Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Strategiczna współpraca Microsoftu i Nortela

Strategiczna współpraca Microsoftu i Nortela

WitekT 16 Sierpnia 2006 21:29

0 0

Microsoft i Nortel poinformowały o rozpoczęciu strategicznej współpracy, opartej na wspólnej wizji ujednoliconej komunikacji. Współpraca tych firm, zarówno w zakresie technologicznym, marketingowym, jak i biznesowym, znacznie rozszerzy możliwości obu podmiotów i doprowadzi do zmiany sposobu komunikacji w biznesie.

Dla klientów będzie to oznaczało obniżenie kosztów, uproszczenie rozwiązań telekomunikacyjnych oraz większą wydajność systemów. Jednocześnie firmy poinformowały o integracji Microsoft Speech Server 2007 z oprogramowaniem Microsoft Office Communications Server 2007, co umożliwi prowadzenie dalszych prac nad zaawansowanymi rozwiązaniami do ujednoliconej komunikacji. Firmy zaprezentowały również nową usługę Windows Speech Recognition, która pozwoli na obsługę komputera za pomocą wydawanych ustnie poleceń.

Decydując się na współpracę, Microsoft i Nortel będą dążyć do zastąpienia tradycyjnych firmowych systemów telefonicznych platformą programową Microsoft, służącą do ujednoliconej komunikacji oraz oprogramowaniem Nortela, zapewniając w ten sposób lepszą funkcjonalność telefonii. Podejście oparte na oprogramowaniu ułatwi firmom wprowadzenie zmian, umożliwiając zmniejszenie całkowitych kosztów posiadania oraz zapewniając lepszą ochronę obecnych i przyszłych inwestycji.




W ramach prowadzonych prac na rzecz urzeczywistnienia wizji jednolitej komunikacji, Microsoft poinformował również, że jednym z jej podstawowych elementów będzie Office Communications Server 2007. Pełni on rolę działającego w czasie rzeczywistym centrum komunikacyjnego, które umożliwia szybkie i łatwe kontaktowanie się ze współpracownikami oraz przesyłanie informacji za pomocą znanych aplikacji, urządzeń i sieci. Dzięki udostępnianym funkcjom głosowym programiści mogą tworzyć nowe, zaawansowane aplikacje komunikacyjne, albo rozszerzać dotychczasowe za pomocą zintegrowanych interfejsów programistycznych (API) oraz poprzez rozszerzanie istniejących aplikacji obsługiwanych przez oprogramowanie Office Communications Server 2007.

Podczas nowojorskiej konferencji SpeechTEK zaprezentowano również wersję demo usługi Speech Recognition (rozpoznawania mowy), skierowanej do użytkowników, którzy chcą istotnie ograniczyć potrzebę korzystania z myszki i klawiatury, przy jednoczesnym utrzymaniu lub poprawieniu wydajności. Nowa, dostępna w ośmiu językach technologia rozpoznawania mowy w systemie Windows Vista umożliwi użytkownikom obsługę komputera za pomocą głosu, dyktowanie tekstu dokumentów i wiadomości e-mail w podstawowych aplikacjach, wypełnianie formularzy w Internecie oraz wydawanie poleceń aplikacjom i systemowi operacyjnemu.

Umowa dotycząca współpracy pomiędzy Microsoft i Nortel obejmuje strategiczne partnerstwo na okes 4 lat na rynku rozwiązań korporacyjnych. Obie firmy udzielą sobie nawzajem licencji na własność intelektualną. Microsoft i Nortel będą wspólnie sprzedawać rozwiązania ujednoliconej komunikacji i świadczyć usługi integracyjne. Firmy planują stworzyć program szkoleniowy i motywacyjny dla zespołów zajmujących się sprzedażą w firmie oraz wspólny system dystrybucji.

Źródło tekstu: Microsoft, Nortel     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1. ~rudmar  2006-08-17 12:49:32  host: eap6.internetdsl.tpnet.pl

    "Dla klientów będzie to oznaczało obniżenie kosztów..." Pierwsze slysze zeby w Microsofcie cokolwiek sluzylo obnizeniu kosztów dla klientow :)

  • 0

    2. ~  2006-08-17 17:11:04  host: duc63.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W TP nowe taryfy również służą do "obniżenia kosztów", chociaż różnice między nimi są jak żadne i bardziej opłaca się zostać przy starej taryfie. :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-232-99.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.