DAJ CYNK

Światowy rynek smartfonów w 2Q2014 według Strategy Analytics

LuiN

Sprzęt

W II kwartale 2014 na rynek trafiło 295,2 mln smartfonów, o 27% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Chińśki Xiaomi pokonał LG - wynika z danych Strategy Analytics.

W II kwartale 2014 na rynek trafiło 295,2 mln smartfonów, o 27% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Chińśki Xiaomi pokonał LG - wynika z danych Strategy Analytics.

Największym producentem smartfonów pozostaje Samsung, choć jego udział wyraźnie skurczył się w skali roku z 32,6% do 25,2%. Koreański producent dostarczył w II kwartale 74,5 mln sztuk urządzeń, względem 76 mln przed rokiem. Drugie miejsce ponownie piastuje Apple, z 11,9% udziału. W jego przypadku sprzedaż iPhone'ów wzrosła w skali roku z 31,2 do 35,2 mln sztuk.

Mocne trzecie miejsce należy do chińskiego Huaweia z 6,8% rynku. Producent niemal podwoił sprzedaż smartfonów z 11,1 do 20,1 mln sztuk. Czasu nie tracił też Lenovo, który 15,8 mln sztuk smartfonów zapewnił sobie czwartą lokatę.

Na piątej pozycji największa niespodzianka - zamiast LG, znalazł się na nim chiński Xiaomi, który zwiększając sprzedaż prawie czterokrotnie dotarł w II kwartale do pułapu 15,1 mln smartfonów i 5,1% udziału w światowym rynku smartfonów.

Poza pierwszą piątkę wyadł LG z 14,5 mln smartfonów. Jego udział w rynku skurczył się w ciągu roku z 5,2% do 4,9%, ale liczba sprzedanych urządzeń wzrosła - z 12,1 mln do 14,5 mln sztuk.

Co warto zauważyć, na listę nie wdrapały się też inne znane marki smartfonów jak Sony, HTC, Nokia czy niedrogi ZTE.

Lista producentów pod względem ilości sprzedanych smartfonów:

Producent (mln szt.) 2Q2013 2Q2014
Samsung 76,0 74,5
Apple 31,2 35,2
Huawei 11,1 20,1
Lenovo 11,3 15,8
Xiaomi 4,1 15,1
LG 12,1 14,5
Pozostali 87,2 120,0
Razem 233,0 295,2

Udział poszczególnych producentów w rynku smartfonów przedstawia się następująco.
Producent (udział) 2Q2013 2Q2014
Samsung 32,6% 25,2%
Apple 13,4% 11,9%
Huawei 4,8% 6,8%
Lenovo 4,8% 5,4%
Xiaomi 1,8% 5,1%
LG 5,2% 4,9%
Pozostali 37,4% 40,6%
Wzrost w ujęciu rocznym 48,9% 26,7%


[Aktualizacja 5 sierpnia ]

Rynek smartfonów w podziale na systemy operacyjne:

System (mln szt.) 2Q2013 2Q2014
Android 186,8 249,6
Apple - iOS 31,2 35,2
Microsoft - Windows Phone 8,9 8,0
BlackBerry 5,7 1,9
Pozostali 0,5 0,5
Razem 233,0 295,2

Udział systemów operacyjnych w rynku smartfonów:

System (udział) 2Q2013 2Q2014
Android 80,2% 84,6%
Apple - iOS 13,4% 11,9%
Microsoft - Windows Phone 3,8% 2,7%
BlackBerry 2,4% 0,6%
Pozostali 0,2% 0,2%
Razem 100% 100%
Wzrost w ujęciu rocznym 48,9% 26,7%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics, wł