Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Światowy rynek tabletów w 4Q2013 wg Strategy Analytics

Światowy rynek tabletów w 4Q2013 wg Strategy Analytics

sirmark 14 Lutego 2014 19:55

0 0

W IV kwartale 2013 r. na rynek trafiło 76,8 mln tabletów, o 20% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku - wynika z danych Strategy Analytics.




Apple regularnie zwiększa sprzedaż iPadów, ale jego udział w rynku spadł w ostatnim kwartale zeszłego roku. Dobre wyniki notuje Samsung zwiększając sprzedaż o 81% i zdobywając 17,7% rynku. Tablety Apple i Samsunga to ponad połowa urządzeń, które trafiły na rynek. Inne, duże marki zaczynają być także bardziej widoczne, spory wzrost, choć z niskiej bazy, zanotował Lenovo (275% wzrostu) oraz Acer (150% wzrostu).


Znaczącą część rynku, bo aż 24%, mają tablety sprzedawane w model "whitebox", czyli urządzenia, na których obudowie może znaleźć się dowolne logo lub symbol graficzny zamówiony przez odbiorcę. Są to przeważnie producenci tanich urządzeń.


Producent 4Q13 mln szt. 4Q13 udział 4Q12 mln szt. 4Q12 udział Zmiana rok do roku
Apple 26,0 33,9% 22,9 35,7% 14%
Samsung 13,6 17,7% 7,5 11,7% 81%
Amazon 4,6 6,0% 4,5 7,0% 3%
Asus 3,6 4,7% 3,2 5,0% 13%
Lenovo 3,0 3,9% 0,8 1,2% 275%
Acer 1,0 1,3% 0,4 0,6% 150%
"White Box" 18,4 24,0% 17,4 27,1% 6%
Pozostali 6,6 8,6% 7,4 11,5% -11%
Razem 76,8 100,0% 64,1 100,0% 20%

Źródło tekstu: Strategy Analytics, wł     

Dodaj do:

Tagi: strategy analytics | tablet

w sumie: 9
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    3.  2014-02-14 22:48:50

    Czemu cienko? Co trzecie sprzedane urzadzenie bylo Appla. Malo? Biorac pod uwage, ze raczej uderzaja do segmentu Premium, to przoduja w sprzedazy... Wszak wg tych statystyk, no-name za 200 zeta i Ipad4 sa traktowani jednakowo: jako jedno urzadzenie. A to sprzedaz tych najtanszych urzadzen jest najwieksza.

  • Ten komentarz został ukryty.

    -2

    4.  2014-02-14 23:57:06

    @3 w końcu jeden mądry wpis na forum od miesięcy na temat Apple!!! Brawo!

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    5. ~Calm7  2014-02-15 00:03:48  host: n10-02-02.opera-mini.net

    4). Zawsze wiedziałem, że Twoje takowe nie były :-D

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    6. ~  2014-02-15 09:33:02  host: 89-67-138-26.dynamic.chello.pl

    Jaki segment Premium? Jako posiadacz ipada stwierdzam stanowczo że to zwykła zabawka dla dzieci. Poważny tablet w segmencie Premium jest na Windows 8.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    7. ~Nick  2014-02-15 10:12:31  host: 92.60.132.22

    Apple chce być premium, bo tak jest PR budowany, żeby jakimś cudem usprawiedliwić ceny, które wynikają tylko i wyłącznie z chorej marży, czyli z naciągania klientów. Popieram przedmówcę, jak ktoś chce mieć Premium to kupuje użyteczny sprzęt na Windowsie a nie stand alone zabawkę typu iOS7. Tablety na Androidzie to też zabawki ale z większą ilością dostępnych aplikacji.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    8.  2014-02-15 13:57:58

    @7: ten sprzęt na Windowsie jest tak użyteczny, że nikt go nie kupuje ;) iPady i reszta tabletów sprzedają się za to jak świeże bułeczki.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    9.  2014-02-16 13:09:22

    @7 a to ciekawe z tą ilością dedykowanych aplikacji na tablety z androidem, możesz jakieś liczby podać w porównaniu do iPada?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    10.  2014-02-16 13:10:29

    @8 hehe, tak samo jak Nokie z fizycznymi klawiaturami nikt nie kupował, że aż padła, a takie to było użyteczne, że wszyscy przesiedli się na smartfony dotykowe :)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    11. ~Calm7  2014-02-16 13:22:41  host: n10-02-02.opera-mini.net

    10). Ale Ty głupi, że aż szkoda języka strzępić!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-158-28.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz Supernet, nową ofertę abonamentową T-Mobile?

Supernet - nowa oferta abonamentowa T-Mobile

 

Zobacz wynik | Opinie (36)

Archiwum Ankiet