Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Streaming w polskim wydaniu w raporcie Ericssona

Streaming w polskim wydaniu w raporcie Ericssona

orson_dzi 30 Grudnia 2016 17:02

3 1

Polacy wykazują się wysoką nieufnością wobec personalizowanych reklam. Co trzeci polski respondent nie czuje się komfortowo przy dostarczaniu danych i historii przeglądania swojemu dostawcy usług wideo, w celu personalizacji reklam - wynika z raportu Ericsson TV and Media 2016.

Według najnowszego raportu Ericsson TV and Media 2016, średni roczny czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych, wzrósł od roku 2012 o ponad 200 godzin. Oznacza to, że średni tygodniowy czas oglądania treści wideo wynosi obecnie 25 godzin. Od kilku lat jesteśmy świadkami spadku oglądalności telewizji linearnej - widzowie chcą decydować o miejscu i czasie w którym będą oglądać materiały wideo, dlatego coraz częściej zwracają się ku serwisom VOD (Video on Demand), którym w 2015 roku poświęcali 31% czasu poświęcanego na konsumpcję treści wideo.

ericsson streaming ericsson streaming ericsson streaming ericsson streaming




Wśród serwisów VOD w Polsce zdecydowanym liderem jest YouTube, z którego korzysta niemal każdy ankietowany użytkownik. 40% z nich korzysta z Youtube przynajmniej raz dziennie. Drugie i trzecie miejsce przypadło dwóm rodzimym serwisom VOD - Ipla i TVN Player.

Jednym z głównych problemów przy korzystaniu z serwisów VOD jest kwestia poszukiwania odpowiedniego materiału do obejrzenia - to codzienny problem dla połowy ankietowanych przez Ericsson ConsumerLab. Dla polskich użytkowników, jedna trzecia czasu spędzanego w serwisie VOD przypada na wyszukiwanie konkretnego materiału do obejrzenia. To dwukrotnie więcej niż w przypadku tradycyjnej telewizji. Pomimo tego, poziom zadowolenia z usług VOD jest znacznie wyższy. Podobny współczynnik czasu spędzanego na wyszukiwanie i oglądanie materiałów, Ericsson zaobserwował między innymi w Stanach Zjednoczonych.

Serwisy takie jak Ipla i TVN Player działają jako A-VOD (Advertising Video On-Demand) - użytkownicy korzystają z nich bezpłatnie w zamian za oglądanie reklam, pojawiających się w trakcie materiału wideo. Co ciekawe, spośród osób ankietowanych przez Ericsson, Polacy wykazują się wysoką nieufnością wobec personalizowanych reklam. Co trzeci polski respondent nie czuje się komfortowo przy dostarczaniu danych i historii przeglądania swojemu dostawcy usług wideo, w celu personalizacji reklam. Globalnie, nieufność deklaruje 25% respondentów.

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:

Tagi: ericsson | streaming

w sumie: 3
  • 1

    1. ~M  2016-12-30 18:18:58  host: public-gprs389955.centertel.pl

    Ja korzystam z tvp stream. Polecam, jak nie masz telewizora pod reka akurat.

  • 1

    2.  2016-12-30 22:01:48

    Dlaczego niema VOD.tvp.pl w zestawieniu?

  • -3

    3.  2016-12-30 22:30:08

    Bo Kurski wszędzie węszy spisek xD Poza tym na TVP nie ma co oglądać (szczególnie nachalnej propagandy politycznej), a ich vod nie obejmuje zagranicznych produkcji np. seriali. Bo gnioty tj. opery mydlane pomijam. Preferuję HBOGO ewentualnie Netflix, cała telewizja i wszystkie usługi powinny być w sieci, 100% pakietu, który mamy u danego opa powinien być dostępny w tym kanały premium.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-157-56.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.