Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Starzy walczą z nowym tylko reklamami

Starzy walczą z nowym tylko reklamami

WitekT 20 Czerwca 2007 11:01

0 0
Pojawienie się sieci Play nie skłoniło starych operatorów do większych zmian cen usług, za to wydali zdecydowanie więcej na reklamę - pisze Gazeta Prawna.

W pierwszych pięciu miesiącach tego roku trzej najwięksi na rynku komórkowym gracze na reklamę wydali w sumie 304 mln zł, czyli aż o 40% więcej niż rok wcześniej. Play, na reklamę wydał 38 mln zł, trzy razy mniej niż lider reklamowych wydatków - Polkomtel.


Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 20
  • 0

    1.  2007-06-20 11:00:52

    Już to skomentowałem na forum...

  • 0

    2. ~mirekb  2007-06-20 11:06:12  host: blh117.neoplus.adsl.tpnet.pl

    co z tego ze polkomtel wydal najwiecej skoro lepszy marketing ma orange..abonamentowcy maja gorzej wiec oferta na karte powiny taniec.czekamy na ruch simplusa i tt czyli poza siec powinno byc w tt 50gr happy po 24 mies np a w simplusie do 60gr oczywiscie poza siec i pakiecik na wap 5mb 5pln raz na 30dni jak zwykle w simplusie,pakiet 100min za 5pln wielokronie do kupienia na 24h w sieci i wtedy..

  • 0

    3. ~Bartek  2007-06-20 11:13:15  host: gdn114.internetdsl.tpnet.pl

    Witek, czy ja Ciebie przypadkiem nie widziałem wczoraj w Bilansie w tvn24 ??? :)

  • 0

    4. ~użyszkodnik  2007-06-20 11:14:47  host: prx04.polskieradio.pl

    Ktoś, tuż po wejściu Playa przewidywał, że starzy operatorzy przez lato będą tylko pozorowali ruchy. No i sprawdza się. Może jesienią zaoferują coś ciekawego? Ja czekam na oferte telefonów SE.Witku, może masz jakies newsy?

  • 0

    5.  2007-06-20 11:16:12

    "nie skłoniło starych operatorów do większych zmian cen usług" - skłoniło Erę, która w nowych promocjach zbliża się poziomem cen do Playa: http://www.era.pl/pl/indywidualni/taryfy/abonament/jedyna Niemniej, najlpesze efekty sprzedaży miał Plus, który nie szedł na wojnę cenową - co dowodzi, że nie tędy droga.

  • 0

    6. ~uzyszkoidnik  2007-06-20 11:16:23  host: prx04.polskieradio.pl

    tak,tak - to był Witek, brodę sobie, proszę ja was, zapuszcza :)

  • 0

    7. ~andy  2007-06-20 11:21:40  host: host32.abaks.pl

    tak to jest - jakby ludzie zaczeli masowo uciekać do play to by zjechali z cen. Polacy nie umieją liczyć. ja na szczeście juz jestem w Play i rozmawiam 2x więcej niż w Orange w takim samym abo (50zł)

  • 0

    8.  2007-06-20 11:29:53

    Bartek: tak - wczoraj mnie gwałciły stacje radiowe i telewizyjne na konferencji Play. ;)

  • 0

    9.  2007-06-20 11:39:04

    Jardo jeeli ktoś uzależnia wybór taryfy od reklam a nie od oferty to gratulacje To tylko dowód że nasze społeczeństwo jest jak dziecko im bardziej coś kolorowego to wybiera właśnie to.

  • 0

    10.  2007-06-20 11:45:45

    Play moze juz zaczac zapominac o duzym odsetku swoich aktualnych klientow. Jak go przejmie tpsa to juz widac prosta droge ku przepasci!

  • 0

    11.  2007-06-20 11:48:17

    MINN26 - tyle mnie uczono na marketingu: nie iść na wojnę cenową, bo zawsze znajdzie się ktoś tańszy, tylko budować pozytywny Image. I chyba to się sprawdza nie tylko w telekomunikacji (jakie kupujesz jeansy - chińskie za 3 dolary, czy firmowe?).

  • 0

    12. ~  2007-06-20 11:58:51  host: inet20909na-2.eranet.pl

    WitekT stajesz sie slawny ;-) Tylko jeszcze nad imgae popracuj ;-) Moze oplaenizna ala Adrew, albo fryzurka ala Jarek ;-)

  • 0

    13.  2007-06-20 12:15:31

    Reklama reklamą, ale większą rewolucję na rynku cen zrobiło heyah. Jak czytałem wywiad z założycielem P4, było to wtedy kiedy P4 zajmowało jedno piętro, obiecywał pozyskiwanie klientów abonamentowych, a tu widzę coś odwrotnego. Drogie telefony, oraz stawki zniechęcające do przekroczenia bezpłatnych minut. Orange ma najlepszy marketing? Jak poszedłem jeszcze do idei to mi zaproponowali gorsze warunki predłużenia umowa niż nowej dla człowieka prosto z ulicy. Mogą sobie płacić na reklamę, pakt cenowy póki co się trzyma.

  • 0

    14. ~  2007-06-20 13:04:29  host: p05-14.opera-mini.net

    A dlaczego operatorzy mieliby cos wiecej robic? Jak Play na koniec roku bedzie mial 500 tys. klientow to pozostali circa 40 mln wiec co to za konkurencja? A dlaczego "starzy" wydaja na reklame? To tez proste, bo taniej jest "jednorazowo" wydac na reklame niz trwale obnizyc ceny. No chyba, ze "wszyscy" klienci opuszczaja jakiegos opa ;-) tymis

  • 0

    15. ~M. G.  2007-06-20 13:20:21  host: aarv52.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nic dziwnego cały czas "analizują" zachowanie użytkowników. Miejmy nadzieję, że po wakacjach wkońcu będzie coś nowego. Te mydlenie oczu ery SMSami za gorsz czy Bonusem bez wspominania od dodatkowych opłatach jest trochę nie na miejscu.

  • 0

    16. ~ad_gro  2007-06-20 13:32:59  host: domcore-do-n67out.net.aster.pl

    A kiedy uderzy ten zamulony TT! Ciągle czytam wpisy "zorientowanych" że niedługo, że już się szykuje, że jak się ujawni to ojejku! I ciągle po 59 gr/min i pakieciki. KIEEEEEDYYY???!

  • 0

    17.  2007-06-20 16:09:13

    Ma ktoś już jakieś dokładniejsze info na temat Orange FREE w wersji prepaid ? :)

  • 0

    18. ~  2007-06-20 18:44:27  host: aclc234.neoplus.adsl.tpnet.pl

    przecież do przewidzenia było że przed wakacjami nic nikt nie zrobi, nikt zadnych cen nie obniży itp. Myślę że od września coś się ruszy

  • 0

    19.  2007-06-20 22:25:07

    w TT duzo ludzi ma jeszcze kase z podwojnej promocji, nie ma megapakieow z minuta po 20gr, ale sa zwykle pakiety z minuta po 29gr, troche minie czasu zanim sie to wydzwoni, zobaczymy co potem, ja w kazdym badz razie przenosze moje numery (5) do play'a

  • 0

    20. ~kiki  2007-06-21 19:03:34  host: nat-mo3.aster.pl

    i co z tego jak operatorzy dla starych klientów proponuja gorsze warunki jak dla nowych. wiec zmykam z ery:-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-118-102.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.