IDC poinformowało, że na globalny rynek w II kwartale 2017 r. trafiło 341,6 mln smartfonów. Oznacza to 0,8% spadku w stosunku do poprzedniego kwartału i 1,3% spadku w stosunku do II kwartału 2016 r.
Samsung i Apple utrzymały swoją pozycję na podobnym poziomie. Pozostali producenci z TOP5 się wzmocnili. Xiaomi wyprzedziło Vivo, który jest tuż za nim.
Samsung pozostał liderem zdobywając 23,3% udział w rynku. W tym kwartale ważną rolę odegrały modele Galaxy S8 i S8+. Ale i seria A oraz J dobrze się sprzedawały.
Mocną pozycję utrzymuje także Apple osiągając 1,5% wzrostu rok do roku. Na ten wynik wpływ miał iPhone 7 Plus, który miał lepsze wyniki sprzedaży niż iPhone 6s Plus.
Będący na trzecim miejscu Huawei bardzo mocno zbliża się do Apple'a, w stosunku do poprzedniego roku zanotował wzrost o 19,6%. Przyczyniły się do tego udane modele P10, Mate 9 oraz seria Honor.
Na czwartej pozycji umocniło się Oppo, które także odnotowało wysoki wzrost. Chińska marka rozwija międzynarodową działalność, osiągając mocną pozycję na wielu rynkach w Azji Południowo-Wschodniej.
Xiaomi powróciło na piątą pozycję osiągając rekordowy wzrost o 58,9% rok do roku,
Firma bardzo agresywnie działała na rynku indyjskim, współpracując z kluczowymi sprzedawcami.
Analitycy spodziewają się, że czołowi gracze zaczną we wrześniu promować swoje najnowsze, flagowe telefony, na czele z modelami typu Apple iPhone 8, Google Pixel 2, Samsung Note 8 i LG V30
Producent | Sprzedaż w 2Q2017 (mln szt.) |
Udział w rynku w 2Q2017 | Sprzedaż w 2Q2016 (mln szt.) |
Udział w rynku w 2Q2016 | Zmiana rok do roku |
Samsung | 79,8 | 23,3% | 78,6 | 22,7% | 1,4% |
Apple | 41,0 | 12,0% | 40,4 | 11,7% | 1,5% |
Huawei | 38,5 | 11,3% | 32,2 | 9,3% | 19,6% |
Oppo | 27,8 | 8,1% | 22,7 | 6,6% | 22,4% |
Xiaomi | 21.2 | 6,2% | 13,3 | 3,9% | 58,9% |
Inni | 133,4 | 39,0% | 158,8 | 45,9% | -16,0% |
Suma | 341,6 | 100% | 346,1 | 100% | -1,3% |
Źródło tekstu: IDC, wł