DAJ CYNK

Światowy rynek tabletów po 2Q2015 według IDC

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Światowy rynek tabletów kurczy się z kwartału na kwartał. W II kwartale tego roku sprzedano 44,7 mln sztuk tych urządzeń, o 7% mniej niż przed rokiem.

Światowy rynek tabletów kurczy się z kwartału na kwartał. W II kwartale tego roku sprzedano 44,7 mln sztuk tych urządzeń, o 7% mniej niż przed rokiem.

Niekwestionowanym liderem pozostaje Apple, z 24,5% rynku. Również i w jego przypadku chętnych na nowe tablety zaczyna brakować - sprzedaż spadła w skali roku o blisko 18%. Z 12-procentowym spadkiem drugą lokatę zajmuje Samsung, trzeci od dłuższego czasu jest Lenovo - w II kwartale z 6,8-procentowym wzrostem sprzedaży.

Firmy Huawei i LG wyrzuciły z pierwszej piątki Asusa i Amazon. Obie firmy sprzedały po 1,6 mln sztuk tabletów, uzyskując ponad stuprocentowe wzrosty w skali roku.

Na minusie byli nie tylko dwaj najwięksi producenci, ale i marki spoza wielkiej piątki, które sprzedały średnio o 9,3% mniej tabletów niż przed rokiem. Za spadkami na rynku tabletów stoi kombinacja dwóch czynników: coraz większa popularność telefonów z dużymi ekranami, które okazują się wystarczające również do tabletowych zastosowań oraz dłuższy cykl życia tabletów - nie wymieniamy ich co roku czy co dwa lata, lecz co trzy i więcej lat.

Producent 2Q2015
(mln sztuk)
Udział
(2Q2015)
2Q2014
(mln sztuk)
Udział
(2Q2014)
Zmiana roczna
Apple 10,9 24,5% 13,3 27,7% -17,9%
Samsung 7,6 17,0% 8,6 18,0% -12,0%
Lenovo 2,5 5,7% 2,4 4,9% 6,8%
Huawei 1,6 3,7% 0,8 1,7% 103,6%
LG 1,6 3,6% 0,5 1,0% 246,4%
Pozostali 20,4 45,6% 22,4 46,7% -9,3%
Razem 44,7 100% 48,0 100% -7,0%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł