Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Stanowisko Orange w sprawie rebrandingu

Stanowisko Orange w sprawie rebrandingu

WitekT 11 Kwietnia 2006 12:05

0 0

Zarząd Centertela z wielkim zaskoczeniem przyjął fakt rozpoczęcia śledztwa w sprawie umowy dotyczącej zmiany marki sieci Idea na Orange - w związku z publikacją tzw. "Raportu" Fundacji Centrum im. Adama Smitha przygotowanego pod kierownictwem p. Andrzeja J. Piotrowskiego – napisał Centertel w oświadczeniu.



W dalszej części stanowiska można przeczytać, że zarząd PTK Centertel jest w pełni pewien słuszności podjętych decyzji o wprowadzeniu marki Orange do Polski. Sukces rynkowy marki i oferty Orange po 19. września 2005 r. jasno pokazują trafność podjętych decyzji wprowadzenia marki Orange do Polski. W ciągu pierwszych miesięcy po rebrandingu ofertę Orange wybrało w 2005 r. blisko 800 tys. nowych klientów, z których co drugi Polak dobrze zna markę Orange. Sukces Orange na polskim rynku zdecydował o bardzo dobrych wynikach uzyskanych przez PTK Centertel w 2005 r., na które złożyły się m.in. dwucyfrowy (14%) wzrost przychodów, rekordowy przyrost liczby klientów (2,5 mln nowych), wzrost udziału w rynku do 34%.

Decyzja o wprowadzeniu marki Orange do Polski oraz jej zasady była w pełni przejrzysty sposób komunikowana przez Zarząd PTK Centertel, od daty podpisania umowy w dniu 19 kwietnia 2005 r. W innych krajach Unii Europejskiej (np. Dania, Francja, Holandia, Słowacja) decyzja o wprowadzeniu marki Orange była przyjmowana ze zrozumieniem i akceptacją - jako decyzja biznesowa operatora i nie spotkała się z podobnymi pomówieniami oraz śledztwem – napisano dalej w komunikacie.

Zarząd PTK Centertel jest przekonany, że prowadzone postępowanie prawne w pełni wyjaśni bezzasadność twierdzeń zawartych w tzw. Raporcie Fundacji Centrum im. Adama Smitha nt. zmiany marki Orange. W dniu 7. listopada 2005 r. w Warszawie zostało podane do publicznej wiadomości opracowanie przygotowane przez zespół ekspertów pod kierownictwem Andrzeja J. Piotrowskiego z Fundacji Centrum im. Adam Smitha. Materiał ten zawiera nieprawdziwe i nierzetelne informacje na temat wprowadzenia marki Orange do Polski. Zaprezentowane w nim założenia, elementy ekonomiczne i wnioski znacząco odbiegają od przyjętych w Polsce i na świecie norm "raportu ekspertów". Jasno podkreśla to oficjalne stanowisko Centrum Adama Smitha z Londynu (Adam Smith International) w tej sprawie, z 14. grudnia 2005 r., którego konkluzja nt. oceny "raportu" Fundacji Centrum im. Adama Smitha brzmi m.in.: liczne mankamenty merytoryczne, zarówno po stronie analiz jak i zaleceń, nie mogą być brane pod uwagę w poważnej debacie publicznej.




Umowa licencyjna marki produktowej Orange z dnia 19. kwietnia 2005 r. pomiędzy PTK Centertel i Orange Brand Services Ltd. została zawarta zgodnie z obowiązującym prawem korporacyjnym w ramach przysługujących Zarządowi kompetencji i została przed jej zawarciem również zatwierdzona przez Radę Nadzorczą oraz Zgromadzenie Wspólników PTK Centertel.

Zarząd PTK Centertel przekazał Prokuraturze wszelkie wymagane dokumenty i jest gotów złożyć dalsze stosowne wyjaśnienia uzupełniające w trakcie postępowania. W ochronie interesów PTK Centertel, Zarząd Spółki podjął odpowiednie kroki prawne przeciwko osobom lub podmiotom odpowiedzialnym za publikację tego "raportu".

W dniu 16 marca 2006 r. Zarząd Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel wystosował pismo do Fundacji Centrum im. Adama Smitha oraz p. Andrzeja J. Piotrowskiego, w którym wezwał do usunięcia skutków naruszenia dóbr osobistych spółki PTK Centertel sp. z o.o. Wobec nie zastosowania się przez Fundację Centrum im. Adama Smitha oraz p. Andrzeja J. Piotrowskiego do wezwania PTK Centertel w wyznaczonym terminie, w dniu 4 kwietnia 2006 r. PTK Centertel wniósł powództwo do Sądu Okręgowego w Warszawie przeciwko Fundacji Centrum im. Adama Smitha oraz przeciwko Andrzejowi J. Piotrowskiemu. W pozwie tym PTK Centertel wnosi o opublikowanie na łamach mediów ogólnopolskich ogłoszeń z przeprosinami wobec PTK Centertel za podanie do publicznej wiadomości nieprawdziwych i nierzetelnych informacji zawartych w powołanym "raporcie" oraz za sugestie popełnienia przestępstwa w związku ze zmianą marki Idea na markę Orange. PTK Centertel wezwał Fundację Centrum im. Adama Smitha oraz p. Andrzeja Piotrowskiego do zapłacenia kwoty 100.000 złotych na rzecz Instytutu Pomnika - Centrum Zdrowia Dziecka jako rekompensatę za naruszenie dóbr osobistych PTK Centertel oraz zakazanie dalszego rozpowszechniania tej publikacji.

Zasadą działania PTK Centertel w ciągu już kilkunastoletniej działalności w Polsce jest skrupulatne przestrzeganie prawa polskiego i etyki biznesowej. Zarząd PTK Centertel jest bardzo mocno pewny swoich racji i odnosi się z zaufaniem do przebiegu śledztwa w tej sprawie.

Źródło tekstu: Centertel     

Dodaj do:
w sumie: 7
  • 0

    1. ~obserwator  2006-04-11 13:53:57  host: abmq239.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To jest sztuka. Sprzedać samemu sobie i kupić od siebie samego. Czyli wyprowadzić pieniądze z kraju. Scyzoryk mi się otwiera, jak słyszę "orange".

  • 0

    2. ~exif  2006-04-11 14:32:08  host: anu206.internetdsl.tpnet.pl

    bronić dobra marki.

  • 0

    3.  2006-04-11 15:22:59

    Powinno się jeszcze ukarać TP za wyprowadzenie pieniędzy z kraju za zmiane dobrze rozpoznawalnego loga na francuzkie. Phi TP mówiła, że to będzie zapowiadać zmiany w firmie,a też g**** wyszło, to tylko wymówka była, żeby spłacić długi France telecom...

  • 0

    4. ~xxx  2006-04-11 15:58:01  host: efy60.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie korzystam z usług tej sieci czyli orange, w ten sposób zagłosowałem przeciwko chamskiemu podpieprzaniu kasy i tyle. Na mnie grosza nie zarobią, to akurat mogę zrobić ze swojej strony. Jeszcze chciałbym się pozbyć tego luksusowego stacjonarnego ale na razie tkwię ze względu na neostradę.

  • 0

    5. ~goniec  2006-04-11 16:17:11  host: dpt62.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Centrum Adama Smitha miało rację. Ciesze sie, że teraz jakieś urzędy sie za to wezmą. to trzeba zbadać.

  • 0

    6. ~  2006-04-11 16:58:15  host: xdsl-7108.zgora.dialog.net.pl

    Ludzie, opamiętajcie się. Zobaczcie sprawę szerzej: PiS chce renacjonalizować, aby samemu zarządzać jak największą ilością majątku narodowego; to taki państwowy kapitalizm. Stracimy na tym wszyscy. To wcale nie chodzi o Orange!!

  • 0

    7. ~  2006-04-14 16:52:35  host: nat-mo1.aster.pl

    przy zmianie marki z Idei na Orange francuzi wypompowali z Polski ok. miliarda zł ale przecież Orange nadal dostoje za użwanie znaczka tylko trochę mniej

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-185-160.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.