DAJ CYNK

Światowy rynek smartfonów po 4Q2015 według IDC

LuiN

Sprzęt

W 2015 roku sprzedano rekordowe 1,43 mld sztuk smartfonów, blisko 400 mln w samym tylko IV kwartale.

W 2015 roku sprzedano rekordowe 1,43 mld sztuk smartfonów, blisko 400 mln w samym tylko IV kwartale.

W IV kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 399,5 mln sztuk smartfonów, o 5,7% więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Na prowadzeniu nadal jest Samsung, z 85,6 mln sztuk smartfonów, przekładającym się na 21,4% udziałów w światowym rynku. Względem IV kwartału 2014 roku koreański producent zwiększył sprzedaż o 14,1% (z 75,1 mln sztuk).

Za sprawą stojącej w miejscu sprzedaży (74,8 mln sztuk względem 74,5 mln sztuk przed rokiem) udziały w rynku stracił Apple. W IV kwartale spadły one do 18,7% względem 19,7% przed rokiem. Nie da się jednak ukryć, że firma jest bardzo bliska przeskoczenia na pierwsze miejsce rankingu.

Graczem numer trzy w IV kwartale był Huawei z 32,4 mln sztuk sprzedanych smartfonów i 8,1% udziałem w rynku. Chociaż Lenovo ma wysoką, czwartą lokatę (20,2 mln sztuk smartfonów i 5,1% udziałów), to liczony łącznie z wchłoniętą przez siebie Motorolą w skali roku nie zyskał, lecz stracił - przed rokiem Lenovo i Motorola sprzedali 24,7 mln sztuk urządzeń i mieli łącznie 6,5% udziału w rynku.

Stawkę domyka Xiaomi, który po początkowym boomie na chińską markę nieco wyhamował. 18,2 mln sztuk smartfonów i 4,6% udziałów w światowym rynku to jednak wartości wciąż imponujące i lepsze niż przed rokiem.

Światowy rynek smartfonów w IV kwartale 2015 roku:

Producent

4Q15 mln szt.

4Q15 udział

4Q14 mln szt.

4Q14 udział

Zmiana rok do roku

Samsung

85,6

21,4%

75,1

19,9%

14,0%

Apple

74,8

18,7%

74,5

19,7%

0,4%

Huawei

32,4

8,1%

23,6

6,3%

37,0%

Lenovo

20,2

5,1%

14,1

3,7%

43,6%

Xiaomi

18,2

4,6%

16,5

4,4%

10%

Pozostali

168,3

42,1%

174,0

46,1%

-3,3%

Razem

399,5

100%

377,8

100%

5,7%

Lenovo + Motorola

20,2

5,1%

24,7

6,5%

-18,1%


Światowy rynek smartfonów w 2015 roku:

Producent

2015 mln szt.

2015 udział

2014 mln szt.

2014 udział

Zmiana rok do roku

Samsung

324,8

22,7%

318,2

24,4%

2,1%

Apple

231,5

16,2

192,7

14,8%

20,2%

Huawei

106,6

7,4%

73,8

5,7%

44,3%

Lenovo

74,0

5,2%

59,4

4,6%

24,5%

Xiaomi

70,8

4,9%

57,7

4,4%

22,8%

Pozostali

625,2

43,6%

599,9

46,1%

4,2%

Razem

1 432,9

100%

1 301,7

100%

10,1%

Lenovo + Motorola

73,9

5,16%

93,7

7,20%

-21,1%


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł