DAJ CYNK

Stanowisko UPC w sprawie decyzji KER i reklamy Internetu za 39 zł

Q!

Wydarzenia

UPC wydał oświadczenie w sprawie decyzji Komisji Etyki Reklamy dotyczącej reklamy Internetu za 39 zł.

UPC wydał oświadczenie w sprawie decyzji Komisji Etyki Reklamy dotyczącej reklamy Internetu za 39 zł.

Przypomnijmy: KER uznała, że reklama UPC, która wspomina o cenie 39 zł za łącze 25 Mb/s wprowadza w błąd, bo cena ta jest osiągalna dla klientów tylko w pakiecie za minimum 100 zł wraz z innymi usługami, z których nie można zrezygnować. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.

W przesłanym TELEPOLIS.PL oświadczeniu UPC pisze, że Celem UPC jest zawsze rzetelnie informować konsumentów o warunkach promocji i ofert. Jako dostawca potrójnej usługi często reklamujemy ceny poszczególnych usług w pakiecie, co jest standardową praktyką rynkową. Reklama służy przede wszystkim wzbudzeniu zainteresowania, a decyzję zakupową klient podejmuje po sprawdzeniu warunków promocji oraz po rozmowie sprzedażowej, w trakcie której ma możliwość zadania pytań o interesujące go usługi i zapoznania się z regulaminem promocyjnym. W UPC klient zawsze może także wybrać każdą z usług osobno, choć wtedy mogą obowiązywać inne zasady promocyjne.

Spot reklamowy, do którego odniosła się Rada Reklamy zawierał informacje o tym, że podana cena obowiązuje przy zakupie usługi internetowej w pakiecie z innymi usługami. Po otrzymaniu uwagi ze strony konsumenta, że informacja ta jest niewystarczająco czytelna, niezwłocznie kilkakrotnie wydłużyliśmy czas jej emisji, zawierając w reklamie elementy wychodzące naprzeciw uwagom konsumenta.

Eksponowanie jednego elementu pakietu w końcówkach promocyjnych jest standardową praktyką rynkową. Dlatego nie podzielamy stanowiska Rady Reklamy i poddamy je dogłębnej analizie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł