Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Sprzedaż żywności w Internecie będzie rosła

Sprzedaż żywności w Internecie będzie rosła

orson_dzi 22 Lutego 2018 17:19

0 2

warzywa

Tylko 1% produktów szybkozbywalnych, w tym żywności, konsumenci kupują przez Internet. W ciągu najbliższych 2-3 lat wzrost ma być jednak co najmniej dwukrotny. Konsumenci produktów FMCG (szybkozbywalnych) są przywiązani do sklepów stacjonarnych, bo obawiają się gorszej jakości i dodatkowych opłat - wynika z raportu Nielsena "Shopper omnichannelowy na rynku FMCG". Zdaniem ekspertów Banku DNB, do 2026 roku globalnie ok. 40% produktów będzie sprzedawanych online. Dla porównania dzisiaj jest to ok. 10%, podczas gdy w Polsce 7%, a w krajach skandynawskich powyżej 10%.

Rynek e-commerce w Polsce szacuje się na 40 mld zł. Ponad połowa Polaków (54 proc.) deklaruje, że robi zakupy w internecie. Jedynie 1% produktów szybkowzbywalnych kupujemy w Internecie. Konsumenci FMCG są przywiązani do zakupów stacjonarnych, a 56% nie rozważa nawet zakupów tych produktów przez Internet. Zniechęcają ich dodatkowe opłaty za dowóz (46%), brak możliwości fizycznego obcowania z produktem oraz czas dostawy. Mają obawy związane z jakością produktów i ich ceną.

Internauci, którzy kupują w sieci produkty FMCG, robią to raz w miesiącu lub rzadziej (70%), w przypadku tradycyjnych zakupów - 65% osób robi je przynajmniej raz w tygodniu.




Receptą na sukces dla sklepów online z tej branży może być zniesienie opłat za dowóz, zwrot pieniędzy, a w przypadku produktu niezgodnego z oczekiwaniami - jego wymiana jeszcze tego samego dnia. Do zakupów w sieci mogą też przyciągnąć niższe ceny, specjalne promocje i oferty. Dodatkowo, istotna jest dostawa towaru do domu. Oczekuje tego 78% polskich konsumentów.

73% konsumentów uważnie czyta etykiety. Ta informacja także musi się znaleźć w sklepie internetowym. Z kolei 67% konsumentów, jeśli nie widzi zdjęcia produktu, natychmiast przerywa zakupy. Prosta rzecz, ale upewnienie się, że każdy produkt ma swój opis i swoje zdjęcie, znakomicie może zachęcić klientów do włożenia tego produktu do koszyka i dokonanie zakupu - przekonuje dyrektor zarządzający Nielsen Polska Szymon Mordasiewicz.

Pod względem sprzedaży online produktów FMCG Polska, podobnie jak Węgry i Hiszpania, znajduje się w pierwszej fazie wzrostu. Do rozwijających się pod tym względem krajów zalicza się Stany Zjednoczone, Singapur czy Szwecję, a w stadium konsolidacji znajduje się np. Korea Południowa, gdzie 18% tego typu produktów sprzedawanych jest online.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: żywność | internet | zakupy

w sumie: 11
  • 0

    1. ~Ca|m7  2018-02-22 17:36:06  host: user-94-254-146-54.play-internet.pl

    Jak bym czekał na przesyłkę żywności przez Internet to bym dawno nogi wyciągnął:-D :-D :-D

  • 0

    2.  2018-02-22 17:41:49

    To jest superwygodne, a powstaje coraz więcej firm dostarczających zakupy, no i same sklepy oferują (już w większości) dostawy.

  • -1

    3.  2018-02-22 18:03:20

    I co, zamówię bochenek chleba za 3 zł i kilogram pomidorów za 6 zł, a przesyłka wyniesie np. 8,60 zł i będę na nią czekał kilka dni? To bez sensu.

  • 1

    4. ~mkkot  2018-02-22 18:05:06  host: user-94-254-229-45.play-internet.pl

    My korzystamy z e-zakupów tesco. Ale faktycznie, rzadziej niż raz na miesiąc. No bo nie warto płacić 10zł za dostawę, skoro do uzupełnienia są np. tylko warzywa, a warzywniak na rogu. Natomiast jakiekolwiek większe zakupy robię przez tesco, bo nie chce mi się tracić czasu na chodzenie po sklepie.

  • 0

    5. ~ekspert rynkowy  2018-02-22 19:31:06  host: apn-31-0-41-232.dynamic.gprs.plus.pl

    Ja lubie pomacac kazdego pomidorka czy kalafiorka i sam wybrac a nie ze mi jakis luj wrzuci pierwsze z brzegu.

  • 0

    6. ~bolo  2018-02-22 19:33:28  host: host-80-238-99-107.jmdi.pl

    do domku" przyjechało doś szybko na drugi dzień , ale to wieksze zakupy Cieżkie. ale na święta obydwa to jest opcja

  • 0

    7. ~F  2018-02-22 20:08:49  host: 89-66-10-113.dynamic.chello.pl

    Jak kupujecie jednego pomidorka i 2 hajzerki to faktycznie nie czaicie problemu. A jak będziecie mieli małe dziecko, do zamówienia dwie zgrzewka wody, mleka, 5 kilo kartofli, innego towaru, przejedziecie się na 3 godziny z maluchem na spacer po markecie, spalicie kilka litrów wahy , postoicie w korkach, poprzepychacie się z ludzmi lub dodatkowo zatyracie się po autobusach i rąk wam zbraknie i sił na targanie to zamówicie z uśmiechem na ustach za tę dychę i będziecie szczęśliwi. Chwilowo żyjecie w nieświadomości.

  • -1

    8.  2018-02-22 20:21:54

    zamawialem przez kilka lat z tesco, az zamkneli, a zamkneli bo zepsuli swoja strone i ludzie, w tym ja, stopniowo przestawali robic zakupy na tym nieintuicyjnym lagujacym ale za to modnie wygladajacym szmelcu :(

  • -1

    9. ~  2018-02-22 20:53:37  host: public-gprs390791.centertel.pl

    Co za bzdury. Juz widze wysylke z marketu 50-100-200 km na jakakolwiek wioske, w ktorej bez problemu mozna kupic od rolnika albo samemu wyhodowac. Siedza barany w marketingu i sonduja reakcje tubylcow, bo to nie jest zadne badanie tylko reklama ich uslug.

  • 0

    11. ~Bandzioch  2018-02-23 00:21:33  host: a25-02-11.opera-mini.net

    W jakim sklepie można zrobić takie zakupy:
    worek kartofli
    3 kg słoniny
    maciek salcesonu(2,5kg)
    5 kg cebuli
    2 kg pasztetowej
    2kg kaszanki
    2kg czarnego
    5 bochenków chleba
    30 kajzerek
    po 5 kostek masła i smalcu.
    Mieszkam sam to by mi na tydzień starczyło, co tydzień mógłbym robic w necie takie zakupy

  • 1

    12. ~  2018-02-23 08:34:48  host: 31-132-65-154.neanet.pl

    Ja czekam na usługę nie wysyłkową, ale na zasadzie... wybieram sklep, w którym odbiorę zakupy, kompletuję zakupy przez internet i za godzinkę mam je przygotowane do odebrania podjeżdżając od strony magazynu autem.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-195-140.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze

Ankieta

Co byś wybrał/a kupując iPhone'a z OLED-em?

Chińskie władze zatwierdziły nową fabrykę paneli OLED firmy LG

 

Zobacz wynik | Opinie (4)

Archiwum Ankiet