DAJ CYNK

Światowy rynek smartfonów w 4Q2017 wg IDC

msnet

Prawo, finanse, statystyki

W 4Q2017 na rynek trafiło 403,5 mln smartfonów. Choć w ostatnich miesiącach Apple przegonił Samsunga, to w całym roku Koreańczycy dostarczyli na rynek więcej urządzeń.



W 4Q2017 na rynek trafiło 403,5 mln smartfonów. Choć w ostatnich miesiącach Apple przegonił Samsunga, to w całym roku Koreańczycy dostarczyli na rynek więcej urządzeń.

Ostatni kwartał 2017 roku przyniósł zmiany w pierwszej piątce największych producentów smartfonów, choć skład "drużyny" pozostał bez zmian. Liderem 4Q2017 został Apple, który odebrał palmę pierwszeństwa Samsungowi. O jedno oczko w górę powędrował Xiaomi, który znalazł się tuż za podium. W porównaniu do sytuacji sprzed roku, jedynie Xiaomi odnotował wzrost sprzedaży i to prawie dwukrotny (96,9%). Największy spadek dotyczył marki Oppo.

Apple odnotował niewielki spadek sprzedaży w stosunku do ostatniego kwartału 2016 roku, jednak nie przeszkodziło to w zdobyciu tytułu lidera rynku. Było to możliwe głównie za sprawą nowych urządzeń, czyli iPhone'a 8, iPhone'a 8 Plus i iPhone'a X. Chociaż popyt na iPhone'a X nie był tak duży, jak oczekiwano, smartfony Apple'a trafiły do szerszego grona odbiorców zarówno na rynkach wschodzących, jak i rozwiniętych. W całym 2017 roku Apple zajął drugie miejsce, dostarczając na rynek 215,8 mln sztuk, czyli o 0,2% więcej niż w 2016 roku.

Samsung pozostał liderem światowego rynku smartfonów w 2017 roku z 317,3 mln egzemplarzy (wzrost o 1,9% rok do roku). W IV kwartale koreański gigant dostarczył 74,1 mln sztuk smartfonów, czyli o 4,4% mniej w porównaniu z wynikiem z 2016 roku. Obecnie wiele osób czeka na premierę modeli Galaxy S9 i Galaxy S9+, które mogą się przyczynić do powrotu koreańskiego koncernu na pierwsze miejsce w ujęciu kwartalnym.

Huawei nadal trzyma się na ostatnim miejscu podium, pomimo silnej konkurencji ze strony innych chińskich marek. Sprzedaż kwartalna na poziomie 41,0 mln sztuk oznacza spadek o 9,7% w porównaniu do sytuacji z 4Q2016. W całym 2017 roku Huawei sprzedał 153,1 mln egzemplarzy smartfonów, o 9,9% więcej niż rok wcześniej. Przyczyniła się do tego seria Mate oraz submarka Honor, a także budżetowe smartfony z serii Y.

Xiaomi to jedyny producent wymieniony w raporcie IDC, który wciąż sprzedaje coraz więcej, a wzrost ten w ciągu roku wyniósł prawie 100%. Firma nadal koncentruje się na rozwoju poza Chinami, a największymi rynkami dla jej produktów są Indie i Rosja. Marka nadal zwiększała swoją obecność detaliczną, nawiązując współpracę z kolejnymi partnerami, w tym z wielkoformatowymi sklepami detalicznymi, a także uruchamiając nowe sklepy Mi.

Oppo spadł na 5 pozycję, z liczbą 27,4 mln smartfonów w 4Q2017. Jednocześnie w całym 2017 roku firma utrzymała 12% wzrost sprzedaży, dostarczając na światowy rynek 111,8 mln smartfonów. Także marka Oppo wyszła poza Chiny, zdobywając przyczółki w innych krajach azjatyckich, takich jak Indie, Indonezja i Wietnam.

Producent Sprzedaż w 4Q2017
(mln szt.)
Udział w rynku w 4Q2017 Sprzedaż w 4Q2016
(mln szt.)
Udział w rynku w 4Q2016 Zmiana rok do roku
Apple 77,3 19,2% 78,3 18,2% -1,3%
Samsung 74,1 18,4% 77,5 18,0% -4,4%
Huawei 41,0 10,2% 45,4 10,5% -9,7%
Xiaomi 28,1 7,0% 14,3 3,3% 96,9%
Oppo 27,4 6,8% 31,6 7,3% -17,6%
Inni 151,3 38,6% 183,7 42,7% -17,6%
Suma 403,5 100% 430,7 100% -6,3%



Producent Sprzedaż w 2017 roku
(mln szt.)
Udział w rynku w 2017 roku Sprzedaż w 2016 roku
(mln szt.)
Udział w rynku w 2016 roku Zmiana rok do roku
Samsung 317,3 21,6% 311,4 21,1% 1,9%
Apple 215,8 14,7% 215,4 14,6% 0,2%
Huawei 153,1 10,4% 139,3 9,5% 9,9%
Oppo 111,8 7,6% 99,8 6,8% 12,0%
Xiaomi 92,4 6,3% 53,0 3,6% 74,5%
Inni 577,7 39,5% 654,5 44,4% -11,7%
Suma 1472,4 100% 1473,4 100% -0,1%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł