Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Strajk pocztowców a klienci biznesowi

Strajk pocztowców a klienci biznesowi

WitekT 27 Listopada 2006 14:21

0 0

W związku ze strajkiem listonoszy Poczty Polskiej, o czym kilkukrotnie pisaliśmy, operatorzy nie są w stanie dostarczyć faktur za usługi telekomunikacyjne przed terminem ich płatności. O ile klienci prywatni mogą sobie z tym jakoś poradzić otrzymując telefonicznie informację o saldzie, o tyle klienci biznesowi potrzebują już faktur. Zebraliśmy więc informacje na temat tego, jak operatorzy wychodzą naprzeciw problemom klientów - szczególnie biznesowych.

Choć strajk pocztowców został dziś zawieszony głównie w dużych miastach, to problemy z dostarczaniem faktur dalej występują.

Polkomtel - na życzenie klienta - będzie przesyłał faksem pierwszą stronę faktury. Dodatkowo, klientom płacącym gotówką będzie wysyłał SMS-y z informacją o kwocie i dacie płatności ostatniej faktury. Saldo można także sprawdzić samemu pod numerem 2601 lub na stronie internetowego biura obsługi klienta.




PTC od kilku dni klientom biznesowym dostarcza faktury przez alternatywnych operatorów pocztowych. Tacy działają już na większym obszarze Polski.

Centertel nie chce przesunąć terminu płatności ani czasu, od którego będzie naliczał odsetki od niezapłaconych zobowiązań. Firma zachęca do pobierania e-faktury ze strony internetowego biura obsługi klienta.

Telekomunikacja Polska rozważa przesunięcie terminu naliczania odsetek za spóźnienie z zapłatą, ale nie umożliwia otrzymania faktury inną drogą niż listem. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości. Testowo, na południu Polski, około 100 tys. rachunków dotarło do abonentów alternatywnym operatorem pocztowym - firmą InPost. Na razie TP nie planuje jeszcze szerszej współpracy z firmą, a dotychczasowa ma charakter testowy.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 15
  • 0

    1. ~Ja  2006-11-27 14:38:48  host: avz6.internetdsl.tpnet.pl

    Nierozumiem jednej rzeczy - jak ktoś może być tak głupim, żeby zakładać w obecnych czasach telefon w tepsie skoro są inni operatorzy stacjonarni, również są operatorzy VoIP, więc logicznie myślący ludzie nie założą telefonu w tepsie bo ta firma zniechęca ludzi do siebie co jakiś czas, a to durna wypowiedź, durna oferta, drożyzna, itd, itp, więc ludzie normalni powinni podpisywać umowy z obojętnie jakim operatorem, dosłownie z każdym, byle nie z tepsą bo tej firmy już nic nie zmieni, żadne kary uke, nakazy, zakazy, nic, oni tak jak działają tak zdechną, tepsa jest niereformowalna, tam pracują sami debile, na górze przy tworzeniu oferty i strategi, nie ma sensu się łudzić, że tepsa się zmieni na lepsze bo nigdy tak nie będzie, już wiele razy dawała temu przykład, więc po cholerę o tym dyskutować. Telefon u każdego operatora stacjonarnego czy VoIP będzie lepszym rozwiązaniem niż posiadanie telefonu w durnej tepsie.

  • 0

    2.  2006-11-27 14:45:12

    #1: A co jeżeli ktoś potrzebuje internetu i jedynym dostawcą na danym obszarze jest TP S.A. i jej usługa Neostrada? Niestety jesteś wtedy "skazany" na telefon z TP.

  • 0

    3.  2006-11-27 14:46:19

    W Erze można np. w Warszawie zapłacić rachunek z sklepie firmowym przy ul. Pańskiej 79 - utworzyli tą możliwość na czas strajku listonoszy i urzędów pocztowych.

  • 0

    4. ~Ja  2006-11-27 15:02:01  host: avz6.internetdsl.tpnet.pl

    Bartplus - wtedy tak, jeśli jesteś skazany to musisz z tego niestety korzystać ale tacy klienci to zdecydowana mniejszość, a większość, która ma wybór i firmy bo o tym mowa w tytule artykułu mogą wybrać sobie dostawcę i tak powinni robić, a nie iść od razu do tepsy podpisywać umowę tylko zastanowić się zanim się podpisze umowę czy warto ją podpisywać z tepsą. Pawrzez - masz racje ale czy nie lepiej jest mieć polecenie zapłaty niż płacić rachunki fizycznie, osobiście ?

  • 0

    5.  2006-11-27 15:07:28

    Ja: No ja niestety znalazłem się w takiej sytuacji :(

  • 0

    6. ~getITright  2006-11-27 15:29:26  host: chello087206218003.chello.pl

    hehe klienci niby sobie mają z tym radzić ? a to dobre :DDD mnie to g... obchodzi, dopuki nie przyjdzie do mnie faktura nie mam zamiaru sobie z niczym radzić, to sprawa telekomu żeby mi dostarczyć fakturę, jak nie dostarczy nie będzie miał kasy i tyle, co mnie to obchodzi że poczta strajkuje, to jest zmartwienie firm które chcą otrzymywać płatności i niech oni się tym martwią :P a jak by mi tepsa nałożyła jakieś odsetki, bo poczta nie działała to by musiała je egzekwowac w sądzie, bo inaczej by ich nie zobaczyła !!!

  • 0

    7. ~fg  2006-11-27 16:53:19  host: cqn136.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @getITright ...i by je bez problemu wyegzekwowała, przy okazji zapłaciłabyś koszty postępowania. Nie telekomu interesem jest dostarczanie do ciebie faktury, oni ją tylko wysyłają.

  • 0

    8. ~getITright  2006-11-27 17:34:05  host: chello087206218003.chello.pl

    @fg - taaa, taaa jasne, jak chcą żebym zapłacił to muszą mi to dostarczyć, jak mi nie dostarczą to mnie te płatności g... obchodzą i musiałbym być totalnym, czubkiem żeby robić cokolwiek w tym kierunku, co to ja mam pamiętać o wszystkich płatnościach ?!? chyba kogoś pochlastało, przychodzi faktura płacę - nie przychodzi nie płacę i nie interesuje mnie poczta, niech mi w zębach przynoszą, jak nie ma innej metody. A w sądzie by nie mieli szans na wygraną !

  • 0

    9. ~poznaniak  2006-11-27 18:07:05  host: 213-238-104-119.adsl.inetia.pl

    dziś chciałem wysłać listy InPostem. Okazuje się, że na stronach plotą dyrdymały: podają adresy placówek, które nie istnieją. Trzy takie nawiedziłem i nikt nie wiedział, że pracują dla InPostu

  • 0

    10. ~~J~  2006-11-27 20:14:33  host: vera.net.pl

    Sądzę że ten strajk powinien być impulsem by operatorzy wysyłali klientom pdfy a nie papierowe świstki.

  • 0

    11. ~  2006-11-27 20:15:22  host: chello062179095034.chello.pl

    I jak zawsze tylko Era wychodzi na przeciw klientom.

  • 0

    12. ~mp  2006-11-27 20:22:26  host: 13-tor-4.acn.waw.pl

    getITright: nie masz racji Twoim obowiazkiem prawnym jest zapłacic za wykonaną usługę, to że nie dotarła do ciebie faktura nie zwalnia Cię z tego obowiązku. usługi telkounikacyjne są cykliczne i stałe, więc masz świadomość, że operator dostarczył Ci usługę, a za nią Ty musisz zapłacić i to jest obowiązek, również ustalenie kwoty jaka należy się operatorowi z tytułu świadczenia usług. w momencie jeżeli wiesz kiedy powinna przyjść faktura, a jej nie ma i masz świadomość strjku poczty, stoisz na przegranej pozycji w sądzie. pozdrawiam.

  • 0

    13. ~ttt  2006-11-27 20:34:00  host: bzv179.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ten getUTright to pieniacz - zostawcie go, jak nie chce to niech nie płaci, on wie wszystko najlepiej i żadnymi argumentami go nie przekonacie

  • 0

    14. ~getITright  2006-11-29 22:10:50  host: chello087206218003.chello.pl

    @mp - jak przyjdzie faktura - zapłacę, jak nie to NIE !!! a jak mi ktoś ośmieli się naliczyć odsetki to będzie je musiał próbować wyegzekwować w sądzie, ale na to też nie ma szans, oto stanowisko UOKiK "Zdaniem UOKiK, w sytuacji, gdy kontrahenci konsumentów zdając sobie sprawę z występujących problemów Poczty Polskiej, nie podejmą żadnych działań mających na celu dostarczenie faktury w inny przyjęty sposób a następnie naliczą odsetki lub wyciągną inne negatywne konsekwencje w związku nieopłaceniem rachunków we wskazanym terminie, będzie istniała podstawa do uchylenia się od spełnienia tych żądań poprzez postawienie zarzutu braku należytej staranności, braku współdziałania w wykonaniu zobowiązania." co do świadomości, to nie masz racji, po pierwsze to nie mam pojęcia kiedy jest jaki okres rozliczeniowy, co to w kalendarzu sobie mam zaznaczać ?!? poprostu przychodzi faktura to płacę i tyle, co do ceny to tutaj już wygadujesz głupoty, bo po pierwsze niewiem ile śrtednio płacę za daną usługę, raz tyle raz tyle, a pozatym to ta kwota jest w każdym miesiącu różna. Tak więc to jest tylko sprawa firmy jak chce mieć kase , musi mi dostarczyć fakturę i takie tłumaczenia że ja mam domniemanie świadomość strajku i domniemanie powinienem wiedzieć ile wynosi zobowiązanie itd. g... mnie obchodzą, niech się usługodawca tym martwi

  • 0

    15. ~getITright  2006-11-29 22:14:58  host: chello087206218003.chello.pl

    @ttt - no za to ty obsypałes nas rzeczowymi argumentami, ale luz, taki mały sfrustrowany ludek czasami mi poprawi humor, jest się z czego pośmiać przynajmniej :D szkoda tylko że na twój malutki umysł nawet poprawne napisanie czyjegoś nicku to zbyt wiele, ale nie przejmuj się, inteligencja to nie wszystko, zawsze możesz zostac zapaśnikiem :DDD

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-143-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.