2011 udział
Samsung 97,9568 22,9% 82,6122 18,7%
Nokia 82,3006 19,2% 105,3535 23,9%
Apple 23,5503 5,5% 17,2953 3,9%
ZTE 16,6542 3,9% 14,1078 3,2%
LG Electronics 13,9688 3,3% 21,0146 4,8%
Huawei 11,9189 2,8% 10,6682 2,4%
TCL 9,3267 2,2% 9,0047 2,0%
RIM 8,9468 2,1% 12,7011 2,9%
Motorola 8,5627 2,0% 11,1827 2,5%
HTC 8,4286 2,0% 12,0999 2,7%
Pozostali 146,1151 34,2% 145,4622 32,9%
Razem 427,7295 100% 441,5022 100%

Wśród systemów mobilnych prym wiedzie Android, który zagarnął dla siebie już 72,4% rynku. Na drugim miejscu znalazł się iOS z udziałem 13,9%, a na trzecim BlackBerry mając 5,3%.

System 3Q2012 (mln) 3Q2012 udział 3Q2011 (mln) 3Q2011 udział
Android 122,4800 72,4% 60,4904 52,5%
iOS 23,5503 13,9% 17,2953 15,0%
BlackBerry OS 8,9468 5,3% 12,7011 11,0%
bada OS 5,0547 3,0% 2,4785 2,2%
Symbian 4,4049 2,6% 19,5001 16.9%
Windows Phone 4,0582 2,4% 1,7019 1,5%
Pozostali 0,6837 0,4% 1,0181 0,9%
Razem 169,1786 100% 115,1854 100%

O światowym rynku telefonów i smartfonów w 3Q2012 wg IDC pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: Gartner     

Dodaj do:
w sumie: 22
  • 0

    3. ~loool  2012-11-15 06:04:36  host: pradnik1a.gemini.net.pl

    czemu w w opisie nad drugą tabelką nie uwzględniono symbiana? to on powinien być drugim systemem a nie iOS

  • 1

    4. ~tow  2012-11-15 07:33:28  host: ats.giga-komputer.pl

    Niszowa Bada przed Symbianem i Widnows Phone, to ciekawe.

  • 1

    5. ~Alucard  2012-11-15 09:57:18  host: juh174.internetdsl.tpnet.pl

    Ten raport trzeba pokazać wszystkim applomaniakom którzy uważają iphona za cud boski. Ostatnio na innym forum czytałem ciekawy komentarz pewnego użytkownika który stwierdził że to tylko w Polsce iPhone jest mało popularny bo za granicą to ma go 90% użytkowników... szkoda że ten artykuł nie ukazał się wczoraj

  • 0

    6.  2012-11-15 10:07:46

    tempo wzrostu androida w statystykach za ostatni rok poraża dynamiką i ilością - z 60 do 120 mln sztuk. z 50 do 75% rynku

  • 0

    7.  2012-11-15 10:28:24

    Samsung powinien postawić większy nacisk na bada os, gdyby nie to że aplikacji jest mało wolałbym zostać przy wave I niż mieć SGS II.

  • 0

    8. ~PLANET  2012-11-15 10:48:41  host: jag4.dag.pl

    #2: chciałeś powiedzieć QoQ... @Hose: no nie rozśmieszaj mnie, Wave I do Galaxy S II? Z czym do ludzi? (oprócz metalowej obudowy wszystko jest gorsze, dużo gorsze). I chyba nie śledzisz tematu na bieżąco, bo Bada to już raczej R.I.P., teraz ma być przecież Tizen. Bada będzie co najwyżej w telewizorach.. || a tymczasem Windows Phone wyprzedzi w aktualnym kwartale dwa systemy mobilne.. No, jeden na pewno. Ball(d)mer na pewno juz skacze pod sufit i ryczy wniebogłosy, robiąc z siebie jak zwykle debila:) @Redakcjo: brakuje tabelki z danymi smartfonów, do nich odnosi się zaledwie jeden akapit w tekście i jak rozumiem jakieś dane w raporcie były na ich temat przedstawione.

  • -1

    9.  2012-11-15 10:51:10

    6, głupich nie sieją. Sami się rodzą. Tylko taki komentarz się nasuwa.

  • -1

    10.  2012-11-15 10:54:21

    @5 i tak by uznał, że to nie prawda i "iPhone forever!" z takimi się nie dyskutuje - czasu szkoda. Sam się często niestety łapię na tym, że marnuję na takich swój cenny czas.

  • 0

    11. ~PLANET  2012-11-15 11:07:16  host: jag4.dag.pl

    Tu odrobinę więcej danych: http://goo.gl/EkTST

  • 1

    12.  2012-11-15 11:38:03

    @Planet poszedłeś trochę szeroko, tak się składa że mam SII a moja żona ma Wave I który wcześniej był mój, mimo że Wave jest znacznie starszy to właściwie w niczym nie ustępuje SGS II mimo gorszych "bebechów", chodzi szybko i sprawnie więc czego więcej oczekiwać od smartfona? Otóż wsparcia a jego brak w sklepie Samsunga. Temat śledzę na bieżąco, problem w tym że Samsung zabiera się za Tizen jak pies za jeża! Więc albo "kuć" bada albo ruszyć wreszcie ten Tizen. Co do obudowy, wybacz ale porównanie Wave I do SGS II, to jak porównanie dzieła sztuki do klocka znalezionego gdzieś w lesie.

  • -1

    13. ~PLANET  2012-11-15 11:53:21  host: jag4.dag.pl

    Totez napisalem, ze Wave sie broni jedynie obudowa... :) Uzywalem na domyslnym ROMie, takze najnowszym oficjalnym i gotowanych rowniez, a takze portowanym Androidzie (WP nie bylo sprawdzane) i Wave I zdecydowanie ustepuje S II. Bynajmniej nie chodzi NAWET o aplikacje, czy wielkosc ekranu o ten cal.. Tylko o ogolna plynnosc dzialania! Porownuje do ICSa. Bada jest minimalnie stabilniejsza, ale to zadna rekompensata, przezyje zwieszke procesu i jego zabicie raz na jakis czas. Ostatnia kwestia: Samsung nie od dzis i nie od wczoraj robi ta Bade tak, jak robi teraz tego Tizena - powoli. Wspolpraca z Intelem powinna wyjsc na dobre, ale pierwsze urzadzenia maja przeciez wyjsc w pierwszym kwartale 2013, wiec mozna sobie pospieszac, a oni i tak zrobia swoje..

  • 1

    14.  2012-11-15 11:58:36

    @Planet -Wave jest minimalnie mniej płynny, ale o rok starszy i za mniej niż połowa ceny SGS II, w kwestii obudowy zjada SGSa na śniadanie więc to bardzo dobry telefon w rewelacyjnej cenie, tylko brak aplikacji go zabija.

  • 0

    15. ~PLANET  2012-11-15 12:06:43  host: jag4.dag.pl

    Obudowe olewam, bo mam etui, wiec nie musisz przywolywac tego argumentu po raz n-ty ;) Nie powiedzialbym "minimalnie", no ale to moje zdanie :) Cena - kto chcial kupic, to juz kupil jedno albo drugie... A wejscie w martwa platforme jest idiotyzmem, juz predzej mozna wziac 3GSa zamiast Wave I. Zabawne jak piszesz, ze jest taki super, choc "brak aplikacji" - ja tez swojego czasu uwielbialem mojego HTC TyTN II i to tez byla fajna maszynka out of the box, tylko ze kurde, jakies kiepskie wsparcie np. w kwestii gier sie okazalo, a im dalej w las tym gorzej ;) Przyklady niezlych badz dobrych sprzetow z "nieaktywna" platforma mozna przeciez mnozyc.. Tylko po co?

  • 0

    16. ~Hose  2012-11-15 13:48:11  host: user-94-254-145-6.play-internet.pl

    @Planet - nawiązuje tylko do pierwszego komentarza (nr:7) więc dlatego mowa o platformie. SGS II jest świetny, lubie go, ale Wave lubiłem bardziej, no i nie musiał być w nic "ubrany". Odnoszę też wrażenie graniczące z pewnością że szkło wyświetlacza w Wave jest odporniejsze na zarysowania niż to z SGS II.

  • 0

    17.  2012-11-15 14:40:05

    "Bo masz etui" - ale musiałeś je kupić i telefon w nim wygląda nieestetycznie, a poza tym to ograniczenie wygody. Obudowy SGS-ów to plastikowy żart.

  • 0

    18. ~PLANET  2012-11-15 14:50:13  host: jag4.dag.pl

    No i masz racje co do szkla. Wave'a mozna lubic, niezly kawalek sprzetu, niemniej jak sie to skonczylo - obydwoje wiemy. Dygresyjka: Jesli warto pominac S III, to wlasnie ze wzgledu na spasowanie/naprezenie/materialy (czasami pekniety jest juz PODOBNO _PRZY_ZAKUPIE_) - glownie przy obiektywie i na rancie/bokach, ale nie tylko. Serwisy to ponoc uznaja, nie jest to bardzo czeste, ale jednak wystepuje. Crash testy natomiast jak wiesz sa bezlitosne. I tutaj taki Note II wychodzi obronna reka - i jedno i drugie jest o wiele lepsze, bardzo fajnie, ze to poprawili mimo wizualnie tego samego designu/materialow. Tylko, ze mimo wszystko jest dosc szeroki, nawet jesli postawili na ta sama szerokosc co w Note I. De facto niby ma sie go lepiej trzymac (zakraglone boki i ewentualnie rogi), ale ogolnie to jest ciut bardziej sliski i przez to wcale nie jest lepiej ;) Ale smiga baardzo ladnie (pomijam odgrzewana do granic mozliwosci grafike, choc taktowana na 533 Mhz). Mam dobrze przeczucia, co do (niestety a'la-patelniowe) 5" w przypadku S IV (zapewne z nieszczesnym FHD). O ile dadza dobre materialy/spasowanie, zapewnia wymienna baterie (prawie na pewno) i pamiec (ciut mniej jestem pewny po ostatnich tragicznych ruchach konkurencji) i dadza takie speki, jakie sa prognozowane (CPU quad, zapewne Exynos 5450 nawet do 2 Ghz, minimum 2 GB RAMu, GPU nareszcie potezne - Mali T-604, potencjalnie mozliwy nawet octa-core (!), takze szykuje sie Adreno 320-beater, poza tym to 5" i FHD (i tu niespodzianka, bo jesli sie nie wyrobia z produkcja, a rozne sygnaly docieraja, to bedzie nie (S)AMOLED, a... LCD!) no i aparat - tylny zapewne juz ich autorstwa, 13 Mpix (mial byc juz w Note II, tylko ze Sony, teraz podobno beda ichnie) i WRESZCIE 2+ Mpix z przodu - to mozna brac w prawie-ciemno :D Osobiscie czekam na ta 'ciepla buleczke', ale w takiej formie, nie innej ;) Koniec dygresji ;)

  • 0

    19. ~PLANET  2012-11-15 15:01:57  host: jag4.dag.pl

    #17: Łuuu, wydalem az nieco wiecej, niz parenascie zlotych+przesylka (razem az paredziesiat!) i mam takie chroniace przede wszystkim OBIEKTYW (ale przeciez te sie nie rysuja... no nie? ;), ekran posrednio takze, a poza tym twardy plastik dobrze chroni tel., a etui pokryte jest gumowym tworzywem - o wiele lepszy uchwyt. I faktycznie, mam epizodyczne ograniczenie uzytkowania skrajnych bokow raz na sto lat. Dzieki wujku dobra rada! ;) Co nie zmienia faktu, ze owszem, jest to plastik. Rowniez taki plastik, ze w porownaniu: taki iP4 (metal! szklo z helikopterow! blablabla!) jak mi upadl, to o wiele gorzej przezyly to boki - i pojawila sie pozioma, na szczescie prosta rysa na wyswietlaczu wskutek naprezenia chwile pozniej - a S2, ktory takze zaliczyl upadek (nie, nie robilem crashtestow ;), ma ze trzy ryski na wyswietlaczu w tym jedna odrobine glebsza, ale dalej malo zauwazalna ; tylna klapka sobie wypadla, ale tyl, jak i boki przezyly. Uuu rzeczywiscie, plastik, tragedia ;) Co do elegancji, dla mnie tam czarny S2 takze w etui jest elegancki, ale o gustach sie nie dyskutuje ;) Szczegolnie, za kazdy chwali swoj model, no nie? ;)

  • 0

    20. ~  2012-11-16 00:12:44  host: user-94-254-195-20.play-internet.pl

    No właśnie - dla jednego ograniczenie użytkowania spowodowane koniecznością używania etui będzie "epizodyczne", a dla drugiego tak samo nieważne i pomijalne będą trochę inne specyfikacje sprzętowe Wave. Co użytkownik to inne wymagania - szkoda tylko, że producenci najbardziej pamiętają tylko o jednej grupie - gadżeciaży.

  • 0

    21. ~LepikPL  2012-11-17 11:49:09  host: 87-205-45-117.adsl.inetia.pl

    @20 A nie zastanawialiście się czemu producenci nie dodają etui do zestawu? Przecież silikon znakomicie chroni. Moja spiskowa teoria: SGS3 specjalnie jest nietrwały. Wręcz po 24 miesiącach ma się rozpaść. Wave 1 będzie na wieki.

  • 0

    22.  2012-11-20 21:04:10

    Android na pierwszym miejscu, wcale mnie to nie dziwi, to najlepszy system. Korzystam z niego w telefonach LG, super połączenie tej marki z androidem

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-138-206.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.