DAJ CYNK

Światowy rynek smartfonów w 2Q2017 wg Strategy Analytics

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Na globalny rynek w II kwartale 2017 r. trafiło 360 mln smartfonów, co dało wzrost o 5,5% w porównaniu do poprzedniego roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Na globalny rynek w II kwartale 2017 r. trafiło 360 mln smartfonów, co dało wzrost o 5,5% w porównaniu do poprzedniego roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Samsung utrzymał pierwsze miejsce z 22% udziałem w rynku. Po katastrofie związanej z baterią w Note 7, dobre wyniki są podtrzymywane dzięki modelowi Galaxy S8. Nadchodzący Note 8 także powinien cieszyć się sporym zainteresowaniem.

O połowę mniejszy udział od lidera ma Apple (11,4%). W tym wypadku wszyscy czekają na iPhone'a 8.
Na trzecim miejscu znalazł się Huawei z 10,7% udziału. Producent ten osiąga dobre wyniki w całej Azji, Europie i Afryce dzięki popularnym modelom, takim jak P10 oraz Mate 9.
Bardzo dobre wyniki osiągnęły OPPO oraz Xiaomi. Temu drugiemu producentowi 58% wzrost dostaw smartfonów pozwolił wrócić do pierwszej piątki w rankingu. Modele takie jak Redmi 4A okazały się niezwykle popularne w Indiach odbierając udziały takim markom jak Lenovo i Micromax.

W ocenie analityków rynek smartfonów charakteryzuje się stabilnym wzrostem i jest obecnie napędzany przez kupujących na rynkach wschodzących, takich jak Afryka, oraz poprzez wymianę sprzętu w rejonach rozwijających się, takich jak Europa Zachodnia.

Producent Sprzedaż w 2Q2016
(mln szt.)
Sprzedaż w 2Q2017
(mln szt.)
Udział w 2Q2016 Udział w 2Q2017
Samsung 77,6 79,5 22,7% 22,1%
Apple 40,4 41,0 11,8% 11,4%
Huawei 32,0 38,4 9,4% 10,7%
OPPO 18,0 29,5 5,3% 8,2%
Xiaomi 14,7 23,2 4,3% 6,4%
Inni 158,8 148,8 46,5% 41,3%
Suma 341,5 360,4 100,0% 100,0%


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics; wł