DAJ CYNK

Światowy rynek tabletów w 1Q2013 wg Strategy Analytics

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

W I kwartale 2013 roku na rynek trafiło 40,6 mln tabletów, o 117% więcej niż w I kwartale 2012 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

W I kwartale 2013 roku na rynek trafiło 40,6 mln tabletów, o 117% więcej niż w I kwartale 2012 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Apple iOS utrzymał pierwszą pozycję z 19,5 mln sztuk tabletów, co dało 48,2% udziału w rynku. Jednak zbliża się do niego Android z 17,6 mln sztuk i udziałem na poziomie 43,45. Jeżeli jednak w Androidzie uwzględni się tanie tablety "niemarkowe", to udział tego systemu w rynku wyniesie 52%, a iOS spadnie do 41%

Sprzedaż markowych tabletów (mln szt.) 1Q2012 1Q2013
Apple iOS 11,8 19,5
Android 6,4 17,6
Windows 0,0 3,0
Pozostali 0,5 0,4
Razem 18,7 40,6

Udział w rynku (proc.) 1Q2012 1Q2013
Apple iOS 63,1% 48,2%
Android 34,2% 43,4%
Windows 0,0% 7,4%
Pozostali 2,7% 1,0%
Razem 100% 100%
Wzrost w ujęciu rocznym 146% 117%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics, wł