Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Światowy rynek telefonów i smartfonów w 2013 roku wg IDC

Światowy rynek telefonów i smartfonów w 2013 roku wg IDC

WitekT 28 Stycznia 2014 08:58

4 1

W 2013 roku na rynek trafiło 1,82 mld telefonów komórkowych. To pierwszy rok, kiedy smartfony przekroczyły poziom 1 mld sztuk - wynika z danych IDC.



Choć Samsung jest niekwestionowanym liderem we wszystkich zestawieniach, to prawdziwymi gwiazdami Huawei, LG i Lenovo. Pierwszy ciągle pracuje nad swoją marką, drugi wyszedł z tarapatów, a trzeci swój wynik osiągnął praktycznie bez obecności w Europie i USA. Wszyscy trzej zanotowali wzrosty na poziomie ponad 50% rok do roku, choć z małej bazy. Z zestawienia 5 największych dostawców smartfonów wypadło ZTE.

Ranking producentów smartfonów w IV kwartale i całym 2013 roku:




smartfony

4Q13 mln szt.

4Q13 udział

4Q12 mln szt.

4Q12 udział

Zmiana rok do roku

Samsung

82,0

28,8%

66,7

29,1%

22,9%

Apple

51,0

17,9%

47,8

20,9%

6,7%

Huawei

16,4

5,8%

10,5

4,6%

56,5%

Lenovo

13,9

4,9%

9,4

4,1%

47,3%

LG

13,2

4,6%

8,6

3,8%

53,2%

Pozostali

107,9

37,9%

85,9

37,5%

25,6%

Razem

284,4

100,0%

229,0

100,0%

24,2%


smartfony

2013 mln szt.

2013 udział

2012 mln szt.

2012 udział

Zmiana rok do roku

Samsung

313,9

31,3%

219,7

30,3%

42,9%

Apple

153,4

15,3%

135,9

18,7%

12,9%

Huawei

48,8

4,9%

29,1

4,0%

67,5%

LG

47,7

4,8%

26,3

3,6%

81,1%

Lenovo

45,5

4,5%

23,7

3,3%

91,7%

Pozostali

394,9

39,3%

290,5

40,1%

35,9%

Razem

1004,2

100,0%

725,3

100,0%

38,4%



Ranking producentów telefonów w IV kwartale i całym 2013 roku:

telefony

4Q13 mln szt.

4Q13 udział

4Q12 mln szt.

4Q12 udział

Zmiana rok do roku

Samsung

112,0

22,9%

113,6

23,5%

-1,4%

Nokia

63,4

13,0%

86,3

17,8%

-26,5%

Apple

51,0

10,4%

47,8

9,9%

6,7%

LG

18,5

3,8%

15,4

3,2%

20,2%

Huawei

17,9

3,7%

15,9

3,3%

12,6%

Pozostali

225,6

46,2%

205,1

42,4%

10,0%

Razem

488,4

100,0%

484,0

100,0%

0,9%


telefony

2013 mln szt.

2013 udział

2012 mln szt.

2012 udział

Zmiana rok do roku

Samsung

446,7

24,5%

409,4

23,6%

9,1%

Nokia

251,0

13,8%

335,6

19,3%

-25,2%

Apple

153,4

8,4%

135,9

7,8%

12,9%

LG

70,0

3,8%

56,6

3,3%

23,6%

Huawei

55,5

3,0%

47,5

2,7%

16,7%

Pozostali

845,2

46,4%

753,1

43,3%

12,2%

Razem

1821,8

100,0%

1738,1

100,0%

4,8%

Źródło tekstu: IDC, wł     

Dodaj do:

Tagi: apple | huawei | idc | lenovo | nokia | samsung | zte

w sumie: 20
  • 0

    1. ~Ciekawe  2014-01-28 09:04:49  host: aaub64.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ciekawe jak wygląda procentowo sprzedaż Chińskich smartfonów (jak np ZOPO, iOcean).

  • 2

    2.  2014-01-28 09:11:12

    1: ciągle są za mali. W Chinach rządzi Lenovo.

  • 0

    3.  2014-01-28 09:26:27

    Uuu brak Sony, czyżby tylko w Polsce byli tak bardzo popularni?

  • 4

    4.  2014-01-28 09:32:24

    babeo: tak, Sony w Polsce cieszy się ponadprzeciętną popularnością. Podobnie jak Nokia - Polacy mają sentyment do pewnych marek.

  • -4

    5.  2014-01-28 09:39:09

    No ja bym nie mówił o sentymencie, bo jak można powiedzieć o Amerykanach i ich markach? To nie sentyment tylko patriotyzm pewnie - bo to ich marka? Każdy rynek ma swoje popularne marki a nie sentyment. A jeśli sentyment to nie w tak negatywnym (przynajmniej ja to tak odebrałem) rozumieniu ;-)

  • 1

    6.  2014-01-28 09:39:41

    Zaraziłem się chyba marką SE i od czasu k800i lubię ich produkty. Mają pewne wady, ale i tak Sony u mnie wygrywa z Samsungiem jakością wykonania. Sam wygląd telefonów z serii galaxy i ich nakładki na androida mnie odrzuca. Dziwne, że jednak w statystykach wygrywa tandeta?

  • 1

    7.  2014-01-28 10:22:02

    Apple nadrabia swoją pozycją w USA, Samsung low-endami. Wypuszcza się trenda, który w najtańszych abo kosztuje te kilkadziesiąt zł, ale zawsze sztuka do przodu. Nie tylko w naszym, pięknym kraju telefon za "złotówkę" to okazja.

  • 3

    8.  2014-01-28 10:32:09

    Wrażenie robi Apple ze 153,4 mln sztuk z 3 modelami w swoim portfolio(4s, 5s, 5c) w porównaniu z 313,9 mln sztuk Samsunga, z ogromną ilością modeli.

  • 0

    9.  2014-01-28 10:32:10

    Jak patrzę na te statystyki to aż mnie ciarki przechodzą. Smartphone-y stanowią ~55% ogólnej liczby produkowanych telefonów. Procent ten jak wynika z tabeli rośnie bardzo szybko, bo w 2012 było 41%. W tym tempie to za 3 lata ciężko będzie kupić "nie smartphone-a). Witku może wiesz, co się składa na Smartphone-y w tej statystyce. Czy system operacyjny, czy dotyk. Czy np. Blackberry 9800, nokia Asha, czy nokia E72 to smartphone-y w tym ujęciu?

  • -6

    10.  2014-01-28 11:34:38

    @8 Apple to potęga, ludzie kupują ten sprzęt nie mając pistoletu przystawionego do głowy. Po prostu są najlepsi a najlepszy ma zawsze pod górkę z całą resztą.

  • 1

    12. ~Calm7  2014-01-28 11:48:01  host: n11-04-04.opera-mini.net

    10). Ty to nawet z przystawionym pistoletem do głowy - swojego ajfonka nie zostawisz :-D

  • 0

    13. ~Goral  2014-01-28 11:56:42  host: 212.160.172.70

    #11 i #12 - a co Wy (czy ja) byście pisali jakby PIT-11 wystawiał Wam Apple Poland ? ;P Apple to dla mnie była potęga i innowacyjność na etapie Apple II i pierwszych MAC-ów - z GUI którego jeszcze dłuuugo nie było w innych systemach , wtedy faktycznie to była awangarda i coś nowego. Albo iPody. Teraz - równia pochyła, zero innowacyjności, za to z grupką co trzeba przyznać faktycznie lojalnych klientów

  • -2

    14. ~Goral  2014-01-28 12:24:01  host: 212.160.172.70

    Jeszcze jedno. W ciągu roku (w uproszczeniu) przybyło prawie 300 mln użytkowników smartfonów - licząc że część zakupów było na wymianę starego modelu na nowy, no ale tych wymienianych kupowano też rok-dwa temu też mniej. Z tego 300 mln przyrostu Apple uszczknęło tylko niecałe 20 mln. Jak firma ma udział we wzroście rynku na poziomie 1/10 (w sensie: na 10 nowych klientów 9 wybiera coś innego), to to nie jest dobry znak. Apple przesypia temat jak już paru potentatów w naszej branży. Bez jakiejś totalnej rewolucji, skoku funkcjonalności na miarę przeskoku telefon->smartfon, nie wróżę im więcej niż 5 lat na rynku. Android wykończy Appla skalą.

  • 0

    15.  2014-01-28 12:28:28

    @13 Nie przesadzaj Góralu, mnie play wystawia PITa a nie czuję oporów by powiedzieć ze mają ofertę drogą a reklamy marne :P Co zaś do reszty to zgadzam się, patrzac na ofertę Appla mam wrażenie jakby komuś brakło pomysłu na jakiekolwiek innowacje 'a dodamy literkę, podniesiemy numerek o +1 i zmienimy obudowę na róshofą! Do tego damy aktualizacje tylko na to to ludzie będą wymieniać"

  • 0

    16.  2014-01-28 12:31:11

    Nie ma jednak mowy o 'wykończeniu Apple', za duży gracz (nawet jeśli rośnie tak że niewiele mu braknie do cofania się) i zbyt mocno faworyzowany w rodzimym kraju, zaś USA jest na tyle wielkim i ludnym bydlęciem by firma przetrwała duuużo czasu

  • -2

    17.  2014-01-28 12:36:36

    @14 czy fiat, deawoo (szczególnie z modelami Tico i Matiz) czy renault (wyróżniającym się wyjątkowym wdziękiem i baaaaaardzo popularnym w PL modelem Talia) wykończyły wielkiego Mercedesa i BMW tylko dlatego, że wolumen miały większy...? Raczej nie... Ehhh myślenie ma przyszłość @Góral...

  • 0

    18. ~Goral  2014-01-28 13:19:00  host: 212.160.172.70

    #17 Tylko że ten Twój 'mercedes i bmw' wśród smartfonów ma: chlubną przeszłość - w 1920 zrobili model który wygrał Le Mans (nawiązując do rewolucji którym faktycznie był pierwszy iPhone), bagażnik właśnie od Tico, kółka 13'' (nawiązując, dla ułatwienia: do mini-żenado-ekraniku a'la androidowy Hello Kitty), wszystkie śrubki gwiazdkowe a nie metryczne czy calowe czyli nic w warsztacie nie pasuje (nawiązując do niestandardowych kabelków) , za to zaj...sty perłowy kładziony ręcznie lakier (nawiązując do faktycznie niezłej jakości wykonania) ;) Sorry ale jakbym miał użyć jakiegoś porównania do motoryzacji to bym raczej widział iPhone jako fabię w wersji 1.0 albo jakiegoś (już komplementując) Getza w wersji podstawowej czyli w określonych środowiskach kultowe, niemniej małe G bez klimy,bagażnika, zerowej frajdzie z jazdy, aspirującymi do walki z Evo albo jeszcze lepiej z całym Mitsubishi czyli Androidem (mocno ewoluujący, zróżnicowany, posiadający modele w różnych segmentach, klasach i wielkościach, z silnikami od 40 do 520 KM) :) Pytanie retoryczne ( pomocnicze): jak bardzo powiększasz obraz Onetu na ekranie Twojego 'mercedesa i bmw' by przeczytać choćby nagłówki ? ;) ile milimetrów szerokości ma klawisz 'a' na wirtualnej klawiaturze w widoku pionowym ? robiłeś kiedyś tą swojąS-klasą zdjęcia pod wodą ? Posłuchałeś radia ? Jak Ci się jechało (już prawdziwym autem) z nosem 3cm od ekraniku z nawigacją żeby zobaczyć kiedy skręcić? ;)

  • 0

    19.  2014-01-28 16:02:20

    A on Tobie powie, że ma iLupę.. ;) tyle gadania ze ścianą, ja bym się wstydził takie głupoty pisać nawet za pieniądze.. : p No cóż, o tempora o mores ...

  • 0

    20. ~Adam M  2014-01-29 11:57:44  host: www2.euron.pl

    @10 - ze śmiechu aż monitor poplułem :)

  • 0

    21. ~Winniczek  2014-01-29 23:32:05  host: admr43.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @10 kupują zapatrzeni w USA, a większość amerykanów to półgłówki na poziomie gimnazjalisty co ledwo z klasy do klasy przechodzi. Oprócz srajfonów świetnie się tam sprzedaje też amunicja na zombie :):):). W krajach rozwiniętych, gdzie większość konsumentów jest świadoma, jak np. Niemcy iPhone ma ok. 10% i pewnie połowa tego to turasy lansujące się w BMW E46. W stanach wystarczy, że Justin Bieber stawiał klocka ze srajfonem w ręku i +5mln sprzedanych.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-196-37.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.