Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Statystyki użytkowania komórek wśród dzieci i nastolatków

Statystyki użytkowania komórek wśród dzieci i nastolatków

WitekT 6 Września 2006 11:01

0 0

W rękach polskich dzieci i nastolatków (7 - 18 lat) jest około 2,5 mln telefonów komórkowych – w wynika z badania SMG KRC z czerwca tego roku. W grupie 7 - 14-latków komórkę ma jedno dziecko na cztery, ale wśród 15 - 18-latków już troje na czworo młodych ludzi.

W Niemczech i Wielkiej Brytanii komórkę ma 90% nastolatków. Młodocianych abonentów jest tak wielu (w badaniach rynkowych uwzględnia się już nawet 5-latki), że Komisja Europejska zabrała się do regulowania rynku usług dla nich.

Na całym świecie młodzież wyda w tym roku na różnego rodzaju usługi związane z telefonią komórkową 130 mld dolarów. To oczywiście mniej niż dorośli. Ale operatorzy dbają o najmłodszych klientów, ponieważ liczba komórek w ich rękach rośnie szybciej niż wśród starszych użytkowników. Poza tym, jak głosi często przytaczana kalkulacja, dzisiejszy dziesięciolatek przez całe życie wyda na usługi komórkowe 30 tys. dolarów i warto, żeby jak najwięcej zostawił ich u operatora, z którym zaczynał przygodę z telefonem.




Użytkownicy w wieku 15 - 24 lat stanowią 38% całej bazy Simplusa, z kolei dla taryf Mix i abonamentowych wartości te wynoszą odpowiednio 34% i 15%. Simplus się odmładza. Stopniowo wzrasta udział 15 - 24-latków (nawet do 45%) w grupie nowo pozyskanych użytkowników – mówi – Elżbieta Sadowska, rzecznik Polkomtela.

Operatorzy - także polscy - przyznają, że najmłodsi to trudny rynek, między innymi dlatego, że nie wolno prowadzić badań marketingowych na osobach poniżej 15. roku życia, a reklama skierowana do dzieci jest na cenzurowanym.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 6
  • 0

    1.  2006-09-06 11:04:46

    te głupie ograniczenia:/

  • 0

    2. ~blom  2006-09-06 12:03:35  host: gate.krotoszyn.kaskada.net

    jak by sie ktos przejmowal -najlepiej robi orange rozdaje startery na prawo i lewo i jak choc beda one aktywowane to jzu mamy i w statystyce lepiej a choc bedzie doladowany raz to juz sie nam zwraca za produkcje i jestesmy na + bo oni jzu chyba z tymi starterami pod 515 i 516 podjechali...

  • 0

    3.  2006-09-06 14:36:45

    Żerują na głupocie i gonitwie za gadżetami i modą szczyli.

  • 0

    4.  2006-09-06 16:12:22

    #2: jakos w maju u mnie w szkole 2 razy akcje zrobil sim+. Dwie dziewczyny i facet gadajacy przez megafon rozdawali po korytarzu darmowe startery. rozdali ich ok. 60. akcje oczywiscie powtorzyli w nastepnym tygodniu. pomijam fakt rozdawania, ale w szkole? rozumiem przed szkola...
    co do numeracji starterow: w orange przynajmniej jest przejrzyscie do jakiej puli doszli, era i + moga skutecznie sie maskowac, bo nikt tak naprawde nie wie z jakiej puli daja numery...

  • 0

    5.  2006-09-06 16:22:28

    Ciekawe ile jeszcze będzie trwała ta ślepa gonitwa dzieciaków za gadżetami? Akcje w szkołach bez zgody rodziców, czy za zgodą?

  • 0

    6.  2006-09-06 16:37:04

    #5: o calej akcji nie wiedziala nawet dyrektorka, a co dopiero rodzice. W sumie u niektorych osob rodzice nie mieliby nic do gadania, bo to liceum gdzie w polowie wszyscy sa pelnoletni co nie zmienia faktu, ze szkoly powinny byc wolne od tego typu agitacji...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-181-75.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.