DAJ CYNK

Będzie mniej modeli smartfonów Samsunga

LuiN

Sprzęt

Robert Yi, odpowiedzialny za relacje inwestorskie Samsunga, oficjalnie przekazał, że firma planuje w 2015 roku zredukować portfolio smartfonów o od 25 do 30%. Samsung chce tym sposobem zahamować spadające przychody ze sprzedaży telefonów.

Robert Yi, odpowiedzialny za relacje inwestorskie Samsunga, oficjalnie przekazał, że firma planuje w 2015 roku zredukować portfolio smartfonów o od 25 do 30%. Samsung chce tym sposobem zahamować spadające przychody ze sprzedaży telefonów.

Zobacz: Samsung zaczyna oszczędzać

Samsung za wszelką cenę chcę wrócić do dwucyfrowego poziomu marż. Przez dziesięć kolejnych kwartałów marża operacyjna Samsunga przekraczała 15% procent, aż tu nagle w III kwartale spadła do 7%. Samsung przewidywał spadki i mówił o nich otwarcie, teraz koreański producent postanowił się z nimi rozprawić.

Jedną z metod będzie uproszczenie portfolio smartfonów. W 2015 roku pojawi się o 25% do 30% mniej nowych modeli, a cięcia będą dotyczyły segmentów średniego i niskiego, z którymi producent ma ostatnio najwięcej problemów. W celu usprawnienia procesu, firma zwiększy też liczbę wspólnych komponentów stosowanych w poszczególnych modelach - więcej będzie telefonów z tym samym modułem fotograficznym itp.

Robert Yi oficjalnie przekazał też, że Samsung nie odpuści sobie rynku chińskiego, na którym wyprzedził go niedawno Xiaomi. Koreański producent zamierza ponownie stać się największym dostawcą smartfonów w Chinach.

Co ciekawe, dokładnie taką samą strategię - zmniejszenia portfolio - przyjął jeszcze w styczniu 2012 roku HTC, do dziś nie odzyskując dawnej pozycji rynkowej. Z przynoszącym straty smartfonowym biznesem po raz kolejny próbuje też zmierzyć się Sony - we wrześniu ogłosił 15% redukcję etatów w dziale zajmującym się smartfonami... i ograniczenie liczby premier nowych modeli.

Nie zanosi się przy tym na przerwanie półrocznego cyklu życia najdroższych Xperii - podobnie jak u HTC i Samsunga, cięcia obejmą najtańsze urządzenia i średnią półkę. O ile jednak Sony nie zamierza skupiać się na jak największej liczbie sprzedanych telefonów, czerpiąc zyski z najbardziej opłacalnych smarfonów z segmentu premium, o tyle już u Samsunga walka jest trudniejsza. Koreańczycy chcą zarówno odzyskać większe marże, jak i zachować ogólnoświatową pozycję lidera pod względem liczby dostarczanych telefonów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Land of Droid

Źródło tekstu: The Wall Street Journal, wł