DAJ CYNK

Sprawy urzędowe przez telefon w 2017 roku

orson_dzi

Taryfy, promocje, usługi

W 2017 roku ruszy program Mobile Connect. Dzięki niemu będzie można załatwiać sprawy urzędowe identyfikując się za pomocą telefonu komórkowego.

W 2017 roku ruszy program Mobile Connect. Dzięki niemu będzie można załatwiać sprawy urzędowe identyfikując się za pomocą telefonu komórkowego.

Dzięki porozumieniu podpisanemu w listopadzie z czterema głównymi operatorami oraz Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji możliwe będzie wprowadzenia narzędzia Mobile Connect. To rozwiązanie, które po wdrożeniu pozwali na uwierzytelnienie i autoryzację obywateli w systemach administracji publicznej za pomocą telefonu. Dzięki niemu obywatel, który ma komórkę będzie mógł skorzystać z dostępu do portali lub usług on-line za pomocą bezpiecznego indywidualnego hasła (PIN) i tym sposobem np. załatwić sprawę urzędową bez wychodzenia z domu. W administracji publicznej mechanizm Mobile Connect będzie mógł znaleźć zastosowanie m.in. w projekcie wprowadzenia mobilnej wersji dokumentów, nad którym pracuje Ministerstwo Cyfryzacji (dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny auta oraz potwierdzenie polisy OC przez komórkę) oraz w Profilu Zaufanym ("eGO"). Co ważne - usługa będzie dostępna dla blisko 100% użytkowników sieci komórkowych - nie będzie przy tym potrzebne połączenie z Internetem.

Mobile Connect zostanie pilotażowo wdrożony w II kwartale 2017 roku, a w pełni dostępny będzie do końca roku. Usługa będzie całkowicie bezpłatna.

Zobacz: Ministerstwo Cyfryzacji podpisało porozumienie z operatorami
Zobacz: Ministerstwo Cyfryzacji: dowód osobisty i inne dokumenty przez telefon
Zobacz: Treść porozumienia pomiędzy Ministerstwem Cyfryzacji, a operatorami i PIIT

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ministerstwo Cyfryzacji