Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Struktura sprzedaży w polskich telekomach jest zbyt rozbudowana

Struktura sprzedaży w polskich telekomach jest zbyt rozbudowana

orson_dzi 15 Marca 2016 08:29

3 6

Polskie telekomy w zbyt dużym stopniu koncentrują się na działalności sprzedażowej - uważa prezes Netii Tomasz Szopa. Jego zdaniem firmy z branży powinny położyć większy nacisk na marketing. Zmiany zachodzące na rynku usług telekomunikacyjnych skłaniają firmy do szukania efektów synergii z innymi gałęziami gospodarki, między innymi bankowością czy energetyką. Ta, która zrobi to najefektywniej, zostanie rynkowym liderem.



Jak popatrzymy dzisiaj na świat telekomów, to są to spółki z bardzo rozbudowaną strukturą kosztową sprzedaży, niewspółmierną do struktur i kosztów marketingowych. Uważamy, że jest to taki moment, kiedy trzeba się przyglądać wzorcom międzynarodowym i zmieniać tę sytuację - mówi agencji Newseria Tomasz Szopa prezes zarządu Netia. Temu służy projekt Digital Netia. Chcemy Netię transformować w firmę nowoczesną, marketingowo-sprzedażową z firmy sprzedażowo-marketingowej.

Firmy działające na polskim rynku wciąż korzystają z rozwiązań, które obowiązywały jeszcze w latach 90. Według Szopy telekomy powinny dążyć do zmiany tych wzorców. Dziś kluczowym wyzwaniem jest automatyzacja procesów operacyjnych wraz z kompleksową digitalizacją biznesu.

Firmy telekomowe muszą iść w kompleksowe rozwiązania. To widać na rynku. Nasi konkurenci idą w bankowość, usługi gazowe albo jakiekolwiek inne z różnymi efektami komercyjnymi. Ta firma, która pierwsza wpadnie na taki model, który będzie najlepiej absorbowany przez klientów, wygra ten wyścig - ocenia Tomasz Szopa.

W rynkowym wyścigu coraz ważniejszą rolę będą odgrywać relacje z klientami. Strategia Netii zakłada przede wszystkim zmianę podejścia do obsługi klienta.

Local Netia to projekt, nad którym pracujemy od 1,5 roku. Chcemy być bliżej klienta indywidualnego i biznesowego. Netia jest ogólnopolską firmą, ale są takie regiony, gdzie jesteśmy lepiej reprezentowani. Chcemy się koncentrować na tych terenach, gdzie mamy infrastrukturę dobrej jakości i gdzie klientowi możemy świadczyć wysokiej jakości usługi - wyjaśnia Szopa.




Dotychczas dzięki testowaniu podejścia lokalnego - zarówno w procesie sprzedaży, jak i w procesie obsługi posprzedażowej - spółce udało się usprawnić obsługę klienta, przede wszystkim skrócić czas dostarczenia usługi i usuwania awarii. Jak podkreśla prezes, usługa może być uruchomiona w ciągu 5 godzin od momentu zakupu.

Serwis w niektórych obszarach naprawy również znacznie skróciliśmy. Obecnie czas naprawy w wielu przypadkach liczony jest już nie w godzinach, a w minutach. Dzięki temu obserwujemy poprawę wskaźnika NPS [Net Promoter Score], czyli satysfakcji klienta ze świadczonych usług ze strony naszych klientów indywidualnych - informuje Tomasz Szopa.

Dodaje, że spółka nie zamierza przy tym rezygnować z walki o klientów w regionach, gdzie jej pozycja jest słabsza.

Tam, gdzie mamy klientów, a nie będziemy rozbudowywali w znaczący sposób tej lokalności, będziemy utrzymywali poziom, który dziś zapewniamy - mówi prezes Netii.

Na koniec 2015 roku Netia miała 163,6 tys. aktywnych klientów usług telewizyjnych - to o 19% więcej niż rok wcześniej. Liczba usług mobilnych wzrosła o 143% - do 63,5 tys. Z kolei liczba usług szerokopasmowych wyniosła 756,5 tys., czyli o 4% mniej niż rok wcześniej. Jak podkreśla zarząd, Netia koncentruje się bardziej na usługach oferowanych we własnej sieci i na usługach pakietowych niż na usługach oferowanych w oparciu o dostęp regulowany czy na liczbie usług ogółem. Na koniec roku 56% usług szerokopasmowych spółka świadczyła poprzez własną sieć.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: tomasz szopa | netia

w sumie: 28
  • 1

    11. ~K  2016-03-15 10:16:18  host: public-gprs2056.centertel.pl

    U mnie digitalizacja Netii jest imponująca. Netia może mi świadczyć usługę poprzez linię Orange w technologii LLU, dalej poprzez przejętą sieć osiedlową a także przez telewizję kablową po dawnym Asterze. Mimo tak ogromnej digitalizacji Netii w mojej lokalizacji automatyzacja procesów operacyjnych UPC była lepsza i tą usługę wybrałem :)

  • 0

    13. ~lumiafan  2016-03-15 10:23:27  host: 213-17-226-66.static.ip.netia.com.pl

    @9 Fakt, sytuacja denerwujaca ale naprawde myslisz, ze oni to robia na złość? Nie maja wpływu ile razy i do kogo dzwonia, niestety...

  • 1

    14.  2016-03-15 10:30:26

    Netia to taki archaiczny twór, który od paru lat nie wie co ze sobą zrobić.

  • 0

    15. ~  2016-03-15 10:38:28  host: 168.235.196.24

    @14 ty tez

  • 0

    16. ~Calრ7  2016-03-15 10:45:07  host: n15-07-05.opera-mini.net

    13). no jak nie mają wpływu??? chyba jakieś normy mają, a ten co dzwonił odhacza dany numer itd.
    Trzeba tylko chcieć i być... człowiekiem, a nie hieną w wyścigu szczurów.

  • 0

    17. ~Taka prawda  2016-03-15 10:50:02  host: 188.146.68.160.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    System telemarketingu działa tak, że poki kontakt nie zakończy się sprzedażą to krąży w systemie i losowo jest przypisywany konsultantom do wydzwonienia. Ten kto do Was dzwoni dopiero w momencie nawiązania połączenia widzi dane tego z kim gada.

  • 1

    18. ~mmm  2016-03-15 10:50:45  host: user-94-254-224-72.play-internet.pl

    Przetłumaczę słowa prezesa: zlikwidować salony sprzedaży, zwolnić ludzi i opłacić 3x więcej reklam, najlepiej z drogim celebrytą, ba takie są chwytliwe, nie zapomnieć o natrętnej reklamie w internecie i opłaceniu komentarzy.

  • 0

    19. ~Taka prawda  2016-03-15 10:51:51  host: 188.146.68.160.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    W temacie starania się o klienta - klient ktory juz jest u nas - nie generuje zysków - on jest juz w mniejszym bądź większym stopniu wkalkulowany w nasze przychody. Tylko nowi klienci to cyfra na plus. A to jest myślenie z lat nawet nie 90tych...

  • 0

    21. ~  2016-03-15 11:23:53  host: user-31-174-1-193.play-internet.pl

    Netia to Tele2 w nowszym wcieleniu. Stop marketingowym ściemniaczom !

  • 0

    22. ~pablosox123  2016-03-15 11:55:31  host: 89-65-55-58.dynamic.chello.pl

    Netiia to dno wiec ten pseudo prezesik nie jest kimś kogo warto słuchać.niech lepiej weźmie się za netie bo internetvtam to dno obsluga tez.

  • 1

    23. ~xxx  2016-03-15 12:05:02  host: host-81-190-252-65.elk.mm.pl

    ja widze jak dziala marketing firmy orange na moim dystrykcie. i zadaje sobie pytanie jakie jeszcze kretynizmy moga siedziec w glowach tych ludzi opoowiedzialnych za caly ten marketing.
    ile kasy poszlo na bzdurne akcje to szok. a zysku nic hahaha

    a netia to wogole jeszcze istnieje? ;)
    wczoraj znowu kolejnych dwoch handlowcow przyszlo pytac o prace.

    niedlugo to u telekoma wykupisz sobie msze i oprawe pogrzebu! konwergencja = internet+tv+tel+wywoz smieci+spowiedz+bilety pks+................................

  • 0

    24. ~  2016-03-15 12:57:11  host: 188.146.1.170.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Polskie telekomy kładą za duży nacisk (i za dużo wydają) na pozyskiwanie nowych klientów, a oszczędzają na obsłudze posprzedażowej i utrzymaniu klienta, wychodząc z założenia, że skoro klient jest "związany" umową na 6-24 miesięcy (z karą wziętą "z księżyca"), to nie trzeba o niego dbać...

    Każda umowa, która nie wiąże się z zakupem urządzenia oraz te, w których sprzęt jest brany na osobne raty, powinna mieć opłatę wyrównawczą/ulgę nie wyższą niż suma pozostałych do końca umowy miesięcznych opłat.

  • 0

    25. ~  2016-03-15 12:59:39  host: 188.146.1.170.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @9: Spróbuj napisać na info@netia.pl, że składasz sprzeciw na wszelkie kontakty o charakterze marketingowym.

  • 1

    26. ~asf  2016-03-15 14:06:50  host: public-gprs516702.centertel.pl

    A kogo interesują wypociny tego prezesika? U mnie taki prezesik biega między blokami:-D czasem kogoś ugryzie, tyle jego, Netia jest słaba, miałem kiedyś mieć telefon od nich, podpisałem umowę, przysłali aparat w promocji i po dłuuuugim czekaniu oświadczyli że oni nie świadczą tam usług bo nie mają sygnału radiowego...

  • 1

    27. ~Koolka  2016-03-15 16:40:21  host: 81-18-194-254.static.chello.pl

    Panie Prezesie do czegoś doprowadził tą Spółkę?? Oprócz gazu i prądu od razu sprzedawajcie kuchenki gazowe, lodówki i telewizory. Brawo za pomysły. Netia pod wodzą tego Pana jest skończona!

  • 0

    28. ~  2016-03-15 17:07:41  host: user-94-254-178-132.play-internet.pl

    o czym ten facet bredzi. Awarie w netii są naprawiane tygodniami a nawet miesiącami o ile są w ogóle naprawiane.

  • 0

    29.  2016-03-15 18:58:20

    Przetłumaczę na polski co mówi prezes: wkrótce połowa pracowników zostanie wywalona na zbity pysk.

  • 0

    30. ~BB  2016-03-15 20:21:01  host: 89-66-78-248.dynamic.chello.pl

    Co Ty Panie Szopa za bzdury opowiadasz..

  • 0

    31. ~M  2016-03-16 10:16:50  host: kazun-gw-nat.quest-net.pl

    Smutne co stało się z kiedyś tak dobrze postrzeganą spółką na rynku..

  • 0

    32.  2016-03-16 12:39:39

    mój numer gdzieś tam tkwił w bazach netii od 10 lat jako kontaktowy do innej osoby, nie dało się go usunąć, w końcu w tym roku ta osoba zrezygnowała z usług netii, telefonów dziennie kilka, ale na końcu radość ogromna

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-238-62.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.