DAJ CYNK

Strajk głodowy w firmie K-TEL

WitekT

Wydarzenia

Pracownicy firmy K-TEL, którzy zajmują się obsługą techniczną linii Telekomunikacji Polskiej, wystosowali list otwarty do prezesa TP Marka Józefiaka i rozpoczęli strajk głodowy.

Pracownicy firmy K-TEL, którzy zajmują się obsługą techniczną linii Telekomunikacji Polskiej, wystosowali list otwarty do prezesa TP Marka Józefiaka i rozpoczęli strajk głodowy.

Wcześniej o proteście pisaliśmy w tej wiadomości. Poniżej przedstawiamy treść listu.

List otwarty do Prezesa TP S. A. Pana Marka Józefiaka.

My, protestujący pracownicy firmy K-TEL Sp. z o. o. w Strefie Utrzymania Sieci Telekomunikacyjnej Bielsko-Biała, prosimy o zrozumienie i poparcie. Wiemy, że nasze odstąpienie od pracy stawia Abonentów TP S. A. w trudnej sytuacji, ale proszę nam wierzyć, warunki w jakich ostatnio pracujemy nie mogą mieć dalej miejsca. Łamane są nasze podstawowe prawa, brak nam narzędzi, wyposażenia, stosuje się wobec nas mobbing, zmusza do podejmowania obowiązków ponad siły jednego człowieka, łamie przepisy BHP. Pracujemy na wysokości bez asekuracji i zabezpieczeń niezależnie od pory dnia i warunków atmosferycznych. Jak więc mamy działać sprawnie? Naprawianie po tzw. "łebkach", żeby tylko działało staje się standardem. Dzieje się tak dlatego, że na tyle pozwalają warunki, jakie stwarza nam pracodawca już drugi w ciągu 4 lat.

Zapewne zna Pan specyfikę naszej pracy, więc wie Pan, jaki ma ona wpływ na wizerunek TP S. A. i satysfakcję Klienta. Pogarszający się wciąż stan sieci ma także wpływ na jakość świadczonych usług. Wprowadzanie coraz to nowych podwykonawców nie daje Klientom gwarancji "tajności korespondencji", nie mówiąc już o pewności, że płacą tylko za swoje rozmowy. Świadczy o tym ilość składanych reklamacji oraz rezygnacji Klientów z usług TP S. A.

Wszystkie wyżej wymienione czynniki oraz maksymalne cięcie kosztów przez firmy podwykonawcze takie, jak K-TEL Sp. z o. o. mają ujemny wpływ na wizerunek TP S. A., satysfakcję Klienta oraz na wyniki finansowe Spółki i jej Akcjonariuszy, co już jest widoczne na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Jak Panu wiadomo w procesie restrukturyzacji Telekomunikacja Polska S. A. pozbyła się nas przekazując do firm partnerskich wyłonionych w przetargach. Nie chcemy jednak być towarem przekazywanym z firmy do firmy. Chcemy utożsamiać się z Pracodawcą, który zapewni motywację i bezpieczeństwo pracy oraz będzie nas godnie traktował. Nie chcemy ponosić konsekwencji za umowy podpisywane przez TP S. A z firmami partnerskimi, które wymuszają pracę po maksymalnie niskich kosztach, co przede wszystkim przekłada się na obniżanie naszych wynagrodzeń i redukcję zatrudnienia w firmach podwykonawczych, a bezpośrednio odczuwają to Klienci TP S. A.

W firmie K-TEL Sp. z o. o. ma właśnie miejsce taka sytuacja. Jesteśmy rozgoryczeni, dlatego przystępujemy do protestu głodowego, żeby zwrócić uwagę nie na siebie a na problem.

Panie Prezesie, dobro Klienta jest naszym wspólnym celem, dlatego jako byli pracownicy TP S A. wierzymy, że swoim autorytetem doprowadzi Pan do rozwiązań, które zaowocują porozumieniem oraz w przyszłości zapobiegną podobnym konfliktom.

Pracownicy Strefy Utrzymania Sieci Telekomunikacyjnej Bielsko-Biała.

KOMUNIKAT
Protest

Nie doszło do porozumienia protestujących pracowników z Dyrekcją spółki K-TEL, pomimo dość daleko idących ustępstw ze strony pracowników. Wobec powyższego protestujący zaostrzyli formę protestu. Dziś o godzinie 7:00 zamknęli się w budynku i ośmiu z nich rozpoczęło głodówkę.


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł