Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Światowy rynek smartfonów w 1Q2015 według Strategy Analytics

Światowy rynek smartfonów w 1Q2015 według Strategy Analytics

orson_dzi 4 Maja 2015 10:20

3 0

W I kwartale 2015 roku na rynek trafiło 345 mln smartfonow, o 21,1% więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.



Liderami rynku pozostają Samsung i Apple, zajmujące łącznie 41,8% rynku (odpowiednio 24,1% i 17,7%). Tuż za nimi uplasowało się Lenovo wraz z marką Motorola (5,4%) i Huawei (5%). I kwartał 2015 roku był słabszy pod względem sprzedaży w stosunku do IV kwartału 2014 roku, co łatwo można wytłumaczyć gorączką świątecznych zakupów.




Producent (mln sztuk) 1Q2014 2Q2014 3Q2014 4Q2014 1Q2015
Samsung 89,0 74,5 79,2 74,5 83,2
Apple 43,7 35,2 39,3 74,5 61,2
Lenovo-Motorola 19,7 23,8 24,5 24,7 18,8
Huawei 13,4 20,1 16,5 24,1 17,3
Inni 119,2 141,4 163,9 182,3 164,5
Suma 285,0 295,0 232,4 380,1 345


Producent (udział %) 1Q2014 2Q2014 3Q2014 4Q2014 1Q2015
Samsung 32,2% 25,3% 24,5% 19,6% 24,1%
Apple 15,3% 11,9% 12,2% 19,6% 17,7%
Lenovo-Motorola 6,9% 8,1% 7,6% 6,5% 5,4%
Huawei 4,7% 6,8% 5,1% 6,3% 5,0%
Inni 41,8% 47,9% 50,7% 48,0% 47,7%
Suma 100% 100% 100% 100% 100%


Źródło tekstu: Strategy Analytics; wł     

w sumie: 6
  • 0

    1.  2015-05-04 10:48:53

    Samsung wyraźnie odbija się od spadków, w tym kwartale sprzedał stanowczo więcej niż w świątecznym. Apple ciągle wysoko, a LG i Sony pomijani zupełnie ;-)

  • 1

    2.  2015-05-04 11:06:36

    Czy telepolis zechciałby z jakiegoś źródła np. na podstawie używanych systemów/przeglądarek etc. pokazać jak faktycznie wygląda rynek
    A) - używanych systemów, bo dostarczanie na rynek np. 3-4% przez WP nie oznacza, że w skali globalnej ma taki wynik, tak samo jak w użyciu pewnie jest sporo tele z Symbianem, który łącznie może mieć pomimo tego że jest martwym systemem "spore" udziały. Tak samo statystyki.
    B) używanych telefonów pod względem producenta. Tutaj widzimy ile trafiło telefonów na rynek, a jaki jest obraz wliczając wszystkie używane ?
    C) To dane dla samych smartphonów, a przecież ciągle sprzedają się klasyczne telefony, szkoda że nie ma tutaj żadnych przyzwoitych i nowych propozycji.
    To mógłby być ciekawy artykuł.
    Patrząc na kwartał 1Q14 do 1Q15 wychodzi, że Samsung miał 89 mln i spadło do 83,2 mln, ale za to w porównaniu do 4Q14 ma wzrost z 74,5 mln do wspominanych 83 mln. To dobre dane ? Wychodzi, że Samsung jako jedyny poprawił sprzedaż 1Q2015 w stosunku do 4Q2014 i to naprawdę znacznie. Za to Apple pomimo spadku 1Q15 do 4Q14 patrząc na rok wstecz poprawiło się z 43, do 61 mln. Procentowo tylko Apple i Huawei poprawiły wyniku 1Q2014 - 1Q2015.

    Szkoda, że wyniki nie podają reszty stawki, bo ta reszta to nie 5 czy 10%, ale 47,7%! Przecież powinno się podać kilka kolejnych miejsc, tak do 8-10. Pewnie pojawią się gracze jak LG, TCL, Xiaomi, ZTE, Micromax.

  • 0

    3.  2015-05-04 11:16:17

    Lenovo/Motorola uplanowała się czy uplasowała?

  • 0

    4.  2015-05-04 11:25:02

    Nie, ulansowała się
    ;-)

  • 0

    5.  2015-05-04 11:27:13

    @2 - Nie wiem jakim sposobem chcesz zmierzyć liczbę używanych na świecie telefonów/smartfonów z podziałem na producentów. Takie dane mógłbyś jedynie wyciągnąć od operatorów (od każdego na świecie osobno sic!) i później po nr: IMEI grupować je wg producentów, powodzenia.

  • 0

    6.  2015-05-04 11:29:08

    @3 Poprawione. @2 Większość podawanych przez Ciebie danych podają zarówno Strategy Analytics, jak i IDC. Ale raportów za IQ2015 jeszcze w tym zakresie nie było.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-107-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.