W III kwartale na rynek trafiło 27,8 mln tabletów. To o 6,7% więcej niż w II kwartale i 49,5% więcej niż w III kwartale 2011 roku - wynika z danych IDC.
Spada udział Apple w rynku tabletów - z 65,5% w II kwartale do 50,4% w III kwartale - głównie dzięki bardzo dobrym wynikom Samsunga i Amazona.
Vendor |
3Q12 mln szt. |
3Q12 udział |
3Q11 mln szt. |
3Q11 udział |
Zmiana rok do roku |
Apple |
14,0 |
50,4% |
11,1 |
59,7% |
26,1% |
Samsung |
5,1 |
18,4% |
1,2 |
6,5% |
325,0% |
Amazon |
2,5 |
9,0% |
nd. |
nd. |
nd. |
Asus |
2,4 |
8,6% |
0,7 |
3,8% |
242,9% |
Lenovo |
0,4 |
1,4% |
0,2 |
1,1% |
100,0% |
Pozostali |
3,3 |
12,2% |
5,4 |
28,9% |
-38,9% |
Razem |
27,8 |
100% |
18,6 |
100% |
49,5% |
Źródło tekstu: IDC, wł