Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Stanowisko UPC w sprawie decyzji KER i reklamy Internetu za 39 zł

Stanowisko UPC w sprawie decyzji KER i reklamy Internetu za 39 zł

Q! 9 Grudnia 2011 17:37

0 0

UPC wydał oświadczenie w sprawie decyzji Komisji Etyki Reklamy dotyczącej reklamy Internetu za 39 zł.

Przypomnijmy: KER uznała, że reklama UPC, która wspomina o cenie 39 zł za łącze 25 Mb/s wprowadza w błąd, bo cena ta jest osiągalna dla klientów tylko w pakiecie za minimum 100 zł wraz z innymi usługami, z których nie można zrezygnować. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.

W przesłanym TELEPOLIS.PL oświadczeniu UPC pisze, że Celem UPC jest zawsze rzetelnie informować konsumentów o warunkach promocji i ofert. Jako dostawca potrójnej usługi często reklamujemy ceny poszczególnych usług w pakiecie, co jest standardową praktyką rynkową. Reklama służy przede wszystkim wzbudzeniu zainteresowania, a decyzję zakupową klient podejmuje po sprawdzeniu warunków promocji oraz po rozmowie sprzedażowej, w trakcie której ma możliwość zadania pytań o interesujące go usługi i zapoznania się z regulaminem promocyjnym. W UPC klient zawsze może także wybrać każdą z usług osobno, choć wtedy mogą obowiązywać inne zasady promocyjne.




Spot reklamowy, do którego odniosła się Rada Reklamy zawierał informacje o tym, że podana cena obowiązuje przy zakupie usługi internetowej w pakiecie z innymi usługami. Po otrzymaniu uwagi ze strony konsumenta, że informacja ta jest niewystarczająco czytelna, niezwłocznie kilkakrotnie wydłużyliśmy czas jej emisji, zawierając w reklamie elementy wychodzące naprzeciw uwagom konsumenta.

Eksponowanie jednego elementu pakietu w końcówkach promocyjnych jest standardową praktyką rynkową. Dlatego nie podzielamy stanowiska Rady Reklamy i poddamy je dogłębnej analizie.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 24
  • -1

    7. ~  2011-12-09 18:01:03  host: z48-10.opera-mini.net

    1). No tak, interesuje nas jedna rzecz, a oni w UPC o tym wiedzą i to wykorzystują. Nie inaczej. Prawidłowa reklama, to np. Witaj, w naszym trójpakiecie net za jedyne 39zł. To już wiadomo, że coś trzeba dokupić / połączyć. Równie dobrze można by reklamować telefony za 1zł ! Kup pan fon, to tylko 1zł ;-)

  • 0

    8. ~...  2011-12-09 18:19:27  host: 46.115.21.227

    No tak, praktyka rynkowa. Tak samo w Polsce działają politycy. Jak koledzy z S...D kradli to PO co zmieniać przyzwyczajenia. Prościej(i)Sprawniej kraść dalej. PowiemySpołeczństwu-Ludowi, że RąbaćPodatnika trzeba zawsze. pzdr

  • 0

    9. ~reklama  2011-12-09 19:05:55  host: 87-206-221-225.dynamic.chello.pl

    @1 hehe proszek spiera sok z buraka , jogurt z działaniem pro zdrowotnym , darmowe coś tam i przecena 101% to jest REKLAMA czyli BULLSHIET po 20 latach reklam w PL dalej wierzysz w reklamy? :) reklama to przerwa w filmie/meczu na siku i papu :)

  • 0

    10.  2011-12-09 20:09:08

    Ale takie działania to przecież jest norma, nie wiem o co się tu zbytnio czepiać akurat UPC. Teraz lecą reklamy np. Orange, że za 24,90 ma się abonament z nielimitowanymi rozmowami. Ale do tego oczywiście trzeba mieć 3 czy 4 inne usługi ;) Identycznie tutaj.

  • 0

    11. ~czlowiek  2011-12-09 23:23:51  host: aagf144.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bzdury. Rodzice mają w UPC telewizję analogową, mam chciała być kreatywna i zadzwoniła na ibok aby podpisać tą umowę za 39 złotych. Konsultantka z infolinii przekonywał do końca, iż będzie rachunek 39 złotych. Nie dodając że to tylko część rachunku. Gdy poprosiła o przesłanie tej konkretnej oferty, pocztą elektroniczną lub tradycyjną to sytuacja zgoła się odmieniła i nic nie można było przesłać. Mama podziękowała. Morał dla UPC, iż nie mają odwagi się przyznać, że liczyli na "maluteńkie oszustwo".

  • 0

    12. ~grumpy  2011-12-09 23:51:45  host: aafn86.neoplus.adsl.tpnet.pl

    niech spadaja, oszusci i naciagacze, oczywiscie jestem juz za "stary", zeby bezmyslnie sie nabierac na takie reklamy i za kazdym razem jak widze taka oferte to wiem, ze cena bedzie inna (wyzsza) niz w reklamie, no ale coz... cytujac klasyka "powinni tego zabronic"

  • 0

    13. ~Maciek  2011-12-10 06:37:53  host: public-gprs98575.centertel.pl

    Trzeba być debilem, żeby wierzyć reklamom. Średnia w populacjach to 60 do 80 % - takie reklamy nigdy nie znikną.

  • 0

    14. ~UPC słabe  2011-12-10 13:01:29  host: 87-207-52-180.dynamic.chello.pl

    Internet w UPC działa slabo. Przesiadłem się z 10Mbit Aster na 50 Mbit uPC i niestety strony ładują się wolniej. Często się nie ładują, obrazki niedogrywają, awarie i przycinki również są częste. Nie jestem zadowolony z tego internetu

  • 0

    15. ~wieśniakers  2011-12-10 13:49:55  host: bji139.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @1, ty chyba w życiu UPC nie widziałeś. Z umową nie przyjeżdża kurier tylko przychodzi monter i podpisujesz w momencie podłączania. Ale fakt, reklama wprowadza w błąd.

  • 0

    16. ~  2011-12-10 14:25:43  host: 89-69-70-80.dynamic.chello.pl

    Reklama wprowadza w błąd i takie przypadki trzeba napiętnować. To nie chodzi tylko o UPC ale o każdego reklamodawcę. Reklama ma zachęcać, co nie oznacza, że można mówić i pisać w niej wszystko a po szczegóły odsyłać do kilkunastostronicowych regulaminów pisanych drobnym druczkiem.

  • 0

    17.  2011-12-10 15:59:51

    kiedyś się mówiło: "mamo" ale wszyscy moi koledzy to robią...

  • 0

    18. ~rw  2011-12-10 16:07:07  host: 89-76-174-236.dynamic.chello.pl

    to jest oszustwo, wyobraźmy sobie sytuację, że jest pakiet TV i Internet za 100zł, przy czym w pakiecie Internet jest za 1 grosz i tak właśnie reklamowano by Internet - za 1 grosz miesięcznie, o kwocie 100zł nie wspominając... ich tłumaczenia są niedorzeczne i jest to kompromitacja, weszli w bagno i z każdym ruchem pogarszają swoją sytuację zamiast po cichu się z tego wycofać

  • 0

    19. ~Anty_UPC  2011-12-10 17:02:59  host: 86.47.40.167

    Glupie tlumaczenie sie. Za takie tlumaczenie powinni dostac kare. Wogole za wprowadzanie ludzi w blad w reklamach powinny byc kary min. 1 mln PLN. W tedy zadnej firmie by nawet nie przyszlo do glowy zeby stosowac tego typu zagrywki. Nic innego nie zmobilizuje firm do byca "fer" wobec ludzi.

  • 0

    20. ~Anty_UPC  2011-12-10 17:03:57  host: 86.47.40.167

    Sami zobaczcie: kiedys za parkowanie na miejscu dla inwalidow byl zwykly mandat. Jak podniesiono mandat do 500 pln to juz praktycznie nikt tam nie parkuje - jedynie niepelnosprawni. Nawet jesli parking jest full to miejsca dla inwalidow sa wolne.

  • 0

    21. ~Anty_UPC  2011-12-10 17:05:13  host: 86.47.40.167

    Wiec milionowe kary to jedyne rozwiazanie tego problemu. Problem rozwiaze sie raz na zawsze. Swoja droga jesli cos reklamuja ze kosztuje powiedzmy 50 pln miesiecznie to niech to sprzedadza za 50 a nie tlumacza sie ze ok, 50 ale musisz jeszcze kupic to tamto i sramto za kolejne 50 albo 150.

  • 0

    22. ~Anty_UPC  2011-12-10 17:06:46  host: 86.47.40.167

    Moze ktos pokusi sie o napisanie e-petycji w tej sprawie aby za tego typu praktyki byly minimum milionowe kary ? Dale juz zbierzemy kilkaset podpisow i w tedy cos sie ruszy!

  • 0

    23. ~gkhkg  2011-12-10 23:08:06  host: apn-95-40-114-105.dynamic.gprs.plus.pl

    wystarczy glosowac przeciwko takim praktykom portfelem. czytac regulamin i w przypadku robienia klienta w balona rezygnowac nie kupowac. jesli zrobi tak kilkanascie procent potencjalnych klientow informujac uslugodawce o powodach to odechce im sie jakiegokolwiek chachmecenia. kilka milionow zlotych w plecy skutecznie uczy! :)

  • 0

    24. ~prepaid  2011-12-11 05:57:06  host: z53-16.opera-mini.net

    u mnie pod lasem nie ma upc ale tez popieram karanie za takie klamstwa reklamowe. Trza wszedzie sie pilnowac bo kazdy chce cie okrasc. Co za czasy? Ja nie podpisuje rzadnych umow, wole prepaid

  • 0

    25. ~Marcin  2011-12-12 18:13:17  host: dqm60.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To złodziejstwo i nic więcej Takie reklamy nie powstają żeby były nośnikiem informacji o ofercie danej firmy tylko aby złapać i uwiązać umową jak najwięcej naiwych którzy nie doczytali regulaminu promocji

  • 0

    26. ~fru24  2011-12-13 00:27:01  host: user-46-112-227-226.play-internet.pl

    Miałem neta z upc prędkość na umowie do 25mb/s w porywach było 12mb/s po skardze miałem 14mb/s to jedno wielkie oszustwo zerwałem umowę i mam tylko tv + canal+ odradzam!!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-57-120.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.