DAJ CYNK

Wyniki Lenovo po 3Q2016

LuiN

Sprzęt

W III kwartale Lenovo sprzedał 14 mln sztuk telefonów - o 12% mniej niż przed rokiem, ale o 25% więcej niż w II kwartale.

W III kwartale Lenovo sprzedał 14 mln sztuk telefonów - o 12% mniej niż przed rokiem, ale o 25% więcej niż w II kwartale.

Sprzedaż telefonów wyniosła w III kwartale 2 mld dolarów, co oznacza spadek o 12% w ujęciu rocznym i jednocześnie 20% wzrost względem II kwartału. Ponownie dział mobilny odnotował stratę, tym razem wyniosła ona 156 mln dolarów i była mniejsza niż w poprzednim kwartale, jak i przed rokiem (217 mln dolarów).

O 40% wzrosła w sprzedaż telefonów należącej do Lenovo marki Motorola, w związku z wprowadzeniem do sprzedaży Lenovo Moto G4 oraz linii telefonów Moto Z (1 mln sprzedanych sztuk od premiery, planowane 3 mln w ciągu pierwszych 12 mies.).

Wszystkie działy Lenovo wypracowały w III kwartale łączną sprzedaż w wysokości 11,2 mld dolarów (roczny wzrost o 8%) i 157 mln zysku netto (przed rokiem 842 mln dolarów straty w związku z restrukturyzacją). Firma sprzedała w II kwartale 14,5 mln sztuk komputerów (spadek roczny o 3,2% - cały rynek zmniejszył się o 4,8%), z kolei sprzedaż tabletów spadła w skali roku o 14,7%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Lenovo, wł